Project Zero 2 (Fatal Frame II)

Discussie in 'Algemeen' gestart door Tr@m$, 26 feb 2005.

1. Tr@m$

Tr@m$ inactieve gebruiker

Leuk Bevonden:
    1
    Deze horrorgame is begin februari uitgekomen volgesn tothegame maar toch vind ik er geen recente thread over als ik de zoek functie gebruik?

Hoedanook, er zullen vast mensen zijn die deze game hebben en er wat over kunnen vertellen.

Op gamerankings scoort die gemiddeld een 8,5, redelijk sterk dus.

2. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb 'm ook ja. In het begin vooral is ie echt super creepy!
    De sfeer is echt super en de camera (heb 'm nog niet in FPS mode gedaan) helpt daar een handje bij. De eerste paar geesten zijn echt super eng, maar later komen er 3 op je af en dan is het gewoon zo snel mogelijk foto's maken. Daar is wel een minpuntje. Je kunt de camera niet zo snel draaien, zodat je er soms niks aan kan dan dat je wordt gepakt.
    Ik vind een 8,5 ook wel een mooi punt.
    EDIT: er is trouwens al wel een topic: http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=51992&highlight=project

Laatst bewerkt: 26 feb 2005
  3. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    is dit meer dat je lang zit rond te zwerven en opeens een geest ziet of ze blijven maar komen

4. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik volg de zin niet helemaal, maar als ik het goed begrijp hou ik het op het 1e.

5. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    ok bedankt sorry voor onduidelijke zin maar ik heb ook veel gelezen dat dat zusje veel in de weg loopt is dat heel erg irritant? of zou je misschien een lijstje met + en - punten kunnen maken?

6. Feodor

Feodor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oew zeker weer zo'n griezel/horror game, is ie creepy-er dan doom 3 ? ;)

7. metzman

metzman XBW's typverslaafde

Leuk Bevonden:
    0
    Creepy-er dan Doom 3? Man, Doom 3 heb ik op geen 1 punt eng gevonden, alleen spannend op sommige punten en lichte schrik effectjes, maar geloof me, als je 5.1 surround heb en een mooi TV-tje en je gaat Project Zero II
    's nachts spelen in een donkere kamer met het volume ietsje hoger, schijt je best bagger moet ik zeggen. JA, hijs creepy-er dan Doom 3, maar er zijn zo veel games die creepy-er dan Doom 3 zijn. Als je echt je zenuwen op de proef wil stellen ga je Project Zero I/II spelen. Scary-ness gegarandeerd :cool: .
    Ik heb al een zooi vrienden met dit spel weggejaagd:"Metz....moet het licht echt uit?". "Metz, zullen we iets anders gaan doen?"."Metz, gaan we zometeen wel effe teletubbies kijken?". En dat zijn mensen rond de 21, geen kinders.

Je tweelingzusje loopt inderdaad wel in de weg soms, maar daar stoor ik me niet zo aan, het is irritant soms, maar verkloot niet de hele game. Ik vind de game echt goed gemaakt, de sfeer in de game is echt toppie en ook al zijn de camerastandpunten vast in de game, ze zorgen wel voor een hele cinematic feel en bepaalde camerahoeken maken de game nog enger omdat je soms niet echt kan zien wat er om een hoek is en als je dan de hoek om loopt en de camera veranderd dus weer van stand en er loopt inneens een geest langs dan schrik je wel.... Ook zijn er veel soorten geesten die soms op verassende manier tevoorschijn komen. Bijvoorbeeld er is eentje in de buurt van een savepoint in het begin die uit een kist kruipt en voorover gebogen naar je toe shokt in een best krappe omgeving, ze heeft van dat The Ring/Grudge haar dat voor haar gezicht valt en je zit dan echt in het nauw en dan sprint ze het laatste stukje ook nog op je af, echt freaky, soms verdwijnen geesten ook effe en komen ze inneens naast je door de muur op je af. Zelf vind ik het verslaan van de ghost ook leuk om te doen, proberen veel punten te scoren om zo je camera up te graden en die bastards een goed lesje te leren later met een betere camera.

Naar mijn mening tot nu toe het engste spel op de xbox.

8. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Om hier nog ff op terug te komen en Vegetom aan te vullen: Het is een beetje er tussenin, maar het neigt naar het eerste. Je moet niet gaan denken dat je iedere minuut van de game geesten tegenkomt. Je moet even 'zoeken'. De ene keer duurt dat natuurlijk langer dan de andere keer. Een voorbeeld is een sleutel die je eerst moet zien te vinden voordat je een kamer binnenkomt. Daarbij heb je ook nog 'aardige' ghosts die je niet hoeft te verslaan in de game. Toch heb je het gevoel door de camera standpunten, de geluiden en gewoon de gehele sfeer, dat je ieder moment aangevallen kunt worden. De momenten waarop je schrikt? Als je niks ziet, je drukt B om je camera te pakken, en je ziet opeens zo'n ventje een paar centimeter voor je staan *)

9. Tr@m$

Tr@m$ inactieve gebruiker

Leuk Bevonden:
    1
    Ok, ik denk dat ik maar voor deze game ga, klinkt goed.

Hoe zit het met de speelduur, is die nog redelijk?

10. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    op x-power.be krijgt die voor speelduur een 8 dus zit denk ik wel goed

EDIT: maar 10 uurtjes lees ik maar je speelt dan nog wat uit wat schijnbaar leuk is! _O_

Laatst bewerkt: 27 feb 2005
  11. korpz

korpz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    maakt het bij deze game uit of je 1 ook kent of niet ?

12. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij niet je zit gewoon in een dorp waar wat is uitgebroken en jij gaat met je zusje en je camera zoeken naar geesten O-) ??of zit er nog een beter verhaal aan??

13. metzman

Leuk Bevonden:
    0
    Project Zero II is een prequel op Project Zero I dus je kan em gerust spelen. En het verhaal zit wel effe wat dieper dan dat Wessiej. Bij Project Zero I ook. Hoe verder je in het spel komt hoe meer je gaat snappen wat er aan de hand is. Het is geen simpel "Heey een verlaten dorp....oh nee geesten...overleven!" verhaaltje, er zitten goede schrijvers achter deze 2 games. En die camera is ook geen huis tuin en keuken camera'tje die ze mee hadden genomen, ze vinden em in het dorp. En het is zeker geen spel voor 13 jarige pubertjes..

14. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben NIET 13 en ik ga hem WEL kopen !!! :mad:

EDIT: laten we niet gaan ruzién O-) 8)

Laatst bewerkt: 27 feb 2005
  15. metzman

Leuk Bevonden:
    0
    Ik was niet uit op ruzie hoor O-) , ik wou gewoon aangeven dat het geen "boe ik ben een spook" game is.

16. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Ók dan _O_ heb jij toevallig de director's cut zoja zitten er nog nuttige x-tra's bij??

17. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik weet nie of het director's cut is, maar je kan wel unlocken dat je met de 2 zusjes in een bikini speelt... hell yeah! :D
    Die gekke jappanners ook he.

18. Arno S.

Arno S. I never asked 4 this

Leuk Bevonden:
    74
    De xbox versie is de directors cut, er zijn geen limited editions ofzo :+

19. metzman

Leuk Bevonden:
    0
    precies, de xbox versie is de "Director's Cut". Je kan idd pakjes unlocken en een survival mode. Daarnaast kan je in de xbox versie ook de gehele game vanuit first person spelen als je wil, wat het nog beklemmender maakt omdat je geen totaal overzicht meer hebt zoals bij 3rd person, voor de echte bikkels. En de xbox versie heeft een ander einde geloof ik, dat was iig met de xbox versie van deel 1.

20. Hvc.

Hvc. keep ya Head Up..!

Leuk Bevonden:
    0
    Hij lijkt me echt zow eng!! :{
    Maar ik moe hem GvD Hebbe! }:]

Deel Deze Pagina