Problemen met Samsung data-kabel

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Odyss NL, 24 feb 2005.

1. Odyss NL

Odyss NL New Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb pas geleden een USB data-kabel gekocht voor m'n Samsung X460, maar tot nu toe krijg ik 'em niet aan de praat :'-(.

Het is niet de originele datakabel, maar wel de goede (dus niet voor een ander type Samsung ofzo)

Ik heb de software van Samsung gedownload (laatste versie van Easy Studio).

Nadat die software is opgestart zou je alleen de kabel in de telefoon + PC moeten doen, waarna het programma je SIM-kaart en telefoon gaat lezen...

Dit gebeurd dus niet :mad:.

Volgens de handleiding van Samsung zou ik de poorten (COM1, COM2 etc.) moeten veranderen, maar dit werkt ook niet.

Wie kan me helpen :eek:... Ik snap er niks mer van...

2. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Accepteert windows de hardware? Soms helpt het als je de poorten in en uitschakelt of opnieuw installeert.

3. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is het antwoord: Easy Studio en EasyGPRS is niet compatibel met USB-kabels van andere merken, alleen met de officiële Samsung datakabels. Ten tweede, als je even goed nadenkt, kom je er snel achter dat USB en COM twee heel verschillende types zijn. Er zijn twee opties: of je gaat op zoek naar andere software voor de kabel, of je brengt de kabel terug en vraagt om een officiële Samsung datakabel, die maakt gebruik van de COM-poort.

4. Odyss NL

Odyss NL New Member

Leuk Bevonden:
    1
    Wat bedoel je met 'COM en USB zijn twee heel verschillende types'???

Heb er niet echt verstand van...

Ik heb via via al andere software gekregen, maar dit lijkt ook niet te werken...

5. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Een USB-poort is het type uitgang wat je nu hebt. Dat wil zeggen een platte stekker.
    Zo ziet een COM-poort er uit van de Samsung-kabel:

Zoals je ziet is het een heel andere vorm en grootte. Aan de achterkant moet een soortgelijke uitgang zitten (qua maat), maar dan met allemaal puntjes er in. Dat is de COM-poort.

Deel Deze Pagina