Hoe belangrijk is Live?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Grolsch, 7 feb 2005.

  1. Grolsch

    Grolsch Bierrrrr

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er naar gezocht, maar ik vond hier geen topic over. En aangezien het XBox Live-gedeelte word gebruikt voor problemen/oplossingen, post ik 't hier maar.

    Laatst had ik een discussie met een maat van me, hij is werkelijk verslaafd aan online gamen, en hij vind een game dus allesbehalve interessant zónder Live-functie. Nu is mijn vraag: Hoe belangrijk is Live voor jou?

    Allemaal zitten we natuurlijk te wachten op de nieuwste games; Unreal Championchip 2, Conker's Bad Fur Day, Pariah... enz. En veelal vanwege één ding: XBox Live. Het singleplayer gedeelte is dan ook vaak afgeraffeld, snel, of inspiratieloos gedaan. Een game als Chronicles of Riddick vond m'n maat hartstikke kut, en dat was dan voornamelijk omdat deze game geen Live-optie bezit (Aware niet meegerekent). Belachelijk natuurlijk, want COR is gewoon een fantastische singleplayer-game met een uitdagend verhaal.

    Persoonlijk heb ik liever een game waar ik maanden over doe, waar ik langzaam een verhaal ontfutsel, of stijg in rang, of betere items/wapens krijg, dan dat ik steeds 'tzelfde potje online loop te knallen. Natuurlijk is 't gewoon hartstikke gaaf om elkaar online aan gort te knallen, maar eerstgenoemde krijgt toch m'n voorkeur. 't Ligt natuurlijk ook voornamelijk aan de developers die de games zo slecht van een singleplayer-optie voorzien, tegenwoordig.

    Maargoed, ik ben benieuwd wat jullie vinden.
     
  2. shody

    shody Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    single game is net zo leuk als online
     
  3. Grolsch

    Grolsch Bierrrrr

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Als 't net zo goed uitgewerkt is, ja. Maar dat is tegenwoordig allerminst 't geval, of ben ik de enige met dat idee?
     
  4. VooDoo300

    VooDoo300 010

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    6
    ik had vroeger een gamecube die had ik verkocht en toen een xbox gekocht.om eerlijk te zijn was ik een beetje teleurgesteld totdat ik live kreeg ik koop nu ook niks meer zonder live omdat tegen menselijke tegenstanders zoveel leuker is en de meeste spellen boeie me offline gewoon niet omdat het allemaal zo bekend voorkomt het enige wat ik offlinespeel zijn rpg's maar voor de rest alleen maar online.
     
  5. RINO

    RINO Active Member

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    0
    singleplayer speel k eigenlijk niet eens.
     
  6. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Idd, ik speel alleen nog maar op live, een paar single player spellen uitgezonderd.
     
  7. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Hoe belangrijk is Live?

    Voor mij? Niet.
    Het enigste spel dat ik Live speelde, was Halo 2. Maar ook dat kon mijn aandacht niet lang vasthouden.
    Op dit moment zit ik te twijfelen of ik uberhaubt Live hou, als service, want ik doe er eigenlijk (te) weinig mee.

    Nee, doe mij maar een leuke single-player.
     
  8. ghoulio

    ghoulio AmsterdaM

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had van die spellen zoals topspin die ik nooit meer speelde totdat ik voor het eerst op live speelde en ik ze weer helemaal grijsspeelde.
     
  9. Ik lieg

    Ik lieg Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij is Live ook niet al te belangrijk.
    Was nooit on het kon me niet boeien.
    Alleen halo2 was boeiend en die is al weer verkocht.
    Ben ook gestopt ermee (live) ik prefereer maanden lang een spel kunnen spelen zonder dat ik moet hopen op mensen die online zijn.
     
  10. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    SinglePlayer gaat bij mij ook zeker boven de MultiPlayer. Heb wel wat op Live gespeeld, en met Halo2 maakte ik er weer even gebruik van, maar nu heb ik ook al een tijdje geen Live gespeeld en ik mis het niet zo. Meer tijdelijk als er even een geschikte game voor is, zoals Halo2. Van Sony Online maak ik ook amper gebruik. Online is een leuke extra, maar ik koop een game voor de SP.
     
  11. VySio

    VySio DJ Bowie!!!

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag em af of Live zelfs wel zo'n goede zet was van Microsoft. Ik, en waarschijnlijk vel anderen, zijn echt overgestapt over op de live games.

    voordat ik Live kocht kocht ik ook wel vaak single player games. wel vaak, veel bedoel ik. Nu koop ik vooral games die me écht interesseren en games die live ondersteunen. niet alle natuurlijk.

    Misschien komt eht ook omdat ik een tijdej computer af ben geweest. dat ik doelbewuster games uitzocht. Maar een live game kan me altijd wel lang boeien, terwijl een single player me meestal maar voor 20 uur kan behouden (uitgezonderd morrowind en kotor)

    Nu koop ik ook lang niet alle games meer, maar eerst kocht ik ze allemaal. maar sommige boeiden me niet zo lang. Maar ik heb wel in totaal meer aan de live functies gezeten dan aan de single player modussen.

    Met mij is het zelf zo erg dat ik MotoGp2 niet zo leuk vond omdat ik eigenlijk gelijk online wou (motoGP 1 had ik de beste bike al voordat ik Live had), maar dan verlied je gewoon vaak, omdat je dan een slechtet bike hebt.
     
  12. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik speel alles door elkaar, Live wordt wel steeds belangrijker, maar singleplayer is het belangrijkst. Een game als RE4 of MGS 3 kunnen mijn hart nog altijd veel sneller laten kloppen dan Halo2 ofzo.......
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    voor mij is live alles ... ik speel zelde single player games ... soms wil ik gewoon even fraggen
     
  14. Freeloader

    Freeloader Active Member

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb geen live. en dat vind ik best jammer. Want nu koop ik games, zoals Halo 2 en PGR 2 die ik niet optimaal kan spelen omdat ik geen live heb. nu erger ik me er niet heel erg aan, maar ik wil toch graag xboxlive, want het lijkt me retegaaf. maar goed mijn ouders willen geen sneller internet, ook niet als ik meebetaal. dus ik hoef live de komende maanden nog niet te verwachten, misschien als ik kamers ga.

    maar ff samengevat, het is gewoon irritant als je geen live hebt, terwijl je er wel de games er voor hebt.
     
  15. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Eerste paar maanden ben ik ontzettend verslaafd geweest aan live, maar nu kan me het weinig meer boeien.
    Ik speel liever een game met een goed verhaal als Metal Gear of Final Fantasy, en online speel ik het liefst iets van een MMORPG, k los veel liever iets samen op dan tegen elkaar te strijden.

    Gekke is wel dat ik beat em ups fantastisch vind om te spelen, maar niet over L!VE, ik heb Capcom VS SNK 2 EO gekocht omdat ik dacht dat dit ontzettend gaaf was op L!VE maar geen mens die het speelt.
    Dan toch liever met maatjes op de bank en een bak bier(edit: natuuurlijk is dat dan ook Grolsch!) en chips :)
     
  16. Grolsch

    Grolsch Bierrrrr

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    _O_

    Jij snapt 't.

    Wat zou 't trouwens mooi zijn als er een Live-game met diepgang op de markt komt, een MMORPG of iets dergelijks, waarbij je niet steeds één potje speelt. Dan zou je een stuk minder snel uitgekeken raken op Live, of zie ik dit verkeerd?
     
  17. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Same here. Ik ga mijn Live abo dan ook opzeggen deze maand, omdat ik het toch nooit meer speel. Heb in de 2 jaar dat ik Live heb gehad hooguit 2 games écht fanatiek op Live gespeeld (Halo 2 en Midtown Madness :cool:, en dat duurde ook maar even voordat de lol er weer af was. Mijn headset ligt nu stof te happen, net als de Live spellen die ik heb.

    Sowieso is het internet op mijn nieuwe kamer een stuk langzamer en minder betrouwbaar, dus heeft het weinig zin om nog Live te houden.
     
  18. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Daar heb je helemaal gelijk in denk ik, voor een goede MMORPG zou ik zonder twijfel weer gaan L!VE'n.
    Of iets dat je samen een verhaal moet doorkomen, wat niet anders dan coop op L!VE gespeeld kan worden.
     
  19. jellejelle

    jellejelle PSP Only

    Berichten:
    696
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb pas sinds juli vorig jaar Live, maar ik moet zeggen dat ik toch niet zonder zou willen. Ik zit lang niet iedere dag op Live en ik speel ook heel vaak offline, maar Live is voor mij gewoon een uitkomst. Ik heb geen mensen in mijn directe vriendenkring die ook maar enige interesse hebben in gamen, dus met zijn allen op de bank gaan zitten spelen is er niet bij. Dus via Live heb je toch makkelijk de mogelijkheid om tegen "echte" tegenstanders te spelen en dat vind ik toch wel zo leuk.
     
  20. Zephyrus

    Zephyrus ...

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zou ook mijn live wegdoen, ware het niet dat ik dan Content Download moet missen (stel je voor, geen Hurricane Packs voor Ninja Gaiden!! geen Content downloads voor PGR2!!)
    en dat ik DoAU online wil spelen omdat hier niet altijd een tegenstander klaar staat om ingemaakt te worden.


    dus de enige reden dat ik Live hou is:
    DoAU en
    Content Download

    Was te verwachten of niet ? :p
     

Deel Deze Pagina