[XOne] [Centraal] XBConnect [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Pim, 29 jan 2005.

  1. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Dit is de Centrale post voor Xbconnect [Deel 2]...

    Zie deze site ... hier is het duidelijk uitgelegd. http://www.xbchelp.com/

    4 mogelijke setup opties

    1 ) Computer (ICS) + Hub/switch
    [​IMG]

    2 ) Router (+ ingebouwde switch/hub)
    [​IMG]

    router porten:
    [​IMG]

    3 ) 2 netwerk kaarten in de computer (ICS)
    [​IMG]

    4 ) Computer(ICS) USB Modem + Netwerkkaart
    [​IMG]

    ICS = Internet Delen

    download hier de meest recente software

    Dit is dezelfde startpost als de oude thread van Fardo, omdat die duidelijk is :).
    Deel 1
     
  2. VliegtuigNL

    VliegtuigNL Non-Xbox Hokken Slet

    Berichten:
    358
    Leuk Bevonden:
    0
    /Mod Klagen doe je maar in het daarvoor bestemde forum. Hier houden we het graag on-topic.
     
    Laatst bewerkt: 29 jan 2005
  3. F®ank

    F®ank It's in the game

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    ksnap er helemaal niets van.. wat is een router en wat is een hub/switch :confused: ? en wat kost dat ?
     
  4. SabZero NL

    SabZero NL Sexyback

    Berichten:
    1.346
    Leuk Bevonden:
    5
    Wat is een router

    Routers verbinden soortgelijke en ongelijksoortige netwerksegmenten in Internetworks
    Routers zijn layer 3 netwerkapparaten.
    In tegenstelling tot repeaters werken bij de fysieke layar terwijl bridges (en switches) bij de data verbinding layer werken (layer 2).

    De traditionele router is een box met twee of meer interfaces. De interfaces zorgen voor verbindingen voor netwerken en/of voor point-to-point verbindingen. Er is meestal een
    trapsgewijze interface voor het verbinden met een management ‘console’. Deze interface laat managers toe om een router veilig te configureren, door te voorkomen dat management informatie die over het netwerk gaat gecontroleerd wordt door de router.

    Routers kunnen ook informatie over routers ontdekken, inzamelen en samenvoegen op het netwerk, dat kan gebruikt worden om routeselectie te verrichten wanneer pakketten doorgestuurd worden. Dit word gehanteerd door routing protocols die in de router actief zijn, zoals RIP, OSPF, of BGP.

    Een router kan functies hebben die een firewall ook heeft zoals een pakketfiltering en verwerping. Bijvoorbeeld, een pakket kan geweigerd worden als het IP adres niet klopt of als het voor andere niet toegestane toepassingen is.

    Routers slaan datagrams op, sturen ze door en werken met netwerk-layer-informatie. Routers hebben routing-protocols die informatie over netwerktopologie ontdekken en verzamelen, ze berekenen routes naar andere netwerken en maken routinglijsten
    sommige management functies zijn ook vereist. Deze vereisen één of meer processors en geheugen om de routinglijsten en andere informatie op te slaan.

    Buffers zijn geheugens blokkeringen de tijdelijk pakketten vasthouden totdat ze verder kunnen gaan. Onthoud wel dat elke interface een invoerbuffer en uitvoerbuffer heeft.
    De switching fabric mag ook zijn eigen buffers hebben. Buffers zijn het sleutelgedeelte van een router. De grootte van een buffer is kritiek. Netwerk verkeer kan sneller de router ingaan dan de router aankan. Buffers stoppen deze pakketten tijdelijk totdat de router ze weer kan verwerken. Als er te weinig buffers zijn, zullen de buffers zich gauw vullen en zullen pakketten worden verwijdert. Verwijderde pakketten vereisen opnieuw verzending, die het netwerk beïnvloeden. Te veel buffers kunnen voor veel vertragingen zorgen.

    Het switchsysteem verbindt alle poorten en voorziet “any-to-any” verbindingen voor deze poorten. Er zijn verschillende types switchsystemen, standaard geheugen kan gebruikt worden om pakketten te wisselen, maar dit heeft een gebrekkige prestatie als gevolg. Een gedeelde bus is een andere methode. De meest voorkomende is een crossbar-switch-design waarin een link bestaat tussen alle invoerpoorten en uitvoerpoorten.

    Wanneer een pakket bij een routerpoort arriveert, word het in een invoerbuffer geplaatst om af te wachten om gebruikt te worden. Een inkomend pakket kan in de router worden verzonden, maar de meeste pakketten moeten eerst toestemming hebben, zoals hieronder beschreven:

    De Header van het pakketje wordt weggelaten, nu blijft enkel de data over (het datagram)
    Controleer op fouten en stuur de datagram naar het geschikte protocolproces in de router (voor multiprotocol routers). Verkrijg het IP netwerk adres (het host gedeelte is niet relevant totdat het datagram het bestemmingsnetwerk bereikt).

    Kijk naar het adres in de routinglijst om erachter te komen hoe je een pakket doorstuurt.
    Je kunt het beste resultaat vinden door bij het langste resultaat te kijken, dat betekent dat het adres met het hoogste aantal bits dat overeenkomt met het bestemmingsadres wordt gebruikt. Als er geen overeenkomst wordt gevonden moet er een ICPM foutmeldingsreactie naar de bron worden verzonden (veronderstel dat het zicht steeds herhaald).

    U moet er zeker van zijn dat het datagram in de MTU (maximum transmission unit) van het volgende hopnetwerk past. MTU is de grootte van het datagebied voor de frame.
    Datagrams kunnen gefragmateerd zijn om in de MTU te passen.

    Zend het pakket naar de uitgaande wachtrij van de geschikte interface. Als de wachtrij vol is, weiger het pakket dan en zend een ICPM melding die de ophoping omschrijft naar de afzender.

    Een layer 3 switch is een op hardware gebaseerde multipoortrouter die ASICs (application-Specific Integrated Circuits) en/of netwerk processors gebruikt om de routing prestatie sterk te verbeteren.
    Veel van de stappen hier voorafgaand worden direct in de hardware uitgevoerd in tegenstelling tot relying bij software CPUs en gescheiden CPUs.

    Een typische software-router laat 500.000 pakketten per seconde door. Een layer 3 met ingebouwde hogesnelheids-routing kan op elke poort 50 miljoen pakketten per seconde door laten. De meeste apparaten van dit type worden tegenwoordig vaak multilayer-switches genoemd omdat ze meer informatie kunnen verwerken dan een layer 3. De meeste kunnen toepassing layer data verwerken om te zorgen voor hogere prioriteit van pakketten en van QoS te voorzien. Multilayer switches zijn relatief goedkoop, daarom hebben managers grote flexibiliteit in ontworpen routed netwerken.

    Internet-routers en routers voor grote ondernemingen ondersteunen MPLS, welke de traditionele hop-by-hop routing techniek uitschakelt en het vervangt door een label-switching aanpak die een snel switch weg door het netwerk creëert. De techniek is hetzelfde als ATM virtualcircuits en brengt QoS naar het Internet.

    Wat is een switch
    Switches zijn apparaten die zorgen voor een punt waar computers of andere netwerkapparaten (hub of een switch bijvoorbeeld) op aangesloten kunnen worden.
    De meest belangrijke functie van een switch is dat een poort (een aansluiting op de switch) direct kan communiceren met een ander apparaat op een andere poort, dit vormt min of meer een “privé” verbinding.

    Vergeleken met oudere gedeelde Ethernet LAN technologieën komt al snel naar voren dat switched vele malen sneller is.
    De traditionele coax kabel Ethernet LAN maakt gebruik van een lineaire kabel topologie die gedeeld is met alle aangesloten computers apparaten. Er kan maar één aangesloten apparaat tegelijkertijd data verzenden, andere apparaten “luisteren” naar signalen om te kijken of er al een apparaat aan het verzenden is.

    Netwerk switching reduceert –en in sommige gevallen verhelpt- problemen die voorkomen uit het delen van het netwerk met andere gebruikers en collisions (wanneer twee systemen de kabel tegelijkertijd gebruiken), problemen zijn bijvoorbeeld traagheid door herhalende collisions.


    om een lang verhaal kort te maken, [ Het verdelen van Internet :) ]
     
    Laatst bewerkt: 29 jan 2005
  5. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    eh jongen, heb je dit allemaal ZELF getypt???
     
  6. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.272
    Leuk Bevonden:
    2.945
    lijkt me niet he :9
     
  7. seymore butts

    seymore butts XBW MeGa_PaNty

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    haha nee joh alleen dat laatste "om een lang verhaal kort te maken, [ Het verdelen van Internet :) "
     
  8. kippetje

    kippetje Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nog een vraagje:
    ik wil ook xbconnect. als internet provider heb ik zeelandnet(alleen in zeeland) en een kabelverbinding. alleen ik weet niet wat ik moet kopen. een switch of een router?
    en kan ik dan nog met mijn pc op internet?
     
  9. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    *wijst naar 1ste post.
     
  10. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    @kippetje: Gewoon een switch nemen. Ik heb ook zeelandnet en hij doet het nog perfect. En je kan nog internetten. maar je kan het beter niet te gelijk doen. Dan is je verbinding waarschijnlijk te laag. Waar woon je trouwens?
     
  11. kippetje

    kippetje Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    ik woon in omgeving Middelburg
    en wat voor een switch heb je dan?

    ps: als Abonnement heb ik Plus 512
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2005
  12. seymore butts

    seymore butts XBW MeGa_PaNty

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm daar moet je het wel mee redden je zou zelfs voor een kleine groep kunnen hosten.

    trouwens ik heb ook familie in zeeland :9 ook middelburg[middelburg ligt toch in de buurt van vlissingen ofniet?]
     
  13. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    @kippetje: gewoon een 4 poorts van 35 eurie ofzo. en ik heb het zelfde abbo.

    @seymore plus 512 is 512 down en 192 up he. Hosten gaat echt niet...

    EDIT: WTF vandaag echt veel verbruikt
    in 218,3 MB
    uit 93,6 MB
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2005
  14. kippetje

    kippetje Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    op internet staan er ook allerlei switches voor rond de 15 euro
    zijn die er ook geschikt voor of moet ik gewoon een wat duurdere?
     
  15. ElPresidente

    ElPresidente Undercover Mod

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan ook gewoon de kabel vanuit de computer halen en die naar de xbox toe dirigeren?
    Probleem is bij mij dat ik een te korte kabel heb kan ik deze ook laten verlengen door een verlengstukje ofzo te kopen? of mischien een geheel nieuw draad en waar moet ik die weghalen?

    Elp
     
  16. kippetje

    kippetje Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij kan dat niet.
    je xbox moet met je pc verboden zijn en de pc moet tegelijkertijd ook met het internet verbonden zijn. dus je hebt toch een 2e netwerkkaart/hub/switch/router nodig.
     
  17. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Die van 15 euro's zijn ook geschikt hoor. Gewoon kijken voor de goedkoopste.
    En als je een kabel vanaf de Modem naar de PC een UTP kabel is moet je idd nog een 2de nic kopen of Hub/switch/router.
     
  18. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb een probleem met xbc. :'-(

    Ik kan het spelen zonder een enkele poort of wat dan ook open te zetten. Ik heb er dan een paar problemen mee:
    - Ik hoor bij spellen vaak alleen maar de host praten. (bijvoorbeeld halo2)
    - Ik zie de andere medespelers niet, behalve de host. (bij rallisport challange 2 en midtown madness :cool:

    Nou heb ik de poorten 8602 - 8602 open gezet en toch heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Weet iemand van jullie hoe dat komt?

    (ik heb alles gewoon goed aangesloten, kheb thuis 3 pcs en een xbox aan mn router aangesloten. Utp kabels etc. kloppen allemaal)

    Edit: Ik heb btw een Sitecom xdsl/broadband router DC-202.
     
    Laatst bewerkt: 9 feb 2005
  19. unXist

    unXist F5 hoer

    Berichten:
    707
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey, ik denk niet dat deze problemen aan je router kunnen liggen (ik heb zelf een Sitecom DC-214) en daarvoor moet ik helaas wel poorten forwarden wil ik kunnen hosten maar daar gaat t ff niet over. Het probleem dat jij hebt kom ik ook wel eens tegen, dit is ws NOG een bug in de game zelf. Bij midtown is het een beetje vaag ik zie daar wel gewoon de mensen. maar kan je daardoor niet spelen of zie je ze alleen niet staan in de serverlist ..
     
  20. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Ow ja ik kan namelijk ook niet hosten..

    Hoe heb jij je sitecom router ingesteld zodat je kunt hosten en goed kunt spelen?


    Edit: Ik heb op de site van sitecom zitten kijken. En ik denk dat ik het probleem al weet: ik moet denk ik wat firmware installeren op de router.

    Firmware version 1008
    Bug in Virtual servers configuratie is verholpen.
     
    Laatst bewerkt: 9 feb 2005

Deel Deze Pagina