Prince Of Persia 2

Discussie in 'Algemeen' gestart door XeoN, 8 aug 2004.

  1. Zephyrus

    Zephyrus ...

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    0
    hehe, dankje :D (denk ik)
    jah zo'n topic had ik eerder eens aangemaakt in Soapbox, met de vraag welke beter was, we kwamen daar tot de conclusie dat ze niet te vergelijken waren omdat POPSOT meer platform was en Ninja Gaiden meer Hack 'n Slash, maar nu dat WW zoveel Hack 'n Slash erbij heeft gekregen kunnen we ze misschien wél vergelijken, ff thread maar zoeken?
     
  2. SuxxeR

    SuxxeR boem

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    0
    Of we maken gewoon een nieuwe. Het gaat toch nu over een vergelijking met 2 spellen van ongeveer gelijke hoogte.
     
  3. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    als je bij the second tower bent, en je dat puzeltje met het water hebt opgelost. hoe kom je dan achter de volgende deur. ik zie wel een knop aan de andere kant maar ik kan er niet bij.
     
  4. hake

    hake Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb mn zwaard in dat blok gestoken komen die rotsen om hoog en dan???wat moet je doen om om die rotsen te komen kom maar niet verder plz help!!!!! :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: 8) 8) 8) 8)
     
  5. Maradona10

    Maradona10 Addict

    Berichten:
    826
    Leuk Bevonden:
    0
    FF'tjes een vraag. Moet je voor de verhaallijn beter eerst POP SOT hebben gespeeld? Ik wil deze namelijk gaan aanschaffen.
     
  6. Martinez

    Martinez New Member

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat het essentieel is om de eerste aan te schaffen, maar je gaat het verhaal er wel een stuk beter van begrijpen. Bovendien zou ik zeker SOT aanschaffen, het is gewoon een ontzettend goed spel en ligt volgens mij voor een budgetprijs in de schappen.
     
  7. Maradona10

    Maradona10 Addict

    Berichten:
    826
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja heb hem al besteld bij GCshop voor €25.
     
  8. TimL

    TimL val dood teef

    Berichten:
    690
    Leuk Bevonden:
    0
    Prince of Persia : Warrior Within


    The Sands of Time.....

    Prince of Persia. Een begrip in de games wereld. Wie kan zich niet de jumps over grote ravijnen herrinneren in de 2d werelden? Nou ik niet, maar dat komt om dat ik het nog nooit gespeeld heb. Maar gelukkig kwam er een goede 3d versie uit, zodat ook gamers van het vroege uur de perfectie konden proeven. Dat pakte allemaal goed uit in The Sands of Time. Maar nu is er dus de opvolger. Warrior Within. Maar het blijkt dat The Sands of Time helemaal niet goed waren........

    I'm back baby!

    We zijn weer terug voor de actie met de prins. Deze keer is het weer is allemaal fout. De prins wordt achterna gezeten door een mytisch wezen. Een onstopbaar wezen. De Dahaka. Omdat de prins The Sands of Time heeft geactiveerd, is de tijdlijn verstoord. De Dahaka stelt dit niet erg op prijs en dat is dus pech voor de prins. Maarja, de prins is natuurlijk erg gesteld op zijn leven en wilt graag nog even verder blijven leven. Dus hij gaat naar The Island of Time om de hele procedure terug te draaien en ervoor te zorgen dat The Sands of Time nooit gemaakt zullen worden. Let's go back in time!

    Temptation Island

    Gelijk zit er spanning in het spel. Je ziet donkere stegen in het beeld verschijnen en dan komt de prins eraan. Hij rent door de stegen en blijkbaar wordt hij achtervolgd. Maar dan zitten we opeens op een schip. We zijn dus op weg naar The Island of Time. De filmpjes zijn echt van geweldige kwaliteit. Maar het is nog niet in-game. Dan start het spel echt. Op het eerste gezicht stelt het allemaal niet veel voor. Het schip is saai en er is nauwelijks geluid. Het is gewoon een hele saaie bedoeling. Maar gelukkig ziet het eiland er wel wat beter uit. Gelijk zie je dat de makers toch wel een beetje dezelfde stijl wouden hebben in dit spel. Qua gebouwen en constructies is toch een beetje hetzelfde principe. Maar dat geeft niet, want dat is juist goed. Daar zat ook gedeeltelijk de kracht in bij The Sands of Time. Die geweldige gebouwen. Alles ziet er in WW ook weer geweldig uit. Er is ook heel veel detail, bijvoorbeeld in het heden zijn er veel planten op de muren en ziet alles er heel oud uit. In het verleden in juist alles heel sprookjesachtig. Het Tinkerbell gehalte druipt er vanaf. Mooie kleuren overal, mytische beelden, fonteintjes. Helemaal top.

    Back to the Future

    Ho, wacht is even! Wat bedoel je met heden en verleden? Nou, zoals ik het zeg. Je gaat van het heden naar het verleden en weer terug. Jaja, tuurlijk, leg het is uit dan. Zoals je weet zijn er dus The Sands of Time en we zitten op The Island of Time. Om The Sands of Time niet laten te maken, zul je wel naar het verleden moeten gaan om het te stoppen. Helaas is dit niet goed uitgewerkt. Je komt de hele tijd in dezelfde omgevingen terecht. Het ziet er misschien anders uit, maar het blijft toch hetzelfde. In het heden zullen bepaalde boobytraps het niet doen en dat geldt hetzelfde voor het verleden. Dat is opzich wel leuk, maar als je weer terug komt op een plek waar je zoveel moeite mee had, kost het je toch wel een paar seconden om het te slikken. Het zou leuker geweest zijn als je gewoon op een andere plek in het paleis kwam, i.p.v hetzelfde plekje. Maar dat weerhoudt de gameplay niet.

    Monkey Boy

    De gameplay is weer helemaal in orde. Het gaat er nog heftiger aan toe dan in de voorganger. Dat allemaal dankzij het Free Form Fighting. De makers hebben dus goed geluisterd naar de kritieken. Want velen, net zoals ik, vonden dat de moves na een tijdje wel leuk waren en dat het allemaal hetzelfde was. Gelukkig zijn ze dat nu niet. Je gebruikt nog steeds wel wat dezelfde moves, maar niet alles is hetzelfde. Van het springen over vijanden tot het gooien van zwaarden, het is allemaal verschillend. Daarom is het nu gewoon een genot om die vijanden even lekker in het zand te laten bijten. Wat voorheen een straf was, is nu een traktatie. Wat ook weer van de partij is, zijn de acrobatische stunts van de prins. Gelukkig heeft hij het rennen op de muren en het springen over grote gaten nog niet verleerd, want anders was het wel heel moeilijk om op die onbereikbare plekken te komen. De prins houdt de glorie van de gameplay nog steeds vast.

    And then there was light.......euhm, sound

    Wat is een spel zonder geluid. Een spel zonder geluid. Nee serieus, dat is gewoon niets. Maar het geluid in WW is ook niet altijd top. Heel vaak worden dezelfde dingen gezegd door de prins. Dat kan op den duur nogal irritant worden. Net zoals het geschreeuw van de eerste eindbaas. De stevige muziek is op zich niet zo'n probleem, maar het moment waarop het komt wel. Dat die muziek bij de gevechten komt, dat snap ik nog wel. Dat geeft het vechten dan ook een extra kick. Maar waarom de rocktunes door je speakers blazen terwijl je rustig probeert te balanceren op een balk, dat zou ik niet weten. Soms hapert het geluid ook en klinkt het niet altijd even zuiver. Maar die minpuntjes slik ik wel, want het komt niet al te veel voor. Gelukkig.

    Conclusie

    Prince of Persia : Warrior Within is weer een fantastisch gebeuren. Het spel ziet er heel goed en verzorgd uit en speelt geweldig. Alleen het geluid is af en toe nogal raar en vervelend, maar je krijgt er heel veel voor terug. Het Free Form Fighting aspect is goed uitgewerkt en het vechten is nu nog cooler. Maar het heden en verleden hadden ze wel wat beter kunnen behandelen, want je krijgt steeds een deja-vu. Het klimmen en klauteren op muren en pilaren is nog steeds hetzelfde, leuk dus. Nou kan ik tenminste ook zeggen dat ik een klassiek Prince of Persia spel heb gespeeld, net zoals de 2d personen.

    Graphics : 9
    Geluid : 7
    Gameplay : 9


    Totaal (ongv.) --> 9

    (p.s, de plaatjes komen later nog)
     
  9. Remenic

    Remenic Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand fatsoenlijke cheats kunnen vinden? En dan bedoel ik cheats zoals we die vroeger kende, onstervelijkheid enzo. Ik heb het spel nu 1x uitgespeeld, en ik wil het best nog een keer doen maar dan zonder de frustratie van de eerste keer. Echter, alle cheats die ik vind zijn zwaar achterlijke dingen zoals het unlocken van een domme teddy beer. Wat moet je daar nou weer mee?

    Dus als iemand dat weet, of wellicht een trainer weet ofzo, dan hoor ik het graag! :)
     
  10. Grote Smurf

    Grote Smurf Tsjah...

    Berichten:
    318
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je het op de pc speelt, gewoon een trainertje in de folder proppen :D .

    Speel je het niet op de pc=dikke pech :p
     
  11. Fury

    Fury Borg-Drone

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    0
    *la maar*
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2005
  12. chief persia

    chief persia Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    ja man vet spel, ik heb em zelf ook, alleen ik had alleen gehoopt dat je ook tegen de DAHAKA moet vechten... jammer maargoed verder vet
     
  13. Johnny_anoniem

    Johnny_anoniem Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet wel tegen de DAHAKA vechten als je zorgt dat je het watersword hebt (en dus alle health upgrades verzamelt)! Hoe dit voor elkaar te krijgen als je te lam bent om het zelf uit te zoeken --> pluk de eerste de beste walkthrough van het internet af :)

    P.S. Hierboven staan spoilers die het (alternatieve) einde van het spel verklappen!
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2005
  14. Zephyrus

    Zephyrus ...

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    0
    ahh spoilers :D!!

    jah die waterdingen, ik kom ze minder tegen dan in sot, ligt dat aan mij of zijn er idd minder van die health upgrades en beter verstopt?
     
  15. toxito

    toxito Active Member

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    er zijn in totaal 9 life upgrades. Sommige zijn heel makkelijk andere zijn fokking moeilijk ik heb er in totaal 3 kunnen vinden. Op www.gamefaqs.com is er echter een hele faQ over deze dingen. Overigens de life upgrades liggen niet meer in rustgevende blauwe plaatsen :p
     
  16. Johnny_anoniem

    Johnny_anoniem Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, je hebt helemaal gelijk, even wat spoiler tags toegevoegd O-).
    De health upgrades zijn veel beter verstopt ditmaal!

    P.S. Nu moet jij je quote ook eventjes aanpassen natuurlijk, anders staat de spoiler nog steeds in jouw quote ;)
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2005
  17. Shammo

    Shammo Ik in dat pak

    Berichten:
    165
    Leuk Bevonden:
    0
    Spoilers, wat zouden we zonder ze zijn . :p;)
     
  18. Timson

    Timson Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nu bij zon gedeelte en dan hangt er zon knakker aan een soort trapeze. Dan roept die prins zo van: What do you want from me? die knakker rent weg..Hierna ben ik door een heen en weer draaiend rad gesprongen en heb een kerel op het hieropvolgende platform uitgeschakeld. Daarna zie je weer een ronddraaiend rad. Ik rende er door heen en sprong op een pilaar. Je kan van pilaar naar pilaar springen en op een platform een hendel ovehalen. Verder kan ik niks. Ik kan nog van het platform terugspringen op de pilaren maar verder niks..Iemand een suggestie?
     

Deel Deze Pagina