1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Lidle digitale Camera

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Beowulf, 19 jan 2005.

  1. Beowulf

    Beowulf Intellectual Killer

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    1
    Vanaf donderdag 27 januari is er bij de Liddle een digitale camera in de aanbieding. Ik ben zelf al een tijdje aan het overwegen om een digitale camera van rond de 200 euro te kopen. Ik vraag jullie mening over deze camera. Let vooral ook op de 128 Mb memory card die erbij zit.

    http://www.lidl.nl/nl/index.nsf/pages/c.o.oow.20050127.p.6_MegaPixel-Digitale_camera

    6 MegaPixel-Digitale camera
    Robuuste aluminium behuizing
    zeer compact: 94 x 63 x 35 mm.
    Beeldsensor
    6.36 Megapixel CCD Sensor 1/1.8" (Sharp)
    max. resolutie: 2.816 x 2.112 pixels
    Objectief
    3-voudige optische zoom, 4.4-voudige digitale zoom
    macromodus 0,09 m (W), 0,3 m (T)
    Belichting en besturing
    automatische of handmatige belichting
    sluitertijd: 8–1/1500 sec.
    flits met rode-ogen reductie
    zelfontspanner
    Videofunctie met geluidopname
    resolutie: 320 x 240 pixels
    ingebouwde microfoon
    werkt op één Li-ion accu (twee meegeleverd!)
    inclusief opbergtas, draagriem USB-kabel, TV kabel.
    Extra groot, high-resolution 2,0“-TFT kleuren LCD-display
    128 MB SD-geheugenkaart



    219,- *

    [​IMG]
     
  2. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Ach, aan de digicams van tegenwoordig loop je niet zoveel kans meer op een miskoop, zeker niet als je het voor dagelijks huis-tuin-en keuken gebruik hebt.
    Als je echt veel dingen zelf wilt instellen etc. zijn er betera alternatieven maar dan moet je óf in een hogere prijsklasse zitten of met minder megapixels (lees: ouder exemplaar) genoegen nemen...

    Maar, ziet er wel goed uit, hoor. :p
     
  3. Beowulf

    Beowulf Intellectual Killer

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    1
    Tis inderdaad meer voor huis tuin en keuken gebruik. Ik moet ook voor school wel eens foto's bewerken en nu merk ik toch dat zo'n camera erg handig is. Iemand nog commentaar over de twee accu's ? Ik vraag me af of je in accu camera's ook batterijen kan doen als noodoplossing.
     
  4. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat het een 6.36 MegaPixel is, moet je wel opletten dat hij misschien erg traag kan zijn. Vooral als je een foto hebt gemaakt moet je zeker secondes wachten. Minstens 5-10 seconde.
    Over die twee accu's, het is juist mooi dat je er twee bij krijgt, want je kan er niet batterijen in gooien helaas... Het mooie van een accu is, dat ze wat langer meegaan dan een batterij. Batterij is namelijk zo leeg voordat je het weet ;)
     
  5. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Zit vast wel een adartje onder het gras, 6 megapixel voor 200 euro... zal wel softwarematige 6 megapixel zijn. Daarnaast, je kunt beter voor qualiteit gaan dan voor 6 megapixels die je nooit gebruikt.
     
  6. remco320

    remco320 350Z lover

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    1
    De opbouw van digitale camera's is bij elke fabricant gelijk, maar het gaat om de lens. Als er geen goeie lens op zit kan je foto's van 10 miljoen pixels maken maar dan ziet het er nog steeds niet uit. Daarom heb ik een camera van Olympus gekocht. heeft wel minder megapixels, maar dat geeft niet. Met 3 miljoen pixels kan je nog steeds uitvergroten tot A3, soms A4 hangt van de fotokwaliteit af die je dan instelt.
     
  7. Ol' Capone

    Ol' Capone Future xbw *****

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    1
    Merk is ook niet echt bekend he? :eek:
     
  8. armageddon

    armageddon Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Je bent je ervan bewust dat A4 kleiner is dan A3?
     
  9. Richard

    Richard I'm live enabled

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja en denk er ff aan dat die megapixels helemaal niks zeggen.
    Iedereen staart maar af op die megapixels, terwijl dat helemaal niets zegt. Is gewoon echt een verkooppraatje dat meer megapixels direct beter is. Je kan idd beter voor een camera met een goede lens gaan als heel veel megepixels.
    Voor de rest is het als allround digicam zeker geen slechte keus denk ik!
     
  10. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk dat je ernaast zit, zo'n toestel van de Lidl voor € 220 euro zal heus wel kloppen. Ik heb een Konica Minolta Dimage G600 (6 MP dus) voor 275,- gezien.

    @ Beowulf; denk er aan: het aantal megapixels zegt niks. Een 3 megapixel camera kan soms zelfs (als het al niet veel) betere foto's maken. De Canon van 3 MP en Olympus zijn daar voorbeelden van. Allebei kosten ze minder dan 180 euro. 3 Keer optische zoom enz. Zelf denk ik trouwens dat die camera van de Lidl niet veel voorstelt. Neem nou bijvoorbeeld de camera's van de Aldi, Medion toestellen(Aldi en Lidl lijken nogal op elkaar). Die worden volgepropt met onderdelen van allerlei fabrikanten. De lens is bijvoorbeeld meestal van Samsung, en niet de nieuwste, meestal van toestellen die door Samsung zelf al lang niet meer geproduceerd worden. Denk nou niet dat ik zit te swetsen overigens.
    Ook had ik laatst voor mijn oma een Lifetech digitale camera gekocht bij de Aldi, "6,36 Megapixel". Voor 215 euro dacht ik. 2"beeldscherm enz, het toestel leek heel veel op deze die hier vermeld staat. Ik pakte de camera uit , nam wat foto's in de huiskamer(het was schemerig) en zag gelijk dat hij vele malen slechtere foto's maakte(in die toestand) dan mijn Konica Minolta G400 toendertijds(4 megapixel camera). Slecht/vaag beeld, traag, en nog wat tekortkomingen.

    Mijn conclusie...denk nog eens goed na voordat je naar de Lidl gaat en die camera koopt.
    de canon s400.

    de olympus c310.

    /edit dit is ook nog een mooi cameraatje voor een scherpe prijs: de Konica Minolta X31.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jan 2005
  11. Beowulf

    Beowulf Intellectual Killer

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    1
    is een sluitertijd: 8–1/1500 sec weinig ? De lens is trouwens van Sharp :

    6.36 Megapixel CCD Sensor 1/1.8" (Sharp)
    max. resolutie: 2.816 x 2.112 pixels
     
  12. Aart

    Aart XBW Senior

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat ding is mega traag. Vriend van me heeft een soortgelijke, waar je dus uren op je foto's moet wachten als je klikt. Daarnaast is het previewen ook traag. Dus een no-no.
     
  13. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Laat je inderdaad niet verleiden door het aantrekkelijke prijskaartje wat eraan hangt of de megapixels. Het zal `kwalitatief` namelijk wel gelijkwaardig zijn aan die rommel van Trust. Speel op safe en koop een broezakformater van Canon. De Ixus30 bijvoorbeeld.

    Sony-DSC P150 is ook een uitstekende point&clicker.
     

Deel Deze Pagina