pc kapot?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Franko, 24 feb 2005.

1. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    hey..

ik heb een kapotte processor in mijn ene pc.. waardoor ik de dingen als mijn videokaart en ram etc... over wou zetten naar mijn andere pc
    (is iets van 1.5 jaar oud) . dus ik die pc formateren enzo gaat allemaal lekker... drivers installeren enzo in windows.. allemaal prima. dus ik ga slapen , volgende ochtend pc aan:

memory check: ok
    memory fregquency at: 200 mhz

en verder komt hij niet meer

weet iemand een oplossing

2. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Zitten de harde schijven en cd/dvd spelers er allemaal goed in? (met de juiste master/slave instellingen dus :p)
    Dat is volgens mij namelijk de volgende stap die die checkt.

3. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    nou ik had eerst iid er 2 en daarvan hak er een slave gemaakt... toen kreeg ik dit probleem.. toen heb ik die eruit gehaald
    dus nu zit er alleen een master in... en ook wel goed aangesloten...

4. Afroman

Afroman Becaus i got high

Leuk Bevonden:
    0
    Rox heeft gelijk kijk of alles wel goed staat

5. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    nou... ik heb aan die ene niks verandert .. en die ene slave er weer uitgehaald.... en toen bleef het probleem.... miss bios reset van mobo?

6. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Weet je zeker dat alles goed staat, want volgens mij hoeft een bios reset hiervoor nog niet.

Wat je anders zou kunnen proberen is zoveel mogelijk loskoppelen (echt alles, floppy, cd\dvd spelers,hd's, etc) en dan langzaam proberen of het werkt. Werkt het? Sluit dan een voor een de andere apparaten weer aan.

7. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    mwja....

ff een vraagje:

op je mobo zit een aansluiting voor je harddisk..... en eentje heeft zon blauwe kleur de rest is zwart... je moet je harddisk toch op die blauwe aansluiten

( dit is helemaal niet mijn gebied)

8. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    de blauwe is idd voor de harde schijf (bij mij dan), ik heb daarnaast nog wit (dvd-speler) en 1 voor floppy zoals ik het nu kan zien. Maar het is een beetje vol in mijn kast, ik weet bijna zeker dat blauw hd is, maar goed als je mijn kast zag begrijp je waarom ik niet 100% zeker ben :9

9. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    haha:) vind ik het toch vreemd... ik heb zon harddisk kabel uit mijn andere kast... want ik was bezig met deze pc komt me broertje binnenspringen .. krak zo op dat kabeltje.. waardoor de middelste aansluiting = een grijze afbrak.. ofmaakt dat niet zoveel uit?

10. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Wat bedoel je met de middelste?
    Optie 1: Je kabel heeft 3 'blokken' die je ergens in moet stoppen en 1 van die blokken is kapot

Optie 2: Op het blok zit ergens een klein uitsteekseltje, zodat je em vast kunt zetten in een hd/cd/dvdspeler dat is kapot.

Eigenlijk is volgens mij geen van beiden een probleem :9, optie 2 kan alleen inhouden dat ie niet erg goed contact meer maakt.

11. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    waarschijnlijk is de processor doorgebrand dan kan hij niet op een hogere fequentie ingesteld worden, heb ik ook eens gehad met onze oude pc :'-(

12. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Dat was inderdaad het geval bij pc 1, vandaar dat de topicstarter deze onderdelen naar pc2 over wil zetten.

Deel Deze Pagina