Hallo mensen VOlgens mij hoort dit niet echt in de 3D kaarten Thread, omdat ik niet een 3D zoek of advies wil ofzo maar er een probleem mee heb denk ik... Ik heb dus een NVIDIA GeForce 4 TI 4600 Ik heb der eigenlijk nooit echt problemen mee gehad. 2 of 3 weken geleden kreeg ik opeens allemaal rare kleurenen was mijn resolutie helemaal laag gezet door de pc. Ik begreep toen eigenlijk niet wat het probleem was. Ik probeerde van alles enzo maar op een gegeven moment wilde hij gewoon heel windows niet meer opstarten, ook niet in de veilige modus. Ik heb toen nog geprobeert fouten te laten repareren enzo maar niets hielp. Ik kon toen opgegeven moment helemaal niets meer doen. Ik heb toen uiteindelijk de pc geformateerd en alles opnieuw geinstaleerd. Alles ging eigenlijk prima tot dus vandaag... Opeens kreeg ik een foutmelding en nu heb ik dan geen vage kleuren enzo maar mijn resolutie is naar 640x480 gezet en naar laag 8bit kleuren als instelling. Als ik een van die 2 dingen ook maar ietsjes hoger zet dan doet die het al niet meer. Ik krijg dan namelijk een zwart scherm en kan niets doen. Met opnieuw opstarten merk ik al dat die vaag gaat doen. Ik krijg een zwart scherm met allemaal witte balletjes ofzo en dan soort van dos boodschap (waar veel letters ontbreken) welke windows ik wil opstarten... Windows XP bootdisk (Deze komt door Norton Ghost) of gewoon Windows XP. Maar beide werken niet. Ik kan wel onder veilige modus opstarten. Maar dan kan ik natuurlijk niets veranderen verder aan instellingen enzo. Als ik dan opnieuw opstart is het probleem niet verholpen. Ik heb Windows nu opgestart met VGA instellingen. Vandaar dat ik dus nu die hele lage instellingen heb denk ik maar das de enige manier waarop ik windows nu aan de praat krijg en dingen kan doen. Maar ik zie alles nu dus 100x zo groot ofzo en als ik met muis beweeg krijg ik gele streepjes overal en soms worden dingen helemaal geel Ik krijg de boodschap dat de kaart onstabiel is ofzo. Misschien was dit dus de vorige keer ook zo maar toen kreeg ik dat bericht niet. Ik heb toen de drivers voor 3D kaart verwijderd en opnieuw geinstaleerd, maar dat heeft niet geholpen. Iemand enige idee wat ik moet doen nu? Bij apparaat beheer zegt die dat het apparaat gewoon correct werkt. Hoop dat iemand me kan helpen.
ik weet bijna zeker dat de koeling van je 3Dkaart kapot is... moet je maar even kijken of dit zo is (door fanspeed ofzo te downen of gewoon je kast open te laten en te kijken of de koeler nog een beetje snel spint...
Ik denk dat de koeler kapot is gegaan en daardoor wordt die GF4 te warm met alle gevolgen vandien. edit: net te laat
Kan zijn dat de koeler kapot is. Of het geheugen van de kaart. Wordt een nieuw kaartje kopen denk ik. Of je moet nog ergens een gpu koeler op de kop kunnen tikken voor een schijntje. maar dan moet het natuurlijk wel aan de koeler liggen
Ik heb ff gekeken aan de binnenkant Maar de koeler werkt nog Dus dat is het probleem niet Ik heb ook alle drivers ff geupdate en kabels gecheckt maar niets heb geholpen Kan geheugen ook zomaar stuk gaan dan tijgernootje ? Kan je dat ergens aan zien of ontdekken op een of andere manier?
download everest maar eens... daar zou je in ieder geval wel kunnen checken of de snelheden normaal zijn enzo...