[BELANGRIJK] Stroomkabels vervangen!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Shcaap, 17 feb 2005.

  1. Casperge

    Casperge Guest


    IDD!!!ik heb hem net ontvangen en het is echt een ontiegelijk duur en lomp ding,hij werkt echt prima,maar het moet wel zeer gevaarlijk zijn ofzo want het is echt relatief collosaal.Mijn vader zegt dat je per stuk ongeveer 30 euri neer moet leggen voor zo'n ding :eek: .Maar het ziet er wel vet gizmo-achtig uit :+ .Echt meer dan ik verwacht had :eek:.Lijkt echt wel een beetje overdone :+ .Nog een keer: Klasse van MS
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 feb 2005
  2. WeedMaster

    WeedMaster Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Om jullie uit de brand te helpen

    Er is niks mis met de orginele kabels die er standaard bij zitten. Denk na.
    Het gaat om de powersupply. Vooral de ouwe modelen hebben te zwakke soldeer punten en door verkeerd en veel gebruik(stress op de connector) kunnen die loslaten met als resultaat een xbox die vonkt, niet aangaat of vlam vat.
    De nieuwe snoeren hebben alleen een extra beveiliging bij kortsluiting e.d.

    Daarom is de enige manier om dit probleem op te lossen je xbox open te maken en er zeker van te zijn dat je 8 connector op je psu nog goed gesoldeerd zit.

    Van een BETROUWBAAR forum:

    "So, here's the deal. MS lied.

    There is absolutely NOTHING wrong with the Xbox power cords. MS just had the recall to cover their butts (they had to do something, but recaling every 1.0/1.1 console would be way too expensive).

    The real problem is the power supply. There have been numerous reports of "loose power connectors" in xboxes, and the cause of this is that the solder joints on the PSU have actually broken where the connector mounts to the board, which can result in the xbox not powering on, or possibly even sparks, smoke, and fire.

    This is a picture taken on one of MY OWN Foxlink 1.0/1.1 power supplies, and sure enough, the solder joints are broken. I checked another psu, they were broken too. So, although MS reports "about 1 in 10,000 failures", the problem is actually much more common, but usually has no results. The PSU is a timebomb.

    So, instead of taking the costly duty of recalling all older xboxes, what do they do? They give you a power cord with this huge GFI thing. This in no way will solve the problem, it is merely a bandaid. So, when your PSU sparks and shorts out, it just trips a switch instead of catching fire, but your xbox still doesn't work.

    With the newer xboxes, you get a replacement power cord that doesnt look any different. Why? Because theres nothing wrong.

    All of you with a 1.0 or 1.1, I would HIGHLY suggest checking to see if you have a foxlink or delta PSU, and if you do, to resolder these 2 joints, a huge blob on em seems to fix the problem.

    This was MS's uber-lame attempt at a coverup."


    Nog een voorbeeld


    Doe met deze info wat je wilt, ik ga de mijne eerst verstevigen.

    Succes.

    (dit is m'n 1e en waarschijnlijk laatste post hier)
     
  3. Tommie

    Tommie Active Member

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijne vandaag ook ontvangen. Was 3 dagen na bestelling al binne. Hij verschilt niet veel van het origineel, er zit nu alleen een stickertje op 8)
     
  4. xboxrullez

    xboxrullez xbox for li(fv)e

    Berichten:
    390
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem ook vandaag binnen. Maar maakt het uit dat het groene lampje dag en nacht blijft branden? Of moet je hem uitschakelen nadat je gespeelt hebt.
     
  5. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij is toch ook iets dikker?

    Ik hoopte in de eerste instantie op die amerikaanse versie (ziet er interresant uit 8) )

    IK hoop hem maandag binnen te krijgen :)
     
  6. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Hoop naar niet op de versie met de knoppen, dan heb je een foxlink voeding, en zorgt die kabel er alleen voor dat je xbox in de fik vliegt, niet dattie niet kapot gaat. iedereen die een "gewone" kabel krijgt heeft een andere voeding, en kan dus ook gewoon zijn oude kabel nog gebruiken.
     
  7. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er per ongeluk 2 besteld...:D Typ-foutje met het serienummer. Ik ben benieuwd welke 2 kabels ik krijg...;)
     
  8. TotalSOLO

    TotalSOLO launch ball

    Berichten:
    518
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik weet dat die er zo stoer uitziet heb ik er toch ook maar een besteld.
    Had ook nog een prachtige 22-2-2002 op de onderkant staan.
     
  9. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb er 1 die nouwelijks veschilt van de andere, geen kastje erbij oid.
     
  10. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Is dat dan niet genaaid voor iemand anders??
    Ik kan me voorstellen dat M$ niet 2 keer naar hetzelfde serienummer gaat sturen.

    BTW waarom bestel je 2 keer.. :confused:
     
  11. TotalSOLO

    TotalSOLO launch ball

    Berichten:
    518
    Leuk Bevonden:
    0
    Met mijn datum gok ik natuurlijk op de mooie, kan haast niet meer mis toch?
     
  12. Casperge

    Casperge Guest

    Ik heb ook diegene met die lompe kast in de draad en het lampje blijft dage en nacht groen branden tot op het moment dat je de stekker eruit trekt of op ''test of''reset drukt ;) _0/
     
  13. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    kan je aan de datum niet zien, ligt totaal aan het merk voeding.
     
  14. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Status bestelling: Verzonden bestelling

    Verzenddatum: 23-2-2005

    Kdenk(khoop) dat ik hem dan wel maandag binnen zal krijgen.
     
  15. Manifold

    Manifold Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb die versie met de knoppen maar had daarvoor de oude kabel, zonder kastje of wat, denk trouwens niet dat microsoft zoveel geld stopt in het vervangen van die kabels met dit ding als het niet goed werkt en nog steeds de kans aanwezig is dat ie in de fik vliegt.

    Dat lampje ja de kan gewoon dag en nacht aan staan net als een lampje van je boiler, wekker etc
    Maar het kan natuurlijk nooit kwaad om gewoon de stekker uit het stopcontact te halen als je klaar bent :p
    Test is om tekijken of ie het ook echt doet of het kastje ook werkelijk de stroom cut als er iets mis is, lijkt met niet goed om dat tevaak te doen trouwens, maar met reset krijg je hem dan weer aan.
     
  16. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk wel! Dan kan je constant die frickin' datum opnieuw instellen! ;)
     
  17. Manifold

    Manifold Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    True :'-(
     
  18. balleknieper

    balleknieper .

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    4
    Gisteren belde er iemand aan maar ik stond onder de douche haha. Volgens mij was het zo'n pipo met die kabel.
     
  19. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    je hoeft mij niet te geloven, maar hier wat meer info. je hebt gedeeltelijk gelijk, hij vliegt idd niet meer in de fik, hij stopt alleen met werken.
     
  20. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat ik een keer bestelde, toen kwam ik erachter dat ik een typfoutje had gemaakt. Ik dacht: elk serienummer is uniek, dus die ik had ingetypt zal wel niet bestaan. Dus toen heb ik alles opnieuw gedaan (ik dacht eigenlijk dat ik daarmee mn vorige bestelling automatisch zou wijzigen). Toen kreeg ik ineens een tijdje later 2 mailtjes dat mn bestelling was verzonden:D.
     

Deel Deze Pagina