1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Blauw scherm na 'Tunnellen'

Discussie in 'Games' gestart door Thrillseeka, 1 feb 2005.

  1. Thrillseeka

    Thrillseeka Active Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nou bij een maatje van me en die heeft een vreemd probleem:
    Als hij zijn xbox uitzet tijdens een potje linken via Kai of XBC dan krijgt zijn PC een blauw scherm(kan alleen niet lezen wat er opstaat want het gaat te snel)en dan start de copmputer opnieuw op.
    Zijn xbox staat aangesloten via een 2e netwerkkaart en de PC is een paar dagen geleden opnieuw geinstalleerd.
    Hier voor had hij dat probleem niet.
    Weet iemand misschien de oplossing voor dit probleem?
    Of weet iemand hoe je dat blauwe scherm stil kan zetten zodat ik het even kan lezen.
     
  2. Suka

    Suka not a B*tch

    Berichten:
    1.221
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke OS draait ie? Heb je alles geupdate?
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    BSOD (blue screen of death) betekend meestal dat je pc aan het overlijden is ...
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2005
  4. Kosmonaut XIV

    Kosmonaut XIV xbox schopt aars

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    0
    jép! ik zou windows XP installeren... Want die blauwe schermen zijn idd monsterlijk. Bij mij kwamen ze tot 15 (!!!) keer per dag voor.
     
  5. Thrillseeka

    Thrillseeka Active Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb/had geen idee daat dit probleem met de software te maken had,dat ik het durfde niet aan om het gelijk ind de XBC-draad te zetten.
    Maar heeft de Guru geen antwoord op deze vraag.
     
  6. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Zoals Fardo al zegt; dit heeft met de hardware van de pc te maken.

    Ik heb dit zelf ook gehad; Heb de pc weggebracht en ze kwamen tot de ontdekking dat de harde schijf kapot was. Zeg dus tegen die vriend van je dat hij zijn pc na moet laten kijken.
     
  7. Thrillseeka

    Thrillseeka Active Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Das toch vaag want het gebeurt alleen als de xbox wordt uitgezet als Kai of XBC nog aanstaat.
    Een paar dagen zitten kutten met het opnieuw installeren van windows XP pro.Kreeg elke keer blauwe schermen bleek het werkgeheugen te zijn.

    Afgelopen weekend nog een nieuwe werkgeheugen-strook ingezet,want die was naar de klote.
    Weer alles opnieuw geinstalleerd alles liep perfect totdat de xbox uit ging.
    Wordt er langzamerhand een beetje simpel van.
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    bsod krijg je met hardware problemen ... waarschijnlijk is de netwerkkaart bagger (defect) ... klinkt als een moederbord probleem (als ook al het geheugen defect was)
     
  9. Broes

    Broes x-user

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    0
    Systeemeigenschappen vd Computer --> Opstart en herstelinstellingen --> Onderdeel "Systeemfouten" vinkje weghalen bij "de computer automatisch opnieuw opstarten".

    Dan blijft als het goed is het blauwe scherm staan en kan je de foutmelding opschrijven en op google zoeken of je daar een antwoord op vind.

    Suc6
     
  10. Redje

    Redje Mafketel 1ste klas

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Een BSOD hoeft zeker niet altijd direct een hardware probleem te zijn.

    Het kan ook een probleem zijn met een driver of een service die met een ander stuk software dwars ligt, bv. de tunnel software.
    Normaal geeft een BSOD ook aan waarom het gaat, en staat er vaak wat informatie bij. Als je bv. nv.dll of iets dergelijks ziet dan is dit waarschijnlijk een probleem met een Nvidia videokaart driver.

    Al met al kan een BSOD van alles wezen. :)

    Ik zou gewoon een paar stappen terug gaan, wat installeerde je voordat je de BSOD kreeg...
    Anders netwerk kaart driver even updaten etc.
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Klopt ;) ... maar ook een driver is ook hardware gerelateerd ... en hij zij dat hij ook problemen had met zijn geheugen bankje ... dit lijkt er op te duiden dat het moederbord op sterven ligt :+
     
  12. Thrillseeka

    Thrillseeka Active Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedank voor de tip!
    Hier heb ik wat aan.
     

Deel Deze Pagina