Area 51

Discussie in 'Algemeen' gestart door Peter OtH, 25 jan 2005.

1. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    release 2e kwartaal 2005​

Het verhaal (bron: http://www.area51-game.com/main.html#null )
    wat screenshots:

Nieuwslinks
    21 januari, 2005
    Vier buitenaardse nieuwe screens van Midway's Area 51

27 december, 2004
    Gameplay clip van Midway's aankomende Area 51

26 augustus, 2004
    Negen nieuwe screens en cinematische trailer van Area 51

27 februari, 2004
    Eerste screenshots en clips van Midway's shooter Area 51!

13 juli, 2003
    Infiltreer een mysterieuze UFO legerbasis in Area 51!

Voorlopig heb ik zelf nog een beetje mixed-feelings met dit spel.

Toen de eerste screenshots uitkwamen leek het me helemaal niets, latere screenshots hebben toch een beetje mijn aandacht getrokken.

Echter lijkt het erop dat er nog aardig wat werk verzet moet worden door Midway.
    In de filmpjes is duidelijk te zien dat de AI van de vijanden nogal te wensen overlaat. In een tijd waarin we ‘gewend’ zijn aan AI die dekking zoekt etc (halo2) zijn vijanden die een beetje dom stil blijven staan en maar op je blijven schieten niet echt iets om naar huis over te schrijven.

Tevens lijken de graphics ook nog niet helemaal op orde, sommige screenshots vind ik best mooi en sfeervol andere lijken nergens op.
    En het enige wat origineel aandoet wat ik heb kunnen zien tenminste, zijn de mutatie-powertjes.

Ondanks dat hou ik toch deze titel een beetje in de gaten. Bovengenoemde punten zijn best voor de release datum op te lossen.
    Mits dat gebeurt zou dit best een leuke, hoewel niet echt originele shooter kunnen worden.
    Misschien komt dat ook wel doordat the suffering, ook van midway, een (voor mij althans) verrassend goed spel bleek te zijn. Terwijl die ook in de eerste instantie niet al te orgineel of goed leek en wil ik Area 51 dezelfde kans geven.

Wat leuke nieuwtjes (bij mijn weten nog niet gemeld op xbw)
    Muziek van het spel gaat verzorg worden door Chris Vrenna van Nine Inch Nails
    Stem van Ethan Cole: David Duchovny
    Stem van Major Bridges: Powers Boothe
    Stem van Edgar the alien: Marilyn Manson.
    Tenminste volgens de geruchten ;)

2. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    lijkt me tof

3. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    'k Heb filmpjes gezien op de OXM demo 37 en het leek best wel indrukwekend. Maar is ff zien hoe in-game Movie der uit gaat zien :), Filmpjes zien der gelikt uit maar als je het FirstPerson speelt kan het toch nog brak zijn.. We zullen zien

4. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Kwa sfeer en graphics zit het in dat demo filmpje in ieder geval wel goed.
    Het is idd alleen de vraag of dat in-game zo ook allemaal snor zit.
    Ze hebben in ieder geval nog even de tijd om het allemaal op orde te brengen.

5. Afroman

Afroman Becaus i got high

Leuk Bevonden:
    0
    zIET ER FLEX UIT

6. unXist

unXist F5 hoer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat op zich wel een goede game kan worden alleen ben ik bang voor een gebrek aan originalteit (zoals in veel games tegenwoordig, heel veel sequels), in die screenshots zie ik dual-wielding, is dit de nieuwe rage binnen shooters (halo2, rogue agent)? en ook het verhaal lijkt mij een beetje b- al dan niet c-film achtig, ik bedoel een alienoorlog die naar aarde komt :confused: En dan ook nog de namen van die rassen, dark & light gray |:- veel inspiratie heb je dan. Grafisch ook het dan weer wel mooi maar dan toch nog een laatste puntje, in die laatste screen zie je dual wielding met scopes, ben benieuwd hoe dat eruit ziet als er met beide ingezoomd wordt.

7. Victor

Victor Guest

Vette guns op dat 3de plaatje. Ziet er wel donker uit. Maar tegelijkertijd ook heel indrukwekkend met veel sfeer.:) *dwaalt filosofisch af;)*

8. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Weet niet wat ik ervan moet verwachten. Pics zijn echter wel ok :) Is kijken wat reviews er straks over te vertellen hebben ;)

9. JT Chinaski

JT Chinaski Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ben beniuewd of het wat word :cool:

10. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Mwa kan leuk worden. We zullen zien.

Btw niemand hier die zegt dat het is gejat van halo2? Meestal heb je altijd wel van die corcky's erbij zitten. PGR2?? ahhh boeie halo2 is toch veel mooier...oink

11. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Het filmpje is inieder geval echt gruwelijk mooi. Ik heb er een demo van gespeeld een poosje terug en ik vond het er wel oke uitzien enzo.

12. unXist

unXist F5 hoer

Leuk Bevonden:
    0
    @ tijgernootje: Het is ook neit echt gejat van halo, ik bedoel dat dual wielden zal vast wel in een game hebben gezeten voor halo2 alleen vind ik het nu wel toevallig dat rogue agent het ineens ook gebruikt en nu lijkt het erop dat area 51 dit ook doet, als dit maar niet de verkeerde (lees: uitmelken) kant op gaat.

13. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    zier er leuk uit........

14. Forgottensoul

Forgottensoul The One

Leuk Bevonden:
    0
    het ziet er wel oke uit maar of ik em koop....nee dat denk ik niet ik wil overgehalen worden:p

15. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dual wielding werk al gebruikt in Timesplitters 2 _O_
    Dus je kan wel blijven zeuren over uitmelken als het maar ten goed komt aan de gameplay.
    Mixed feelings for me too, ik vind het er wel strak uitzien maar op gameplay gebied moet ik het nog allemaal afwachten.

Soort Killzone gast op dat scherm :cool:

16. unXist

unXist F5 hoer

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik op enige manier ook maar gezegd heb dat uitmelken altijd slecht is, neem ik terug, het gaat ook vaak gewoon goed alleen vind k het gewoon niet veel bijdragen aan originaliteit (halo 2 vind ik ook lang niet zo goed als deeltje 1), het verhaal moet dit soort dingen goed maken maar dat komt ook al zo uitgekauwd voor, er is veel nodig om mij hiervoor over te halen.

17. JT Chinaski

JT Chinaski Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Duel Wielding werkt ook al gebruikt in Goldeneye op de N64

18. unXist

unXist F5 hoer

Leuk Bevonden:
    0
    Wat dan ook een zeer goede game was...

Ik wacht wel totdat ie ook echt uit is, dan zal ik me er nog eens in verdiepen om te kijken of hij daadwerkelijk de moeite waard is.

Laat ik het zo zeggen: het heeft potentie maar zoveel weten we nog niet van de game, dus zoals ik eerder al zei, ik wacht nog even.

Laatst bewerkt: 25 jan 2005
  19. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Edit: Laat maar

20. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Word wel leuk, maar ik koop hem niet.

Deel Deze Pagina