tv geeft er de brui aan

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door thug, 21 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. thug

    thug nog al mijn tanden

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zat vanochtend lekker te gamen (PGR2) toen mijn tv plots een piepend geluid maakte (pffffiiiiieuw) en dan een zwart scherm met heel de tijd een tik-geluid. Het lampje op de xbox knippert oranje-groen. Dat wil zeggen een probleem met de scart ofzo... Maar gewoon tv kijken en video gaat ook niet meer...

    weet iemand of dit tijdelijk is of dat mijn tv echt aan de ruk is?
    of iemand iets dergelijks meegemaakt?

    greetz
     
  2. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    volgens mij is je TV naar de klote. Dit is wel heel ongewoon. Doet je Xbox het nog wel op bijv. een andere TV?
     
  3. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Denk niet dat het tijdelijk is. Mocht het ooit herstellen dan zit de kans er dik in dat het over een tijdje weer gebeurt. Beste is meteen laten repareren of een nieuwe kopen ofzo, anders zit je telkens achter een tikkende bom te gamen (nee, geen echte bom :+ Maar je weet nooit wanneer ie weer op zwart springt).
     
  4. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Aan wat je beschrijft, zeg ik dat het probleem hem in het projectiesysteem van je tv zit. Dan wordt de SCART-verbinding onderbroken, dus geeft de XBOX die foutcode. Het repareren van zoiets is niet goedkoop. Het ligt er aan hoe oud de tv is, en van welk merk hij is, maar meestal kan je deze bij het grof vuil gooien en een nieuwe kopen. Dat is meestal op lange termijn goedkoper.
     
  5. thug

    thug nog al mijn tanden

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    heb nog nog eens getest... geen teken van leven, alleen dat tikkende geluid...
    mijn xbox doet het nog op andere tv (zou wel mogen, kheb hem nog geen maand).

    het is een philips, redelijk oud (weet niet juist hoe oud) maar tot voor kort werkte ie perfect, we gebruikten hem hier om films op te kijken enal...

    damn, ouders komen weldra thuis, direct alles opbiechten of binnen een week zeggen "hoe?, is de tv stuk?" O-)
     
  6. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Gewoon zeggen van BOEHOOEEEE de tv is stuk en dan gewoon zeiken van ja nu kan ik niks meer doen en blablabla en dan krijg je een nieuwe :+
     
  7. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je beeldbuis kapot is of het onderdeel dat het signaal omzet in beeld. Een nieuwe tv kopen is denk ik goedkoper dan hem te laten repareren
     
  8. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Aangezien je tv op leeftijd is, adviseer ik om een nieuwe tv te (laten) kopen.
     
  9. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    'op leeftijd'. Zeg hem dan gewoon dat het een oude tv is die z'n beste tijd gehad heeft. Als je trouwens zo'n zelfde tv wilt kan je die zo ongeveer gratis krijgen (tenminste, alsie oud is :D ).
     
  10. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    post even je excuus tegen je ouders en hoe zei erop reageerden....ben wel benieuwd... O-)
     
  11. thug

    thug nog al mijn tanden

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Letterlijk tijdens het middageten:

    -"eum jah ma, kheb een klein probleemtje..., kzat vanochtend een beetje te gamen op de tv en plotseling viel alles daar uit... geen beeld, alleen een tikkend geluid... allezja ik kan er ook niets aan doen"
    -"Jah het heeft weer lang geduur, vergeet het maar om hier beneden te spelen op diene xbox, als de breedbeeld kapot is je gaat je vader horen"
    -"Maar maaaaa, waar moet ik dan spelen?"
    -"eum je moet maar morgen eens rondbellen voor een oude tv...en zet die dan maar van den eerste keer in je kamer, dan hoor ik al da lawaai niet meer..."

    En klaar is kees :D :D

    /edit: de tv is btw nog altijd kapot...
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2005
  12. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat verwacht je dan, datie het opeens weer doet? ;) :p

    Das trouwens wel snel geregeld :)
     
  13. balleknieper

    balleknieper .

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    4
    Beeldbuis kapot..
    Precies hetzelfde gehad met Loewe tv onder in de woonkamer. Duur grapje die reparatie. Je kunt idd beter kijken voor nieuwe/2e hands tv.
     
  14. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    of op internet kijken of je dezelfde tv ziet en daar de beeldbuis van kan kopen (wat me trouwens wel een beetje onwaarschijnlijk lijkt)
     
  15. balleknieper

    balleknieper .

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    4
    Beeldbuis is volgens mij duurste onderdeel van tv.
     
  16. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    daarom kan je dus ook beter een nieuwe tv kopen (of natuurlijk 2dehands)

    O-)
     
  17. balleknieper

    balleknieper .

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat ik zei ja..
    Zou eerder gaan voor nieuwe. Dan heb je tenminste weer een tijd garantie op de klommel.
     
  18. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    daar staat dan weer tegenover dat 2dehands veel goedkoper is ;)
     
  19. balleknieper

    balleknieper .

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    4
    Maar wel de kans datie na een week kapot is :cool:.
     
  20. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Nou, de threadstarter heeft antwoord op zijn vraag.

    Deze thread begint een beetje onzinnig te worden. Om meer geblaat te voorkomen, gaat hij:

    Dicht.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina