Formateren Laptop

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door kaliet, 4 feb 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaliet

    kaliet Xbox-loos

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoi, ik heb een vraag:

    Ik wil mijn laptop formateren, mijn pc formateer ik op de volgende manier:

    Pc opstarten met bootfloppy, dan kom ik in dos en dan staat er A:\ ofzoiets, dan doe ik altijd format C: en dan gaat ie m leeghalen, vervolgens doe ik windows cd erin, dan doe ik D:\setup.exe (of iets dergelijks) en dan installeert ie windows weer...

    Ik heb in mijn laptop alleen geen floppy drive dus hoe kom ik dan in dos vanaf het opstarten? dan krijg ik altijd zo'n menu met opstarten met cdrom ondersteuning en zonder enzo maar ik heb dus geen floppy drive om mn boot floppy in te doen.

    Hoop dat iemand me verder kan helpen!

    Alvast bedankt!
     
  2. patje_1_1_2

    patje_1_1_2 Westland uber alles

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    In je bios moet je dan ff instellen wat je computer als eerste op start.Dat heet geloof ik 'Boot sequence' ofzo. Daar moet je dan cdrom als eerste instellen. Doe dan de windows cdrom erin. Als je dan je computer opnieuw opstart dan gaat hij eerst de cdrom lezen. En dan kan je kiezen om windows opnieuw te instaleren.
     
  3. Boeddha

    Boeddha The one and only

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Of tijdens het opstarten de hele tijd op F8 drukken meende ik?
     
  4. kaliet

    kaliet Xbox-loos

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    1
    Bedankt voor de antwoorden!

    Ik heb in mn bios neergezet dat 1st boot mn cdrom moet zijn, maarre dan gaat ie opstarten en dan kijkt ie bij de cdrom en dan staat er, no boot record found ofzo en dan start ie vervolgens weer windows op. ook als ik op F8 druk en ik druk op cd rom opstarten, dan staat er geen boot record gevonden en gaat ie weer windows opstarten. :mad:

    Samengevat wat ik moet hebben:
    Ik moet dus ff in dos komen bij het opstarten, dus dat er A:\ staat, dan doe ik format C: en dan moet ie weer opnieuw opstarten en dan moet ik windows vanuit dos weer installeren.

    Vetttt ik drukte op F10 en nu gaat ie weer automatisch naar fabrieksinstellingen, hoe 1337! toch bedankt! mocht er nog wat fout gaan dan horen jullie dat nog wel :p
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2005
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als je Nero in je pc hebt dan kan je een CD-ROM ( opstarten ) maken.
    Doe een lege cdrom in de brander en de opstartdiskette in de floppydrive.

    De gebrande cdrom kan je dan als opstartcdrom gebruiken.
     
  6. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Kaliet, het valt me op dat je voor elk wissewasje een thread opent. Zo heb je laatst ook al een thread geopend die ook over formatteren ging. Er zijn echt al genoeg threads over formatteren. Kijk voortaan eerst even goed rond voordat je een nieuwe thread opent.

    Closed.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina