Goede Halo rpg

Discussie in 'Algemeen' gestart door Skaddict, 7 feb 2005.

1. Skaddict

Skaddict HaloJunk

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nu fable aan het spelen en vind het echt super spel,
    maar ik vroeg me af of er meer goede halo rpg's zijn, misschien zelfs rpg's die over live kunnen?
    ik heb xbox gekocht puur alleen voor halo2, en lees voor de rest er ook niet echt magazines over, dus heb niet zo veel verstand van welke games er op het moment zijn. Hoop dat iemand me hiermee kan helpen, want wil eigenlijk wel weer es 'n nieuw spel kopen.

2. Bloody Illusion

Bloody Illusion Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ehmz wat bdoel je met halo rpg??? :{

3. Victor

Victor Guest

Hij bedoelt een rpg die zich in het Halo universum afspeelt.
    Maar nee die is er (nog) *hoopt* niet.

4. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    whahaha halo rpg, you're funny (fonzy :p) :D

maar goede rpg's dus

die heb je niet zoveel, rpg's dan, maar degene die er zijn zijn wel bijna perfect... en dat zijn:

Elder Scrolls III: Morrowind (game of the year edition, a.k.a. GOTY) (TIP)
    Baldurs Gate 1+2
    Phantasy Star Online 1+2

verder heb je nog games die lijken op rpg's en ook vaak zo genoemd worden, maar het niet zijn:

Fable (maar die heb je al)
    Knights of the Old Republic (a.k.a. KOTOR)
    Ninja Gaiden (TIP)
    Kingdom Under Fire (TIP)

5. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Ja inderdaad. Halo RPG? Uhh, zoek eerst eens op wat een RPG is want halo heeft daar niks mee te maken. Leg eerst eens uit wat je met Halo RPG bedoelt want ik kan er nu niks van maken. Fable is wel een RPG, goedzo! Maar halo heeft er echt niks mee te maken.

6. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    waarom is kotor geen rpg, ik vind er toch verdacht veel rpg in zitten. en ik vind dit ook zeer zeker een aanrader als je van rpg houdt

7. The Pulser

Leuk Bevonden:
    0
    veel gemaakte fout net als fable...

maar KOTOR is geen RPG dat je keuzes kan maken (tot op zekere hoogte) en je skills kan aanpassen maakt het nog geen RPG

de opties zijn gewoon te weinig diepgaand en de wereld is totaal linear waardoor je het onmogelijk een rpg kunt noemen...

maar als voorbeeldje: er worden tegenwoordig de vreemdste games tot rpg omgedoopt, neem Deus Ex Invisible War nou... kom op zeg het feit dat je net zoals in KOTOR keuzes kunt maken en skills kunt aanpassen maakt het geen rpg doe normaal :confused:

ga lekker Morrowind spelen and see what I mean...

8. Bloody Illusion

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het met bovenstaande eens :)

Laatst bewerkt: 7 feb 2005
  9. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ik kan KOTOR toch ook geen RPG nemen. Maar als je een RPG wilt kopen raad ik je toch gewoon Fable aan. En ben je er al achtergekomen wat een halorpg is? 8)

10. Bloody Illusion

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is de mod ook benieuwd wat een halorpg is aangezien er nog geen slotje op zit 8)

11. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Halo is wel eens een RTS geweest, maar wie weet zit er in de toekomst wel een RPG in.

Masterchief [lvl20]
    Armor: MJOLNIR FX 6
    Weapon: Assault Rifle +666 dmg
    Mount: Warthog 200% faster movement

:+

12. The Pulser

Leuk Bevonden:
    0
    whahahaha

als je het zo zegt krijg ik er ook fucking veel zin in :D

13. Thriceaddict

Thriceaddict Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    KOTOR is wel een RPG. Als keuzevrijheid het criterium is dan is Final Fantasy geen RPG en GTA wel zeker.

14. B-man

B-man I am Sancho

Leuk Bevonden:
    1
    KOTOR is echt wel rpg, rope playing game, en dat doe je volgens mij toch wel een beetje in kotor

15. The Pulser

Leuk Bevonden:
    0
    ten eerste is het een combinatie van diepgaande gameplay en immense speelruimtes, ten tweede is het oplossen van opdrachten en hierbij komende puzzels een criteria...

voor de rest is *een beetje* role playing in een spel niet iets wat het een rpg maakt (wat ik al een tijdje probeer duidelijk te maken)

verder is het niet iets wat echt discutabel is omdat het nu eenmaal zo is, en het niets met een mening te maken heeft...

16. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    Nouja.. kotor is gewoon wel een rpg hoor..

het belangrijkste wat een game een rpg maakt is het exp. systeem.. en dit heeft kotor.. of het nu turnbased of realtime is, dat maakt helemaal niks uit...

17. The Pulser

Leuk Bevonden:
    0
    sjezus, onwetende aap!!

damn een exp systeem is toch niet het belangrijkste van een RPG het is 1 van de criteria... maar goed jij hoort dus bij degene die de first person shooter Deus Ex: Invisible war een rpg noemen...

okeej wat jij wil verkondig maar lekker dat KOTOR en Fable RPG's zijn...

i dont really give a shit, want ik weet beter en echte rpg liefhebbers weten dit ook...

18. Vengo

Vengo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    KOTOR is een rpg punt (.) +) - Denk aan level up; attributes: strength, dexterity, etc. denk aan skills, denk aan realtime turnbased gevechten, denk aan de items (upgradeble) denk aan de verschillende vele goede dialogen; denk aan character build-up. Nog niet genoeg genoemd??? Oh ja en de speciale aanvallen, in dit geval de force powers.

Dus het is wel een rpg.

Sorry dat dit offtopic is.

Ontopic: Nee, er is geen halo rpg. Kotor is wel een tip voor een rpg :D. En als je een mooiere rpg wil, moet je nog even een maandje wachten voor Jade Empire. Dat is OOK :mad: een rpg!!!

19. roedos

roedos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    de pulser, ik wil niet lullig zijn, maar niet alle rpg's hoeven het zelfde te zijn. Kotor is een rpg, want je hebt skills en dat soort dingen, maar morrowind is een gewoon wat diepgaande rpg wat juist voor sommige niet meer leuk is omdat je te veel keuzes hebt.....
    als je voor elk spel een speciaal woord moet maken blijven we lang bezig, daarom zijn er categorien gemaakt in deze wereld (first person/rpg/mmorpg/etc.) waar je een spel in onder kan verdelen, waardoor mensen beter kunnen kiezen. En in wat voor een categorie denk je dan dat fable en kotor horen?

20. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    Weetje.. Ik zou Deus Ex nooit een rpg noemen.. Dit is gewoon een shooter..
    Maar ik vraag me toch af in hoeverre jij verstand hebt van RPG's.. Zover ik kan zien is de enige rpg die jij ooit gespeeld hebt Morrowind..

En nu je er over begind.. ja.. Fable is ook een rpg.. En nog een redelijk diepgaande ook.. Heb zat rpgs gespeeld waarmee je lang niet zo'n uitgebreid spell en skills systeem had..

Maar ik moet wel toegeven dat morrowind een geweldige rpg is... Heb em vele uren gespeeld.. En ik ben blij dat jij het ook een leuk spelletje vind The Pulser... Maar er zijn zat andere rpgs...

Laatst bewerkt: 7 feb 2005

Deel Deze Pagina