Het is natuurlijk logisch dat sommige spellen in bepaalde opzichten niet te realistisch moeten zijn, en dan heb ik het over bijv. het maken van menselijke fouten in spellen.. Als je supergoed bent met een voetbal spel, moet dat ook blijken in superieur spel, ook al is er in het echt geen club die foutloos speelt.
Aan de andere kant kan het me grafisch bijna niet realistisch genoeg zijn. Hoe meer ik het idee heb dat het allemaal 'echt' is, hoe beter ik het spel vind. Mooie graphics hoeven helemaal niet te betekenen dat het ook realistisch speelt.. Je zou best mashed kunnen spelen met prachtige auto's, daar 'hooren' vind ik geen 'arcade-graphics' bij.
Er is nog een behoorlijk grijs deel tussen deze twee, sommige mensen (zoals ik) houden meer van arcade-achtige spellen: Gemakkelijk met hoge snelheid een andere auto rammen en gewoon doorrijden, respawnen bij halo, etc etc. Anderen vinden realisme in bijv schietspellen belangrijk. Het genre kan ook van invloed zijn.
Ik vind dus dat de gameplay moet in ieder geval niet te realistisch worden, het blijft een spel heh
Laatst bewerkt: 17 feb 2005