EA Rugby 2005

Discussie in 'Algemeen' gestart door Greate Pier, 24 feb 2005.

1. Greate Pier

Greate Pier euuhm

Leuk Bevonden:
    0
    Onbegrijpelijk dat hier nog geen onderwerp over is.. ;)
    Nee, maaruhm zijn er eigenlijk wel mensen die dit spel (overwegen om te) gaan kopen? Kom op mensen, het lijkt misschien een brute, domme, lompe, moeilijke sport, maar als je eenmaal de regels kent is het echt leuk hoor! _O_

Officiele site EA Rugby 2005

True Rugby Realism: New player models of varying height and weight and realistic animations bring the tackles, high emotions, and player actions to life.
    Learn it. Play it. Live it.: Training mode outlines the eight main rugby gameplay elements including rules, controls, and advanced tactics. Then take your skills to the Training Pitch for challenge-based drills using advanced controls.
    Unprecedented Control Over Every Aspect of the Sport: Set plays on the fly, dive when tackling, sidestep big hits, build momentum with a shoulder charge, or confuse the defense with complex fakes and dummies.
    All-New Creation Zone: Create customized players based on your own likeness, your favorite rugby star, classic players of the game, or any other characters.
    Enhanced Broadcast Presentation: New camera angles, sound effects, crowd noise, commentators, and replay controls provide better feel for the on-field action.
    Team Songs and Chants: Team songs and crowd chants from the major stadiums around the world capture the spirit and excitement of rugby.

Preview 3Davanue
    Trailer
    Review!!!!!

Laatst bewerkt: 25 feb 2005
  2. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 1 keer zo'n rugby spel gehuurd |:- ook meteen die dag terug gebracht het zoog gewoon echt misschien kan het wel omdat ik er geen ene reet van begrijp maaruh heb jij dit spel al dan ??? _0/

3. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn broer is een fanatiek rugbier en ik kijk af en toe eens een wedstrijdje met hem mee. En het spelletje gaat me steeds meer boeien :) Als ie hier voor een mooi prijsje verschijnt ga ik hem misschien wel halen. Misschien krijg ik mijn broer dan ook eens achter de xbox :D

4. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Het is voor veel mensen te veel moeite om de regels te leren en dat lijken er ook veel. Maar het is idd zo dat als je het eenmaal kent dat het spel echt leuk wordt om te spelen. Maar ik vind het wel irritant bij de ESPN reeks dat ik telkens het overzicht verloor en telkens een nieuwe tactic kiezen werd ook irri.

5. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind persoonlijk american footbal een STUK vetter!!m (lijkt wel op elkaar maar toch:D)

6. Greate Pier

Greate Pier euuhm

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm bij American Football zit er veel minder vaart in het spel he.. steeds wisselen e.d. Over de rugbyregels; het is eigenlijk helemaal niet moeilijk hoor. De 10 belangrijkste regels (van rugby.nl):

1. De spelers mogen rennen met de bal in de handen. Schijnbewegingen en snelheid zijn je wapens.
    2. De bal mag alleen naar achteren worden gegooid. De ovale vorm vereist de juiste passtechniek.
    3. De speler met de bal mag getackeld worden. Dat mag overigens alleen met de armen.
    4. Lichte overtredingen zoals het laten vallen van de bal of een pass naar voren worden bestraft met een scrum. In de scrum staan 8 voorwaartsen in een vaste formatie. De twee groepen van 8 voorwaartsen strijden om de bal die in het midden van de scrum wordt ingegooid.
    5. Als de bal uit gaat wordt een line-out geformeerd. De bal wordt tussen twee rijen spelers in het midden gegooid.
    6. Zware overtredingen zoals het praten tegen de scheidsrechter of buitenspel worden bestraft met een penalty. Bij een penalty moet de tegenstander 10 meter achteruit. Maar als je in de buurt van de palen bent, mag je ook op de palen schieten. Dat levert drie punten op.
    7. Buitenspel: als je achter de bal blijft, sta je over het algemeen NIET buitenspel.
    8. Niet alleen bij een tackel doe je leuke contacten op. Ook bij een MAUL maak je contact. Je botst tegen een speler en draait je lichaam in. Je wacht op hulp van een maatje als de tegenstander je vastpakt. Soms krijg je een kluwe van spelers die duwen en trekken om de bal te krijgen. Als de bal in dezelfde situatie op de grond komt, spreek je van een RUCK.
    9. Je mag de bal schoppen. Soms is dat handig als je in de verdediging staat. Maar uiteraard leidt het meestal tot balverlies.
    10. Behandel de tegenstander en de scheidsrechter met RESPECT!!

7. Greate Pier

Greate Pier euuhm

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb trouwens ook het spel World Championship Rugby, die is best wel saai :confused: weinig mogelijkheden etc. Ik hoop dat in Rugby 2005 wat meer mogelijkheden zitten. Die editor waarbij je zelf spelers kan creeren is in iedergeval mooi meegenomen.

8. sietsefokke

sietsefokke Gamer by Nature

Leuk Bevonden:
    0
    Heeej, net als Xboxer_15 zie ik uit naar dit spel, lijkt me echt super vet, speel dan ook in het normale leven het spel.

9. exilim

exilim mASter_eXiLim

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt mij geen zeik aan man.... Sport games is oowk niet egt mijn genre

10. Lambers

Lambers Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    lijkt me echt een vet spel.
    en als het van EA is zal het best wel een goed spel zijn.
    is hij al uit? of wanneer komt hij uit?
    ik wil hem denk ik wel hebben.
    Edit: ik heb het nu net op de frontpage gevonden hij komt 4 maart uit.

Laatst bewerkt: 25 feb 2005
  11. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Dit is een spel waarbij je de spelregels goed moet kennen om het spel goed te kunnen begrijpen. Ik had ooit Madden2000 gekocht (American Football, maar toch). Ik snapte er geen flikker van en na 1 dag nooit meer aangeraakt:mad:

Ik denk ook dat dit niet zo'n succes gaat worden in Nederland. Rugby is niet zo populaire sport:9

12. Lambers

Lambers Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je moet er inderdaad even je best voor doen om de regels te leren kennen, maar als je begrijpt hoe rugby werkt, valt het best mee.

13. jponline

jponline Maxi!!!

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb dit spel zelf ook. ik heb het alleen nog maar 1 keer gespeeld, omdat ik er geen zak van snap. al die tactieken enzo, best verwarrend.thanx voor de regels dus *) hopen dat ik het nu beter snap. want het is echt een vet spel als je het allemaal snapt enzo denk ik.

14. Duke Of Biron

Duke Of Biron Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Rugby is gewoon de sport van de wereld en k heb het spel al besteld. K heb ook World Rugby Championship. Het is inderdaad een beetje simpel maar voor de echte rugby liefhebber wel leuk. Alleen jammer dat het door engelse gemaakt is waardoor de engelsen de beste zijn(klopt voor geen meter).

15. Lambers

Lambers Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind rugby echt een vette sport om naar te kijken.
    en engeland is inderdaad echt niet het beste.
    ze zijn misschien wel wereldkampioen geworden, maar ze gaan nu vet slecht in de six nations.

16. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hou nie egt van die rugby/american football games. Ik heb de demo van NFL bij PGR2 mar ik haat al die kut regels, oover encroatch ofzo.. en dan heb je ook nog die kut stem van de scheids ik werd helemaal gek. :mad:

17. Greate Pier

Greate Pier euuhm

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, American football is echt erg anders hoor. Veeeeel ingewikkelder volgens mij. Met al die tactieken e.d. Met rugby heb je uiteraard wel dummy's etc. maar voor de rest is het meer rechttoe rechtaan als bij American Football. (en stopt het spel niet om de 5 minuten :confused: )
    Owja, en Engeland sux in de six nations :)

18. Lambers

Lambers Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    rugby is inerdaad heel anders dan american football.
    het lijkt misschien voor een leek een beetje op elkaar, omdat de bal ongeveer hetzelfde is, en er ook palen zijn (die trouwens niet hetzelfde zijn).

Laatst bewerkt: 2 mrt 2005
  19. king of XBOX

king of XBOX active user agian

Leuk Bevonden:
    1
    american football stopt sneller dan om de 5 minuten hoor. dat zou anders wel een hele lange play zijn. eerder iets van 10-20 seconden. en dan weer terug naar de huddle, nieuwe play opzetten, en opnieuw beginnen. I love it :+
    dalijk met een paar man op een veldje zelf ff spelen.

Maar om toch nog iets nuttigs toe te voegen aan het topic: .... geen idee, ik kan niks vertellen over rugbygames, maar als je American Football wilt, koop ESPN NFL 2k5. Veel beter dan de EA shit.

20. Lambers

Lambers Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    we willen hier juist geen american football spel.
    @ XboXer_15: heb jij het spel al? ik wil wel weten hoe hij speelt.

Deel Deze Pagina