.mov extensie veranderen/bewerken

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door SoulFighter, 23 jan 2005.

1. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

ik heb een camera die filmpjes opneemt met een .mov extensie. opzich vindt ik dit niet zon probleem, maar weet iemand hoe je die filmpjes kunt bewerken (ze verkorten, tekst inbrengen etc.). of hoe je ze om kunt zetten naar mpeg of avi?

alvast bedankt,
    SoulFighter

2. Cees

Cees Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je daar geen programma voor dan miss een die je bij de camera kreeg

succes

3. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Adobe Premiere, Pinacle, Windows Moviemaker, met deze 3 kun je filmpjes bewerken (en ongetwijfeld opslaan met jou gekozen extencie). Weet niet zeker of Moviemaker met .mov overweg kan.

4. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    bedankt,

windows movie maker kan iig niet met .mov overweg, het zou ook handig zijn als ik die filmpjes kon comprimeren, ze worden nu 10 mb per minuut video 8) .

ik zal eens kijken naar die 2 andere programma's

5. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Ja lijkt me ook wel handig, als ik bijv. wat trailers op mijn psp wil zetten dan moet ik ze ook van mov naar avi omzetten eerst voordat die 3GP encoder er wat mee kan.

6. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb de tryout van adobe premiere pro gedownload, lijkt me een erg goed programma en hij kan .mov lezen, simpel is echter anders :D

7. Keano NL

Keano NL Keano

Leuk Bevonden:
    0
    Hey,
    Probeer Pinnacle Studio 9 is. Niet zo erg uitgebreid als Adope Premiere Pro, maar er is zeker wel veel mee te doen, en veel simpeler dan Adobe.
    Zoiezo raad ik mensen het meestal af om direct Pro te gebruiken, zonder ooit de gewone versie of Pinnacle geprobeerd te hebben.
    Vooral met de uitbreidingen zoals Hollywood FX is Pinnacle echt een top programma voor de beginnende en wat meer gevorderde videobewerker (op hobbyniveau).
    Met een beetje creativiteit en internet kun je best de volledige versies krijgen}:]

Greetz en succes

Deel Deze Pagina