Games voor kids

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door HeavyB, 16 feb 2005.

1. HeavyB

HeavyB Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Als trotse bezitter van zowel een Xbox en een dochtertje van vijf zoek ik leuke spellen om die twee te combineren. Kom nu niet direct met puber-gegil, zoals "voor kinderen moet je een Nintendo hebben" en dergelijke, maar kom met suggesties!

Zijn er hier meer ouders, die hun kind (af en toe!) een spelletje laten doen, en zo ja... welke? Ze speelt af en toe Shrek 2, waarbij we haar wel wat helpen. Maar meer spellen heb ik eigenlijk nog niet kunnen ontdekken voor die leeftijdsgroep!

Dus... suggesties?

2. woolyonline

woolyonline I will kill you!!

Leuk Bevonden:
    0
    JSRF, oftewel, jet set radio future, het is al een oud spel maar zeker leuk voor kunderen. Het is een muziek/skate spel waarbij je door een getekende stad moet skaten en makkelijke missie's moet doen.

greetz wooly

edit:// Het is ook nog een goedkoop spel, bij een gameshop nog geen 15 euro.

3. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    makkelijk m'n reet, zit nog steeds vast bij dat rotspel :eek:

4. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ik wou zeggen, JSRF is dus écht geen spel voor kinderen. Eerlijk gezegd blinkt de Xbox niet uit op het gebied van kinderspellen. Er zijn wel een aantal platformers maar degene waar ik ervaring mee heb (Oddworld, Blinx) zijn allemaal niet zo geschikt voor kinderen denk ik.

Ik geloof dat er wel een Rayman voor de Xbox is verschenen, en dat lijkt me een prima spel voor een kind van die leeftijd.

5. RoX BoX

RoX BoX Earth

Leuk Bevonden:
    0
    The Sims - Sonic Mega Collection Plus - Finding Nemo - Antz Extreme Racing - Atari Anthology - Disney's Extreme Skate Adventure - Madagascar - Midtown Madness 3 - Midway Arcade Treasures (2) - Neighbours from Hell...

Om een paar op te noemen er zijn nog meer van die spellen. Al zou ik een spel moeten kiezen zou ik toch voor Disney's Extreme Skate Adventure nemen die is echt bedoelt voor kinderen van 5 tot 10 jaar. het zou een beetje lulig wezen als je een heel nieuw concole moet kopen voor het kind... Als je een beetje zoek kom je zekker wel leuke spellen tegen :+ .

Laatst bewerkt: 16 feb 2005
  6. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Maar voor 5 jaar.. :confused:
    Ik denk dat dat nog steeds te moeilijk is.

Ik denk dat je dan al snel bij disneyspellen moet wezen, alhoewel het over het algemeen zo 5jarige kinderen minder aandacht schenken aan het doel van het spel, en liever een beetje op de knopjes drukken en dingen uitvinden.

Een kleurrijke & tamelijk makkelijke platformer is Toejam & Earl, al weet ik niet of er ook een nederlandse taalkeuze aanwezig is.

Rayman is misschien ook wel wat, zelfde verhaal als hierboven.

7. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ik zou Midtown Madness ook niet direct noemen als een kinderspel... en ik zie een 5-jarige ook nog niet direct The Sims onder de knie krijgen :eek:

Finding Nemo is wel een goeie lijkt me. En wat dacht je van Spongebob Squarepants?

8. holyboy

holyboy The one from above

Leuk Bevonden:
    0
    sonic mega collection, barbie horse adventure (nog niet in nl tegen gekomen, via inetrnet bestellen zou ik zeggen), shrek super party, disney extreme skating, finding nemo, spongebob, incredibles.

9. Smurf

Smurf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 2 dochters van 8 en 4 jaar en zij zijn dol op DOA Xtreme Beachvolleybal, bikini's kopen, volleyballen, hopping game...........en papa kijkt mee

10. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    _O_ :D

Edit: trouwens ligt een beetje voor de hand, maar Harry potter (zijn 4 spellen van dacht ik :confused: ), super simpel maar lijkt me wel heel leuk voor kleine kids ...

en wat dacht je van crash bandicoot, heb ik zelf erg veel plezier mee gehad en erg lang mee gespeeld (met de platform en zeker ook met de kart game). Ik ken van mijn eigen leeftijd eigenlijk geen mensen die het geen leuk spel vindt. Het heeft gewoon wat zo'n springend beest met maffe gezichtsuitdrukkingen :D Kortom: zeker kopen...

en deze games zijn gelukkig ook nog erg goedkoop (meestal niet duurder dan 25e en anders koop je ze toch 2dehands bij een gameshop?? niks mis mee en stukken goedkoper :))

Laatst bewerkt: 16 feb 2005
  11. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Ja, Disney's Extreme Skate Adventue is idd iets voor kids. De moeilijkheidsgraag is vergeleken met de Tony Hawk reeks flink omlaag gegeaan en het ziet er lekker vrolijk uit. En kids herkennen vast en zeker allerlei Disney figuurtjes!

Laatst ook een review van Mike gelezen over de game: A Series of Unfortunate Events. Ik heb het spel zelf nooit gespeeld maar schijnt nogal makelijk voor kinderen te zijn.
    http://archief.xboxworld.nl/article/520/

Misschien is Dancing Stage Unleashed ook iets voor kinderen? Vrolijk springen op muziek doet volgens mij elk kind graag :D

12. someguy

someguy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Super Monkey Ball komt toch ook naar Xbox, al weet ik niet wanneer ....

13. Rolf85000

Rolf85000 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    te moeilijk voor kinderen

14. someguy

someguy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daar durf ik aan te twijfelen, als je ziet hoe snel kinderen met iets weg zijn. Maar het is al wel even geleden dat ik er zelf 1 was...

15. jeroen kroes

jeroen kroes hertog jan ownage

Leuk Bevonden:
    0
    SPONGEbob THE best voor kids egt waar heel grappig en makkelijk te bespelen :)

16. jeroen kroes

jeroen kroes hertog jan ownage

Leuk Bevonden:
    0
    gta is owk wel wat :D

17. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Ja inderdaad, daarom is hij ook 18+ haha. Maar er zijn een boel games voor kleine kinderen en er hoeven er helemaal niet veel bij te komen voor mij. Spyro is wel een leuke game voor kleine kinders.

18. Smurf

Smurf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Serieus, mijn meiden zijn dol op DOA beachvolleybal, maar verder als ze willen gamen zitten ze het liefst achter de pc en tja de xbox is toch meer gericht op een wat "ouder" publiek, alleen al de controller is te groot voor hun handjes.
    Als ze wat ouder zijn is de sims misschien wat.

19. toxito

toxito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Disney's hide and sneak, Dat was ook een game die gericht was op kinderen en redelijk simpel is, alhoewel ik niet zeker weet of ie ook op de xbox is uitgekomen. ;)

20. BoneCrusherrr

BoneCrusherrr Cold SynerGy

Leuk Bevonden:
    0
    Grabbed by the Ghoolies is altijd wel lachen, en misschien is Whacked ook wel wat

Deel Deze Pagina