Even een vraagje. Ik start net m'n computer op en maakt allemaal vage geluidjes, volgens mij van de harddisk, en blijft wat hangen bij het opstarten, na paar keer proberen starte ie weer op, gaan m'n hardeschijven crashen? (staan in raid) Want anders haal ik morgen een extra hdd erbij en zet ik alles over Alvast bedankt.
Zijn ibm's Heb ze al 3-4 jaar, doen het altijd perfect, nooit problemen mee gehad. Ze worden ook wel aardig gekoeld door 2 ventilators die ervoor blazen. Geluid klonk niet echt metaalachtig denk ik.
Ik had zo'n zelfde probeem. Mijn pc maakt toen ook zo'n geluid (kwam uit de harddisk) Het opstarte ging moeizaam en duurde de laatste keer een half uur! Toen ik bij deze computer keek, zag ik wel gewoon c: staan, maar me d: (Schijf is in 2e gesplitst) was helemaal weg. Toen moest ik weg, en heb ik mijn pc afgesloten, De dag erna, starte hij niet meer op. Ik mijn pc weggebracht naar een computerexpert, Toen hij me schijven wou benaderen bleek dat me schijf helemaal gechrashed was, en ik me harddisk kon weggooien. Conclusie: Maak van alle belangrijke bestanden een backup voordat het "misschien" te laat is.
Toch gek hoe mensen een harde schijf kapot krijgen. Die dingen kunnen gewoon niet kapot.. of je moet er met een hamer op slaan
mijne zijn onlangs gestorven (2 IBM's in raid).. gewoon voor de zekerheid al je shit backuppen natuurlijk...
Denk dat ik morgen maar even om een extra hdd ga van 160 gb, hoop dat morgen m'n computer nog opstart
Net even wat belangrijk spul op m'n ipod gezet, super handig zo'n ipodje Net even opnieuw gestart, hij deed het prima, maar haal toch voor de zekerheid een hdd erbij als backup, wil niet m'n spul ooit verliezen :{
Hoe heb je je RAID array dan geconfigureerd? Stripping of mirrored? Als je de laatste hebt dan heb je altijd een backup, tenzij beide schijven sterven. Maar goed je hebt groot gelijk, zekerheid voor alles
Mijn 120gb maxtor is onlangs ook gestorven, heb hem nog proberen te reanimeren maar dat moch niet baten. Ik ben nu op zoek naar een externe hd die een netwerk plug heeft. Iemand ideeën?