Media Markt pc reparatie!!!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door boessie3, 19 feb 2005.

1. boessie3

boessie3 Milo NL

Leuk Bevonden:
    0
    4 weken geleden was me pc kapot.Kon hem nog wel opstarten maar ik zag geen beeld en me dvd brander tikte....
    Dus ik terug naar de Media MArkt (ik had nog garantie)
    Vrijdag kreeg ik een brief dat ik hem kon afhalen _O_
    Ik met een blij hoofd terug naar de MM.
    Opgehaald en wel kwam ik thuis en kon eindelijk me zalman voeding erin zetten.
    Tot me grote verbazing toen ik hem openmaakte zag ik dat er een andere videokaart in zit.(eerst een ati 9600 turbo nu een 9200.
    Huh....Waar zijn me netwerkkaarten gebleven????
    EN krijg nou wat er zit zelfs een andere voeding in (ik had op de stekkertjes geschreven wat waar in moet...)
    Ik d8 ff checke met me nieuwe voeding hoe stil die is.
    Huh Heel me hdd is helemaal leeg.
    Daarnet even telefoontje gepleegd naar de MM en die zeiden dat ik maandag terug moet bellen omdat die mensen er nu niet zijn.
    Ik ben nu toch zooooooo woest dat ik het liefste een bom in de MM Zou willen plaatsen.

Wat vinden jullie van mijn verhaal en wat zouden jullie doen ?????

2. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    terug gaan.aan je harde schijf kan je vrees ik weinig doen.Maar een aandere mindere video kaart er in netwerkaarten eruit (andere voeding is niet perse slecht) ik zou het niet pikken.Je krijgt er een slechtere pc voor terug.(grafische gezien)

3. boessie3

boessie3 Milo NL

Leuk Bevonden:
    0
    Stel dat het aan me videokaart zou liggen dan moeten ze toch me videokaart meegeven ????Of ben ik nu gek! :mad:
    Volgens mij heb ik gewoon een andere pc meegekregen(zelfde systeemkast of course) :{

4. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat ze dit Reparatie durven te noemen! Nee ik zou dit ook niet pikken, je gaat toch geen kaarten vervangen door slechtere|:-. Dan wil je toch een minstens even goede kaarts.

5. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0

Boeit niet of het aan je kaart ligt.Ze zijn deze verplicht te vervangen.En NIET voor een slechtere kaart.Verder hebben ze ook nog parts uit je pc "gejat".Inhoevere is het verdere systeem trouwens anders (gehuegen moederbord en procesor)

6. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ze kunnen de videokaart wel vervangen door een ander model , maar hoe zit het met de bijgeleverde recovery-disc.
    Doordat de hardware van de pc is gewijzigd werkt deze disc ook niet meer.

7. boessie3

boessie3 Milo NL

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de rest is me pc wel hetzelfde.
    Ik startte windows net op btw en toen zei die van je moet je wel registreren .
    Over die netwerkkaart boeit me weinig maar van me videokaart vind ik wel schandalig!

8. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Het lijkt erop dat ze je pc simpel hebben verwisseld met die van een ander met ongeveer dezelfde specs. Zorg dat je al je spul weer terug krijgt, dit is schandalig.

9. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dat ze je hdd formateren moeten ze van te voren vermelden. Heb je iets dat kan bewijzen dat er eerst andere onderdelen inzaten? Ze mogen alle onderdelen vervangen voor een ander merk, maar de onderdelen moeten gewoon even goed presteren als de oorspronkelijke onderdelen!! En dat ze andere onderdelen er gewoon uithalen en niet teruggeven is helemaal fout. Nee, dit kunnen ze niet maken.

Ik zou maandag meteen contact op nemen met die dodo`s en ze het haarfijn uitleggen. Zij zorgen er maar voor dat alles, en compleet in de oorspronkelijke staat wordt afgeleverd.

Laatst bewerkt: 19 feb 2005
  10. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Bij ons ook wel eens voorgevallen: na reparatie hele harde schijf met 112gb aan bestanden weggeknald :'-(

11. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ze de HD formatteren is zowat standaard, maar het is vreemd dat ze zoiets niet vermelden. Wat betreft het vervangen van de verschillende onderdelen, je mag eisen dat ze alles weer in originele staat herstellen (moet je wel aantonen dat die dingen er in zaten ), of anders een financiële compensatie voor de geleden schade, of zelfs een hele nieuwe PC geven die de oude onderdelen heeft.

12. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Dit lijkt me ook het meest waarschijnlijke, maar ik zou het ook niet pikken. Misschien kun je, mocht het goed gaan, iets extra's claimen ter compensatie.

13. Cygnum

Leuk Bevonden:
    0
    Extra zal je zeker niet krijgen, dat weet ik uit de ervaringen van anderen met MM. Je moet sowieso je poot stijf houden en eisen dat alles weer in originele staat hersteld wordt, en anders desnoods naar de Geschillencommissie stappen.

14. Casperge

Casperge Guest

Je bent waarschijnlijk genaaid :{ .

Heb al eens eerder zoiets dergelijks gehad met een kapote dvd speler,ze gaven me een verkeerde(minder functies zoals mp3 )terug:mad: .Wel goede teruggekregen hoor ;)

Als het met media markt niet lukt moet je naar een geschillencommisie of zoiets dergelijks gaan,als je gelijk hebt sta je namelijk volledig in je recht.

Laatst bewerkt door een moderator: 19 feb 2005
  15. nfsu dragmaster

nfsu dragmaster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vrees dat ze u in uw kont hebben genaaid

16. boessie3

boessie3 Milo NL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben gewoon woest en me hele weekend is gewoon verpest hierdoor!
    Ze kunnen natuurlijk ook een verkeerde pc in de doos gestopt hebben wat ik natuurlijk wel hoop...........
    Want Standaard zit de ati 9200 erin.

17. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    ik had ook zoiets bij de mediamarkt, maar dan anders. mijn pc sloeg om de zoveel tijd random vast. 4 maanden kwijt geweest, omdat ze hem hadden laten vallen of iets vaags, maar het probleem konden ze niet vinden =/

18. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    De fout ligt niet bij MM maar bij het bedrijf die de reparaties uitvoerd !!
    De vraag is nu waar je jouw pc en hoelang duurt het voordat je hem weer krijgt.

19. Cygnum

Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je deels gelijk in. Het probleem ligt niet bij MM zelf, zij zijn slechts de vertegenwoordiger. Maar als het reparatiebedrijf een fout maakt, moet de winkel die fout herstellen, en niet als doorgeefluik dienen, zoals veel winkels doen. Media Markt dient de problemen op te lossen, hoe het ook went of keert.

20. P-NUT

P-NUT EdgeMaster

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien hebben ze nog niks gedaan met je oude harddisk. en kunnen die gasten die hem 'gemaakt' hebben, hem zo voor je vinden en terug geven.

edit: dat van die videokaart moet je niet zeggen natuurlijk. O-)

Deel Deze Pagina