Welke audio set voor pc... ? =)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door evisu, 26 feb 2005.

1. evisu

evisu Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb veel zitten zoeken en ben zit nu te twijvelen tussen 2 setjes. (tenzij iemand iets beters weet rond de 100euro)

1 De Creative Inspure 5.1 5500 + decorder
    Vermogensspecificaties
    o 6 watt (RMS) voor het centrale kanaal
    o 6 watt (RMS) voor elke surround-satelliet (x4)
    o Krachtige subwoofer van 18 watt (RMS)
    o Frequentierespons 45 Hz-20 kHz
    Prijs: 100euro (paradigit heeft een aanbieding)

2 Logitech® Z-2300 2.1
    Productspecificatiesotaal RMS-vermogen: 200 watt RMS
    Satellieten: 80 watt RMS (2 x 40 W)
    Subwoofer: 120 watt RMS
    Totaal piekvermogen: 400 watt
    Frequentierespons: 35 Hz - 20 kHz
    Versterker: Ultralineair analoog met grote capaciteit
    Prijs: vanaf de 120euro.

Wat ik wil is een redelijk bass gevoel. Ik wil er muziek (hard) mee luisteren.( ja ben maar een student, heb niet meer als +- 100euro als budget :) )

Uit reviews zag ik dat de Logitech een erg goede bass heeft en erg hard kan.
    Maar als je het met de Creative zou vergelijken welke zou dan beter zijn?

Verder hoeft er niet echt gelet te worden op de decorder, ik sluit hem alleen aan op me pc.

2. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    De Logitech is beter. Komt mooier geluid uit. Die creative heeft totaal geen vermogen. Blaas je ook zo op. Zonde van je geld.

3. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Hou nou is een keer op met die onzin van je, die creative komt prima geluid uit, en als je hem opblaast heb je allang de buren aan je duur gehad vanwege geluidsoverlast..

4. T!jg3rn00tj3

Leuk Bevonden:
    1
    Yo slurpgeit wat jij wil knul. Ik vertel alleen mijn eigen ervaringen ermee. Ik wist niet dat ik daarmee creative eigenaars verdrietig maak.

5. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    Ik denk dat jou ervaringen meer aan de onbenulligheid van de gebruiker liggen.

6. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Laten we de threadmaker svp even bruikbare tips geven :)

7. PureMaximus

PureMaximus Guest

creativ is gewoon goed en logitech ook. maar zlef heb ik meer ervaring met creativ dus zou ik die nemen.

8. T!jg3rn00tj3

Leuk Bevonden:
    1
    Het enige wat jij hebt is een hoop praatjes maar je hebt nog niet geadviseerd aan die jongen wat hij nou het beste kan kopen. Kwa prijs verschillen ze nauwelijks van elkaar en ik geef de voorkeur aan logitech. Vervolgens vliegen bij jou de tranen in het rond. Vertel dan aan hem wat er zo goed is aan creative en wat hem beter maakt dan die set van logitech.

Daar heeft evesu wat meer aan denk ik

Laatst bewerkt: 26 feb 2005
  9. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    aangezien jij degene bent die helemaal uit je dak gaat bij het zien van creative denk ik dat jij eerder de huilebalk bent die uitleg moet geven over wat er WEL mis met die set is, want voor die prijs is het een zeer goed 5.1 setje, waar gewoon goed geluit uit komt.

10. pharzimx

pharzimx Elite Kaas Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb die 2e van logitech uitstekende box set een aanrader!

11. Beowulf

Beowulf Intellectual Killer

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb o.a. die set van Creative, en die bevalt me anders nog steeds. Ik heb die set ook veel gebruikt voor muziek (o.a. Hardcore) en de bass was heus wel goed. Maar het grote voordeel van deze set is dat ie 5.1 is ipv 2.1 en je kan dus je muziek via dolby prologicII om je heen horen. En je kan via analoog, optisch en coax aansluiten.
    Voor muziek is 2.1 genoeg, dus als je eigenlijk alleen muziek wilt luisteren kan die set van logitech ook prima, omdat die meer vermogen heeft kan het zuiverder klinken. (heb de set zelf niet gehoord)
    Let ook op wat voor geluidskaart je hebt. Voor die creative heb je een 5.1 kaart nodig.

12. evisu

evisu Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja bedankt voor de tip ;)
    Ik ga denk ik voor de 5.1.
    Natuurlijk nog even luisteren in de winkel maar daar kan je ook niet gaan testen hoe hard die kan.
    Verder trekt 5.1 mij toch iets meer (gewoon het gevoel) en als ik nog eens een dvd;tje kijk zal dat ook wel beter zijn.

Ik zat toch een beetje te twijvelen of omdat die 2.1 toch wel erg hard zou kunnen, maar dit is toch niet helemaal mijn ding.

Laatst bewerkt: 26 feb 2005
  13. JDH

JDH Born to Rock

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de Logitech Z-640 5.1 en die heeft prachtig geluid. Voor iets van 60 eypo heb je deze set al. Voor PC en console.

Laatst bewerkt: 27 feb 2005
  14. ewout

ewout Addicted 17-05-02

Leuk Bevonden:
    1
    Evisu,

Als je de set enkel op je pc wil aansluiten en niet op een xbox dan kun je veel beter een 5.1 set zonder decoder kopen (de 5500D heeft een decoder) Ik heb de 5500D een jaartje gehad, komt prima geluid uit, maar ik vond 'm waardeloos voor stereo. Heb nu voor m'n xbox een logitech z-680 en een x-530 voor m'n pc, die laatste kan ik je voor de pc iig echt aanraden, komt een lekker geluid uit zonder een vervormde bass(dit had de 5500D naar mijn mening)

Kort samengevat :)
    Wil je een decoder dan kan je niet om de 5500D om en voor dat geld en heb je een hele leuke set!

Wil je geen decoder en leuk 5.1 geluid dan zou ik je een x-530 aanraden (kijk ook maar eens rond op internet, komt goed uit de reviews)

Hecht je geen waarde aan 5.1 dan heb je aan de z-2300 een hele leuke set denk ik.

succes met je beslissing!

groeten Ewout

15. evisu

evisu Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is die van 60euro toch? (Logitech X-530 (5.1))

16. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik heb zelf de X-530 van logitech en er komt een prima geluid uit voor de 70 euro die het setje kost.. bij veel reviews en vergelijkingen komt dit setje erg goed uit de verf..
    dit is het setje.. bij veel winkels kost dit setje 70 euro, maar de adviesprijs is volgens mij 80 euro ofzo..

17. Spitie_nl

Spitie_nl Question?

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf hier de x-530 staan. is echt een prachtig setje nooit spijt van gehad! komt heerlijk geluid uit. de bass is ook erg mooi, en hij is 5.1. als ik jou was zou ik toch zoiets kopen.

18. _TP_

_TP_ blaaaaat

Leuk Bevonden:
    0
    iedereen heeft tegenwoordig dat setje :9
    erg leuk setje voor weinig geld.

19. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Jep, dat is toch wel een goed setje qua Prijs/Kwaliteit. Bij Alternate.nl is hij 65 euro, bij de MediaMarkt 70 euro.

20. evisu

evisu Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt mensen!
    Ik zit nu een beetje te kijken maar de bedradings lengte van de x-530 kan ik nergens vinden.
    Is er iemand zo vriendelijk om de bedragdingen van de x-530 op te meten. (mits je hem hebt :p)
    Ik wil de boxen niet ver van elkaar hebben maar aangezien mijn computer in een andere kamer staat (ivm geluids overlast :p ) en mijn beeldscherm en boxen wil ik dus gewoon in mij eigen kamer, maar dan wil ik even zeker weten of dit gaat passen.

ALvast bedankt. _0/

Laatst bewerkt: 27 feb 2005

Deel Deze Pagina