[Casemodding] Vragen en Antwoorden [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pim, 8 dec 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frank

    Frank Gelegenheidsposter

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik deze thread zo eens doorlees komt er heel wat leuks voorbij zetten. Hulde voor de makers bij deze! _O_ Erg mooi werk allemaal!
    Zelf ben ik langzamerhand ook begonnen met het modden van mij geliefde xbox. Ik ben van plan een spierwitte te gaan maken met blauwe ledjes voor en onder de jewel. Ik heb daarover 2 kleine vraagjes en ik zou het fijn vinden als jullie met jullie ervaringen hierover mij mogelijk wat advies kunnen geven.

    Ik wilde onder mij jewel dus blauw licht hebben. Het liefst wil ik hiervoor een egale blauwe gloed hebben en niet een aantal led's zien zitten bij de rand. Om dit op te lossen heb ik gezien dat je je jewel mat kunt maken. Heeft iemand hier ervaring mee hoe dit te doen? Heel fijn schuurpapier of blijf je dan krassen zien?
    Daarnaast had ik nog een klein vraagje over het verven. Op www.xbox-scene.com zag ik wat tuts staan over het (wit) verven van je case. Hierbij worden een aantal verven geadviseerd. Maar zijn de verven wel verkrijgbaar in nederland bij je lokale hobbywinkel e.d.? Ik hoorde dat het ook niet verstandig was om een laklaag over je witte case te doen omdat het dan geel zou kunnen worden? Heeft iemand misschien ook hier ervaring mee?

    Grtz Frank
     
  2. Xam

    Xam Woo-Hah!

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe fijner het schuurpapier, hoe minder krasjes, maa je kan hem ook gewoon clean maken en een papiertje erachterdoen geloof ik...
     
  3. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Als je geen leds wil zien...Raad ik je aan om een CCFL te gebruiken. Een ccfl is (in dit geval) een ronde cirkel die een bak licht uitstraalt.
    Je kunt een egale gloed krijgen door een wit papiertje eronder te leggen, of door de jewel de schuren. Ik heb gekozen voor het schuren omdat het papiertje me tegenviel. Je kunt mijn jewel zien in de eerste post van deze thread. Je ziet geen krassen als je heel erg fijn schuurpapier gebruikt. Die van mij was nog iets te grof.
    De verven zijn vaak verkrijgbaar in Nederland. Duplicolor of Motip eigenlijk overal. Door een laklaag wordt het volgens mij niet geel, bij mijn zilveren veranderd er ook niets.:)

    Cool dat je gaat beginnen :D
     
  4. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of iemand het nog wil weten: Ik had mijn heatsinks er gewoon met een schroevendraaiertje afgewipt...die van de CPU (klein geplakt opp.)ging makkelijk en die van de GPU moeilijk (groter opp.)... Als je de schroevendraaier gewoon als hefboom (onder de heatsink, op het plastic randje en wippen maar) gebruikt gaat er niks stuk...

    Heej Burningmetal! Ik wil je dvd zien spinnen :9 heb je er zo´n mooi window zie ik geen dvd 8)

    Idd leuk, nieuwe mensen in de thread...modze allemaal... _0/

    Oja, deze kwam ik nog tegen...hebben jullie msichien al gezien maar is wel grappig...

    [​IMG]

    en deze:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2005
  5. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Die Falcon zag ik toevallig ook vandaag staan! (naja, zal wel niet toevallig zijn, we zullen wel allebei op hetzelfde stukje software wachten..)
     
  6. Godless Devil

    Godless Devil *666*

    Berichten:
    271
    Leuk Bevonden:
    0
    Een paar vraagskes--> hoe krijgen jullie dat XBOX spelement open??! Ik bedoel--> hoe dat jullie 't open maken om naar binnen te geraken?? Want er zijn nergens geen wijzerkes en geen schroefkes te zien... :confused:
    En ten 2de--> als mijn dingske (waar je je CD op legt) naar de zak is (kapot)...kan ik 't dan vervangen door een vanuit een of 't ander PC??
     
  7. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    onder de 4 pootjes en 2 stickers zitten schroeven.
     
  8. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Ey die falcon wou Fardo toch maken? :)
     
  9. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof het wel ja, ook zou ie mischien niet zo mooi worden als deze.. :9

    Godless Devil...Supporter van de Rode Du(i)vels...mooi taaltje hoor... ;)
    Gij kan ook evenskes kijken in de CasemodFAQ...er staat een linkske in mijn signature hieronder...bij de verf handleiding staat ook hoe je de box uit elkaar moet halen...
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2005
  10. Godless Devil

    Godless Devil *666*

    Berichten:
    271
    Leuk Bevonden:
    0
    als mijn dingske (waar je je CD op legt) naar de zak is (kapot)...kan ik 't dan vervangen door een vanuit een of 't ander PC??
     
  11. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Hoe heb je dat figuur zo mooi eruit kunnen halen?
     
  12. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat wordt lastig, want die zijn niet dezelfde vorm en werken met verschillende technieken, dat gaat dus niet lukken... maar wat is er dan kapot aan? :confused:

    Ik denk met een dremel, veel geduld en een vaste hand.. _O_
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2005
  13. Godless Devil

    Godless Devil *666*

    Berichten:
    271
    Leuk Bevonden:
    0
    Ahem...mijn maat zijn XBOX was kapot...hij kon 'm niet repareren...hij deed 't open en detste er met zijn elleboog tegen :D En ik dan...mag ik 'm nu hebben?? Hij-->OK! En nu zit ik met dat problem...
     
  14. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Mja kdacht al dremel maar ik zou dus never nooit met zo'n ding een figuur kunnen zagen. 1 x uitschieten zeg maar en je case is verkloot.
     
  15. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij wilde Fardo zijn xbox in een millenium falcon stoppen.

    @frank: leuk dat je ook wilt beginnen met modden! Ik haal altijd mijn verf bij Halfords, het merk Dupli-color. Ik heb nog nooit een laklaag over wit heen gespoten, maar bij de andere xbox'en die ik heb gemod, is nog nooit de kleur verkleurt door een laklaag.
     
  16. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    ik had lak over mijn chrome verf heen gespoten, en dat zag er niet meer uit.
     
  17. Xam

    Xam Woo-Hah!

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    0
    Stealth msn?
     
  18. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Xam? Laatste waarschuwing voor offtopic?

    Stuur dan een PM ofzo. Dit is NIET bedoeld om te slowchatten.

    @godless Devil: Zie PM
     
  19. BurningMetal

    BurningMetal Active Member

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0

    Misschien dat ik dat binnenkort ook nog eens doe. Maar komende paar dagen word mijn moeder gek als ik weer met xbox beneden kom werken ;)

    Maar zo'n dvd window ziet er inderdaad niet al te ingewikkeld uit, dus denk dat die er nog wel komt.

    En nog even over die blauwe powerled, waar haal ik die ledjes? :confused: Aangezien de originele groen en rood licht geven, of zijn dat 2 aparte ledjes? :confused:

    /me is nog n00b
     
  20. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat is al vaker gevraagd en ik vraag me af waarom er nog geen tut over staat is de FAQ :9
    Er zitten nu twee ledjes in die twee kleuren kunnen geven, rood en groen (en oranje als ze beide in dezelfde led branden). Dit is om zo de foutcodes weer te kunnen geven als er iets mis is met de box. Als je een bluaw lampje wilt, zul je moeten vervangen door 2 blauwe leds, en eventueel 2 rode erbij om nog de foutcodes weer te geven. Volgensmij had Stealthviper daar een plaatje van van die 4 leds om het power/eject circuitje...ik zal zo ook nog even zoeken...

    edit: jep gevonden op xbox-scene:thread over deze mod en het plaatje
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina