[Vraag]Games die regio vrij

Discussie in 'Algemeen' gestart door gladiatorxxx, 23 feb 2005.

1. gladiatorxxx

gladiatorxxx Microsoft Rules!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil graag weten welka games is regio vrij
    dan kan ik online bestellen (lekker goedkoop) !!
    wat is verschil tussen PAL en NTSC dan?
    waar kan ik zie dat het regio vrij ..

2. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    De Xbox is niet regio vrij, de Playstation 2 ook niet en de GameCube ook niet.
    PAL is systeem voor Europa en NTSC voor Amerika.

De Sony PSP en de Nintendo DS worden zijn wel regiovrij. Daarvoor kan je dus lekker goedkoop games vanuit het buitenland halen.

3. party crusher

party crusher VGcats is de shit

Leuk Bevonden:
    0
    die regios hebbe te maken met het soort tv je gebruikt. daar word je xbox op afgesteld omdat in europa alleen pal is en in amerika ntsc
    bij handhelds heb je dit niet omdat die geen tv nodig hebben.
    als je handheld games koopt raad ik je aan die in azie te kopen in toeristische gebieden. daar gooien ze soms drie hele games op 1 disc:)

4. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat hij wilt weten is welke games wel werken op bijde consoles.

Zo heb je fable deze doet het zowel op de NTSC en op de PAL xbox
    dit geld ook voor RalliSport Challenge 2.

De regio word namelijk weg geschreven in het dvd formaat wij zijn in EU regio 2 Nou opdeze disk is het dus aangegeven dat hij werkt op alle regio´s

5. Netwin

Netwin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zijn die regio's er niet vanwege het soort tv dat je gebruikt maar om markten gescheiden te houden. Vergelijk het met DVD's. Sommige DVD-spelers hier kunnen naast regio 2 DVD's ook regio 1 DVD's afspelen.

(/Edit: Wat MisTicMac zegt dus. :))

Ik vind het een slechte zaak. Niet vanwege het tegengaan van importeren, maar omdat bij sommige spellen versies voor verschillende regio's anders zijn en niet alle spellen in alle gebieden op hetzelfde moment uitkomen. Sommige spellen komen zelfs niet eens in alle gebieden uit.

Laatst bewerkt: 23 feb 2005
  6. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.159
    Yep, zoals netwin zegt... gewoon kut dat de ene regio een betere versie krijgt dan de andere regio. Zo was de USA versie van Ninja Gaiden al beter dan de Europeze (gecensureerde) versie, en heeft Japan nu een ongelooflijke kick-ass versie van Outrun 2 met veel meer tracks en ander spul erin...

Natuurlijk zal de ene keer europe er een voordeeltje mee hebben, wanneer bijvoorbeeld de bugs zijn weggewerkt die in een eerdere USA versie zaten ofzo... maar over het algemeen vind ik dat je de basis spelinhoud gewoon voor iedere regio hetzelfde moet houden...

Dus ook geen belachelijke nagesynchroniseerde spellen, waarbij de oorspronkelijk japanse/originele taal bijvoorbeeld wordt weggelaten en we met een kut ingesproken engelse versie zitten... (of nog erger, een nederlandse versie)

Heeft ook met prijzen natuurlijk te maken, en met marketing etc etc, maar de groep die importeert is zoveel malen kleiner dan de gewone consument die het gewoon in de winkel koopt, dat het te verwaarlozen is. en mochten ze daar toch bang voor zijn, dan moeten ze gewoon op een 'eerlijke' manier concureren en de klant overhalen het 'eigen' product aan te schaffen, ipv te gaan bestellen uit het buitenland... dus door prijs en kwaliteit.

Bij DVD's bestel ik meestal vanuit engeland of australie (of Hong kong), simpelweg omdat de nederlandse dvds vaak dat lange gezeik van BREIN en andere intro crap heeft, en bij engelse dvds gaat dat toch wat sneller voorbij... en uiteraard kijk ik of de buitenlandse versie beter is qua beeld, geluid, en of het niet 'gecut'/gecensureerd is...

Nu de nederlandse dvds trouwens wat goedkoper zijn geworden, koop ik wel wat vaker gewoon in de winkel... Maar ik check wel altyd eerst de kwaliteit aan de hand van online reviews etc...

7. Netwin

Netwin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Yi-Long, een reactie naar mijn hart, ik ben het volledig met je eens!

Ze pakken de verkeerde mensen met de maatregelen. Mensen die spellen of DVD's kopiëren laten de intro's weg. Als waarschuwingen er echt op moeten maak het dan voor de eerlijke mensen in ieder geval zo dat ze die waarschuwingen weg kunnen drukken. Je wordt nu gestraft voor dingen die anderen doen.

Ik vind het ook rot als de versie die hier te koop is van een slechtere kwaliteit is. Behalve dat je originele producten koopt omdat dat legaal is, je de makers respecteert en wilt dat ze betaald worden voor hun werk en je hoopt dat er voldoende producten verkocht worden zodat er vervolgen kunnen komen, doe je het ook omdat je een mooi boekje en doosje wil en kwaliteit.

Ze pakken de bestrijding van illegale kopieën helemaal verkeerd aan naar mijn idee. Al het geld wat in beveiligingen gestopt wordt... beveilig het helemaal niet, zeg alleen dat het niet mag en dat er goeie redenen zijn om dingen te kopen en gebruik het uitgespaarde geld om te prijzen te verlagen. Of zie ik de wereld nu mooier dan hij is?

Over censuur, mensen die zich storen aan bepaalde gedeelten van een spel of een film vinden de rest vaak toch ook niets aan. En voor mensen die bijvoorbeeld bepaalde gedeelten voor hun kinderen niet geschikt vinden, het is toch technisch mogelijk om het instelbaar te maken of bepaalde inhoud wel of niet vertoont wordt? En als iets nou echt niet kan, waarom dan censuur voor maar één gebied? Alle mensen zijn gelijk toch?!

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    games die regio vrij zijn zijn in de regel niet altijd goedkoper .. sommige games die ik bestel ik Amerika zijn soms duurder dan in Nederland (vanwege verzend kosten) ... voor de meeste winkels heb je ook een cc nodig

sommige NTSC games kan je wel op een Pal xbox spelen. Echter kan je aan de dvd niet zien of deze regio vrij is of niet ... ook zijn er helaas geen lijstjes ... Fable was bijv. regio vrij, maar Star Wars KOTOR II weer niet

je kan je games wel bijv. bij play.com bestellen

Laatst bewerkt: 23 feb 2005

Deel Deze Pagina