Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tipex, 22 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wel maar naar mij wordt niet geluisterd, ik heb er tenslotte geen verstand van :confused:
     
  2. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    ik had het allang door met meneer zijn belerende antwoord naar mij toe.....hij doet het nu gewoon nog een keer terwijl zelf ik het inmiddels al 3 keer had begrepen en ik heb van mijn leven nog nooit iets met die losse pc zooi gedaan.

    anyway......hij zoekt het maar uit.
     
  3. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    heb ik iets gemist? :9
     
  4. Beowulf

    Beowulf Intellectual Killer

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    1
    Dus jij hebt gewoon 1 RCA connector los hangen ? Vind ik vreemd dat dat de bedoeling is van een fabrikant om zo iets aan te sluiten. Maar ik zal het eens proberen. En je hoeft echt niet meteen zo beledigd te doen. Je lijkt wel een klein kind. Kom op zeg, ik ben gewoon niet zeker dat dat de juiste kabel is aangezien er in de handleiding een heel andere kabel staat. En naar die ben ik dus eigenlijk op zoek. Dat is dus voor de duidelijkheid een kabel met 1 rca connector aan de ene kant en 1 plug die in de digital out kan, maar geen rca is.
     
  5. Beowulf

    Beowulf Intellectual Killer

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    1
    Dit slaat ook nergens op. Natuurlijk heb ik eerst onderzocht of het wel kon. Qua kwaliteit wordt het zelfs aangeraden.

    Ik heb inmiddels toevallig een forumpost gevonden,

    http://www.resellerratings.com/forum/t112068.html,

    waaruit blijkt dat ik alleen nog het volgende Phono Plug Adapter nodig heb.

    [​IMG]

    Precies die kabel die vermeld word heb ik gekocht bij een RadioShack in amerika. Dus als ik dit plugje vind ben ik ook geholpen.
     
  6. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is niet de bedoeling van de fabrikant om het zo te doen, maar dergelijke kabeltjes kun je over het algemeen redelijk simpel aankomen en tegenstelling tot het kabeltje wat je beschreef.

    De kabel die in je handleiding staat is gewoon dezelfde kabel als die ik je laat zien maar dan zonder de rode draad... die is overbodig. Ik snap zowieso niet dat er zoveel verwarring is over die kabel.... je hebt twee ingangen eentje op je speakerset en eentje op je kaart.... dan is het toch duidelijk wat je nodig hebt.

    Als je wellicht nog een leest hoe je reageerd richting mensen die je proberen te helpen dan is het wellicht wat minder vreemd als die wat geirriteerd reageren. Dat je zelf niet kunt bevatten dat het op de aangegeven prima kan werken is niet echt een excuus.

    De plug kun je ook prima gebruiken want daarmee creeer je ook het kabeltje wat je nodig hebt. Hebben ze vast ook wel bij een gemiddelde electronica boer.
     
  7. Beowulf

    Beowulf Intellectual Killer

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb het nu net even aangesloten via die kabel die je bedoelt, en ik hoor wel geluid maar de decoder geeft aan dat het geluid in Dolby PrologicII is en niet dolby digital (of DTS). De instellingen zijn zo dat het geluid door de spdif gaat. De DVD is the bourne identity (orgineel uiteraard). De software weermee ik afspeel is ook een orginele versie van ASUSDVDXP.

    Doe ik nu iets fout ? Dolby Prologic kan ik ook via analoog krijgen, maar ik wil graag van die DTS96/24 gebruik willen maken.
     
  8. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je hem met de witte of rode tulp aangesloten? Het moet de witte zijn namelijk. Check ook even bij "Creative Audio HQ" -> "Device Controls" -> "Decoder" dat hij op spdif passthrough staat. Tenslotte checken dat ook je dvd player software op spdif staat ingesteld, dan moet het werken.
     
  9. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Let even op dat niet alle dvd software dts doorgeeft, weet niet hoe dat met die asus software zit maar recente versies van powerdvd en windvd hebben er in elk geval geen problemen mee.
     
  10. evisu

    evisu Active Member

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
  11. davey

    davey Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    0
    speaker kabel kopen bijna in elke elektronika/audiozaak te krijgen.maar ik weet niet of het gewoon standaard speakerkabel in de boxjes gaat of speciale stekkertje wat ook weleens gebeurd _0/
     
    Laatst bewerkt: 28 feb 2005
  12. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    staffhorst/RAF is failliet gegaan bij mij in de buurt.. *snik*
    maar in utrecht is een doorstart gemaakt..
    t was altijd zo'n mooie zaak vol kwaliteitswaar en mooie audio apparatuur..
    maar media markt is dat soort winkeltjes aan t vermoorden..:mad:
     
  13. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    media markt komt niet eens in de buurt van dit soort winkels mr.e.
    de doelgroep waar de mediafart zich op richt is een hele andere dan de vaste klanten van bv de raf.

    het fabeltje dat de media markt altijd goedkoper is gaat tegenwoordig ook niet meer op...werkelijk iedere zaak heeft zijn eigen laagste prijs garantie en zo ook de raf...toon maar aan dat het bij een ander goedkoper is en jij krijgt het voor hetzelfde bedrag mee.
    wat zijn dan wel de voordelen van de media markt??

    1-ze hebben een heleboel op voorraad en bijna alle produkten zijn te bekijken,beluisteren en uitvoerig te betasten(wat iedereen ook doet en dus ook vaak duidelijk te zien is)

    2-ze zijn meestal vrij makkelijk te bereiken met parkeer gelegenheid in de buurt of zelfs in hetzelfde gebouw.

    ...en dat was het wel zo'n beetje.


    wat heeft een goed zaak zoals de raf dan als voordelen.

    1-naast het reguliere massa/media markt spul wordt er ook kwaliteits audio verkocht die de media markt niet eens verkopen "mag".

    2-het winkelpersoneel is second to none en weet werkelijk alles op het gebied van audio en video,gaat daarvoor naar cursussen om constant op de hoogte te zijn,en hebben van hun hobby hun werk gemaakt.

    3-naast echt "alles" wat je maar verzinnen kan op audio en video is de keuze in kabels,interconnects,spikes,meubels,opbergsystemen etc etc vele malen groter dan de media markt.

    4-en nu het belangrijkste verschil tussen dit soort winkels...de service.
    een echte gerenomeerde audiozaak is zuinig op zijn vaste klantenkring.
    bij eventuele problemen(ik hoor tipex zich in zijn graf omdraaien) worden deze asap opgelost door of hun eigen technische dienst,of per direct naar de dealer(waar het helaas wel eens wat langer kan duren dat wat buiten de zeggenschap ligt van de winkel uiteraard)

    de mogelijkheid bestaat dat winkelpersoneel thuis komt kijken luisteren en meten naar de aucoustics van jouw luisterruimte om samen tot de beste oplossing te komen.

    op afspraak kan je het door jou geselecteerde setje/apperatuur beluisteren,in een door "hun" geprepareerde luisterruimte die is aangekleed als een normale woonkamer.

    ben je een complete leek en kom je er thuis ook niet uit dan komt het winkelpersoneel thuis alles aansluiten en instaleren.......ik moet er persoonlijk niet aan denken hahaha....het spul instaleren en aansluiten is vaak het leukste wat er is.

    een klasse audio toko gaat veel verder dan de snelgeld fabrieken zoals de media markt en zal dus nooit een bedreiging zien in de vorm van dit soort zaken.
    zolang de serieuze audio en video apperatuur alleen nog maar te vinden is bij zaken zoals de raf/stafhorst,hobo hifi,polectro,zwolsman,radio correct en weet ik hoeveel goede zaken er nog zijn moet je voor kwaliteitsspul naar een kwaliteitswinkel.....en niet naar de speeltuin.
     
  14. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    t waren niet mijn woorden dat de MM ervoor had gezorgd.. stond in t UN!
     
  15. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0

    idd...mijn receiver (denon avr-1905) was bij de mediamarkt 429 euro, zelfde prijs als expert (staat toch bekend als redelijk dure winkel)

    Zoek je op kieskeurig dan kom je al gauw op prijzen van 350 euro bij sommige winkels, steeds vaker zie ik prijzen bij de mediamarkt die ergens anders netzo duur of goedkoper zijn.
     
  16. BoneCrusherrr

    BoneCrusherrr Cold SynerGy

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    0
    Het voordeel van MM is dat ze met de prijs kunnen spelen. Heb een dvdplayer + dolby set voor 200 euro van philips, maar omdat ik beetje vertelde dat het boven me budget ging enzo kreeg ik m voor 180
     
  17. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    dat kan je bij elke zaak...gewoon vragen en doen ze het niet ga je lekker naar iemand anders.

    vergeet niet dat zij "jouw" nodig hebben....jij "hun" niet want er zijn nog veel meer audio tenten.
     
  18. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    media markt is ook niet een groot bedrijf maar zijn allemaal apparte holdings....losse ketens dus die onder een naam vallen.


    kijk maar eens bij de verschillende vestigingen in de rondte.....hun eigen prijzen verschillen,de advertentie's zijn regio gebonden en voor service kan je alleen terecht bij de zaak waar jij de aankoop gedaan heb.....volkomen kut dus.
    kom je met klachten over een artikel(je tv is bv stuk en die is gekocht in media markt amsterdam)en je staat bij de media markt in almere(en daar woont beukie dus) dan moet je alles afhandelen met amsterdam....almere of welke vestiging dan ook werkt hieraan niet mee......dankuwel media markt......service onder het vriespunt.
     
  19. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil een surroundset voor m'n verjaardag. Alleen wil ik die ook op m'n pc aansluiten. De pc op mijn kamer is oud, en draait op Windows 98 s.e..
    Mijn vragen:
    - wat voor surroundset is hierbij aan te bevelen(van Creative of Logitec ofzo?)
    - voor een maximumprijs rond de 100 euro.
    - heb ik een 5.1 geluidskaart nodig in mijn computer.

    bvd.
     
  20. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    ik ben bang..sterker nog...ik weet het bijna voor 100% zeker dat je budget verre van toereikend is.

    spaar eerst even rustig door zodat ook de keuze in de ietwat betere spullen in dit segment vrij komen.
    voor 100 euro max word het vreselijk krap zoniet onmogelijk om alles aan te schaffen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina