Ik heb hem bij Discovery gekocht in Rotterdam. Ja, ik vind hem zo goed.
Er zijn reviews die zeuren over het verhaal, onzin, het spel gaat helemaal niet om het verhaal, dat is net zoiets als het verhaal van Dead or Alive 3. Het gaat gewoon om eerste worden in het hoogste 'Quantum Redshift' tournament, das toch duidelijk. Dan de Nemesis, die merken ze zogenaamd niet? Ik weet niet welke versie hun gespeeld hebben, maar als ik door één tegenstander het meest overhoop geschoten wordt en net met een paar seconden de race verlies dan is het mijn nemesis wel.
De Wipeout gameplay verslaat deze game met gemak, dit spel bestuurd echt veel beter, heeft veel gavere tracks en de snelheid is op expert al hoger dan in Wipeout, en dan heb ik nog twee modi te gaan, ik wil niet weten hoe hard er in het Quantum Redshift tournament geraced wordt.
De muziek vind ik echt geweldig, ik heb het al met een aantal vrienden gespeeld en ze hebben het allemaal spontaan opgemerkt.
Het enige wat ik er zelf op aan te merken heb is dat de tutorial (novice) tournament een beetje saai en te simpel is. Maar die kan gewoon geskipped worden dus dat is eigenlijk helemaal geen issue. En iemand die nog nooit zo'n racer gespeeld heeft kan het waarschijnlijk wel waarderen (denk ik).
Gewoon een uitermate gafe game, maar ik snapte ook niet waarom wipeout innertijd zulke lage cijfers kreeg (7's en hooguit een ronde acht).
Dit is in ieder geval, wat mij betreft, zonder twijfel de beste game in zijn genre.
Laatst bewerkt: 2 okt 2002