[Casemodding] Vragen en Antwoorden [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Conquistador, 17 feb 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lexhamersma

    lexhamersma oblivion addict

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    0
    beste mod vrienden, ik heb ff een vraagje. de ijzeren plaat die in je kap zit, hoe zit die vast, ik ben namelijk bang dat ik hem ombuig ofzo. Edit, centurion, te grappig!!!!!! :9
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2005
  2. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Die plaat heb je niet meer nodig. Eruit slopen dus. Je mag zo lomp zijn als je wil, als je de bovenste kap maar niet breekt. Hij zit vast bij die pinnetjes btw. Dus, een schroevendraaier eronder en eraf halen :cool:
     
  3. lexhamersma

    lexhamersma oblivion addict

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    0
    maar dan heb je toch last van die straling of ben ik nu gek
     
  4. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Je bent gek ;).

    Die plaat zit er inderdaad om te beschermen tegen de straling, maar niemand van ons heeft er ooit last van gehad dat het daadwerkelijk ook stoort op de tv ed. Wel heb ik gehad dat hij stoorde op het radiosignaal, maar dat maakt niet zoveel uit :).

    Trouwens, als je een ccfl onder je jewel wil leggen, zal die plaat er echt uit moeten. Er is anders gewoonweg te weinig plaats.
     
  5. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Plaat is eruit bij mij, de kap licht nu in de fridge om af te koelen, hoe lang ongeveer? 2 uur moet genoeg zijn toch?
     
  6. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Een half uur is meestal wel genoeg. :)
     
  7. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Die plaat stoort voornamelijk -zoals !sic! al zei- op radiosignalen. Op tv en andere apparatuur zal het niet veel invloed hebben.

    Toch ben ik het ditmaal niet helemaal eens met je, !sic! ( ;) )
    Dat RF shield kan je er in laten zitten en toch je ccfl tussen stoppen. Het ziet er alleen niet zo stylish uit, wanneer je jewel doorzichtig is en je er doorheen kijkt. Een pluspunt hiervan is wel dat het licht 20x zo fel wordt omdat het alle kanten opstraalt via die plaat.
     
  8. Frank

    Frank Gelegenheidsposter

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil vandaag mijn jewel mat gaan maken. De vraag is alleen hoe?

    Met heel fijn schuurpapier wordt hij waarschijnlijk zo, maar ik wil hem helemaal mat hebben zodat je er niet doorheen kan kijken.
    Raden jullie mij grover papier aan of krijg ik dan alleen maar heel veel krassen op de jewel?
     
  9. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Je kunt fijn beginnen, en dan langzaam wat grover gaan werken. Fijn ziet erg mooi uit in combinatie met een ccfl. Als je langzaam grover gaat kun je goed opletten of de krassen te groot worden :)
     
  10. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Dan krijg je alleen maar veel te diepe groeven in je jewel. gewoon met fijn schuurpapier moet het kunnen. dan is hij ook mooi mat, anders kun je je jewel ook nog een andere kleur geven.
     
  11. Frank

    Frank Gelegenheidsposter

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de snelle reacties! Ik ga zo fijn mogelijk beginnen dus. Heb alleen het gevoel dat ik hier erg lang mee bezig ga zijn. :+ Jullie horen nog van me... _0/
     
  12. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien dat mijn reactie nu te laat komt en het kwaad al is geschied (lekker overdreven :+ ), maar je kan natuurlijk ook je jewel helemaal doorzichtig maken en mat spuiten. Ik weet verder helemaal niet of je verlichting wilt hebben. Maar als je dus de jewel spuit, zal je er niet meer doorheen kunnen kijken. Wat dan wel weer een leuk idee is, om de jewel te spuiten en de letters in de jewel doorzichtig te laten. Als je er dan verlichting onder zet, krijg je alleen de letters 'xbox' verlicht. Dat is ook wel cool.
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2005
  13. Frank

    Frank Gelegenheidsposter

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    Je was nog op tijd. Hmmm... je zet me aan het denken. :cool:
    Mijn plan was vanaf begins af aan al om hem helemaal wit te maken en een blauwe ccfl (als ik die ooit mocht vinden :'-( ) onder me jewel te leggen. Maar om hem een 'artic' look te geven wilde ik de jewel dus mat hebben.
    Ik denk dat ik het zo doe: de jewel mat schuren en de letters doorzichtig maken. De vraag is alleen of dat wel mogelijk is. Ik denk het eerlijk gezegd niet. De letters zijn te smal om hem te schuren of om te boenen met terpentine.
     
  14. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Het kan wel :). Met een tandenborstel en terpentine...En heeel veeel geduld. StealthViper heeft dit zelfs gedaan :)
     
  15. Frank

    Frank Gelegenheidsposter

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar ik dacht dat terpentine juist veel vlekken gaf op je jewel. :confused:
    Gelukkig heb ik een elektrische tandenborstel... :cool:
     
  16. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Terpentine maakt niks uit. Aceton is de boosdoener van de vlekken.
     
  17. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het ook gedaan, maar dan met een gewone tandenborstel (ik wilde mijn opzetstuk niet vernken, aangezien ik er die avond toch weer mee moet poetsen + ). En zoals !sic! al zei, aceton (zoals nagellak remover) zorgt ervoor dat je jewel doffe vlekken vertoont.

    En trouwens, bij alternate.nl hebben ze een blauwe ccfl (+fan, maar die kan je van elkaar afschroeven) voor 9 euro. Als je direct bij alternate besteld, betaal je 18 euro. Bestel je met ons mee met de inkoopactie, dan betaal je 16,50. Het scheelt niet veel, maar alle kleine beetjes helpen. Als je mee wilt bestellen, moet je wel snel zijn, want eigenlijk zou iedereen onderhand betaald moeten hebben. Dus laat het me maar snel (via pm) weten, wat je keuze is :D .
     
  18. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Wiehoe. Ik kan weer gaan casemodden. Even wennen zo een zwarte Xbox ineens. :+
    Vandeweek even verf halen en even kijken hoe ik dvd-window ga doen. Is het niet met een goed stanleymes te doen (een vorm uit de X van de case snijden)?
     
  19. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je veel geduld hebt.... :D
    Maarre, ik denk het eigenlijk niet, want een stanleymes is nogal dun. Hij kan heel makkelijk afbreken als je er plastic mee gaat snijden.
     
  20. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    als je hem recht houd breekt hij niet hoor, het is eerder een probleem om recht te snijden.
    maar het zal wel lukken.
    wat je ook kan doen is met een dremel het begin doen en dan randjessnijden vanaf de binekant
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina