PC Reboot na opstarten game

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Nature_1, 25 feb 2005.

1. Nature_1

Nature_1 Stephanovic NL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net een nieuw pctje bij elkaar gezocht, dit zijn de specs;

P4 3000 Mhz
    2x 512 MB RAM
    Videokaart: XFX 6600GT
    Voeding: 300 Watt
    Moerderboard: Asus p4p800 SE

Een aardig pctje al zeg ik het zelf. Maar ik heb een groot probleem; bij het spelen van bijvoorbeeld de Doom3 demo slaat de monitor ineens af en reboot mijn computer ineens. |:- Nou dacht ik zelf dat het misschien aan de drivers lag. Dus ik installeer alle nieuwe drivers; en je raad het al, het gebeurd nog steeds... Nou slaat de pc sneller af bij doom3 als bijvoorbeeld bij Counterstrike, dus kan het misschien aan de videokaart liggen en de hoge prestaties die verwacht worden bij doom3 enzo? Te warm kan hij toch niet worden...
    Ik kan tot het probleem opgelost is niet normaal een spel spelen dus als iemand een oplossing heeft; graag! _0/

Laatst bewerkt: 25 feb 2005
  2. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    ik heb het soms bij een filmpie kijken, je voeding is erg slap denk dat die het niet trekt ;)
    ff naar een pc boer en het laten checken

3. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Hij zou wel te warm kunnen worden als je een te zwakke koeler in de computer hebt laten zetten. Naar wat ik lees heb je de computeronderdelen zelf uitgezocht. Als de koeler te zwak is, moet er gewoon een nieuwe of eentje extra in.

4. Nature_1

Nature_1 Stephanovic NL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een temperatuur/voltage monitor geinstalleerd en die geeft aan dat mijn cpu ronde de 35 graden is dus overhitting kan het niet zijn. Alle voltages kloppen dus de voeding kan het ook niet zijn. :'-(

5. bij mij was de 300 watt voeding de nekslag (heb nu 400 watt, geen problemen meer)

maar extra cooling is ook niet gek btw (daarom heb ik 2 casefans geinstalleerd)

Edit: misschien toch maar je windows opnieuw installeren misschien (daar lijkt mij jouw probleem te zitten)

Laatst bewerkt door een moderator: 25 feb 2005
  6. Nature_1

Nature_1 Stephanovic NL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dit trouwens allemaal in men pc zitten:
    harddisk 120 gig
    CD-rewriter
    Floppy disk
    Vidkaart

Meer dan 300 watt heb ik daarvoor niet nodig toch?

7. lijkt mij voldoende

alleen heb ik geen flauw idee hoeveel die 6600GT nodig heeft aan stroom want bij mij lag het aan het aan de videokaart (Ati X800 die had veel nodig namelijk + ik heb 2 160 gig schijfen dus ja... dan kan ik die 400 W goed gebruiken)

ik hoop dat iemand anders het wel weet...

Succes

8. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    nee je hebt echt een nieuwe voeding nodig 350watt is echt het minimum...

dit:

P4 3000 Mhz
    Videokaart: XFX 6600GT

zijn namelijk echte stroom vreters alleen de 6600gt heeft al 230watt nodig...

9. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens de pc gameplay moet je bij dat soort video kaarten een nieuwe voeding aanschaffen omdat die onzettend veel stroom vreten.

10. Cygnum

Leuk Bevonden:
    0
    En als je bijvoorbeeld overschakelt van een GeForce 2 naar een 9600XT?

11. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Dat ligt ook aan de rest van je systeem. Een 350 watt voeding is altijd wel aan te raden :).

12. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    koop gewoon een zalman voeding van 400 watt bij alternate.... ( sorry als dit niet mag) = 69 euro

13. Cygnum

Leuk Bevonden:
    0
    Even uitgaande van mijn nieuwe configuratie:
    1024 MB DDR RAM
    AMD Athlon XP 1800+

Hoe kan ik eigenlijk, zonder de kast open te moeten maken, zien hoeveel Watt voeding ik heb?

-=EDIT=-
    Ik heb al een winkel: Informatique

14. Nature_1

Nature_1 Stephanovic NL

Leuk Bevonden:
    0
    Thx mensen voor de reacties, ik ga de computer ff testen met een nieuwe voeding van 400 watt, moet wel genoeg zijn.

@cygnum;
    Misschien staat het in je bios? Of kijk anders ff bij de powermanagement tool bij het configuratiescherm. Zoveel moeite is het trouwens toch niet om even je pc open te schroeven? Suc6

15. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    staat alleen op de voeding, zal dus echt openschroeven worden.

16. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    als je wat over je pc hardware wilt weten kan je misschien voor het openen van je kast everest installeren :)
    dat programma vertelt je wat voor hardware je hebt.

17. Cygnum

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Everest al, staat het niet in. Ik ga verder zoeken, bedankt voor de info, zal kijken of ik het op de voorgestelde manieren kan vinden.

18. Nature_1

Nature_1 Stephanovic NL

Leuk Bevonden:
    0
    Ok kheb ff research gedaan, dat 300 watt is het probleem niet, het probleem ligt bij het amperage van de +12 volt lijn. Ik heb een standaard aopen behuizing en hij heeft maar 12 ampere, voor de 6600gt heb je minstens 15 nodig. Hoe duurder de voeding hoe meer ampere. Dus ook al heb je 450 watt zonder die amperes heb je er niks aan!Oja en ik was de extra molex connector vergeten aan de achterkant van de kaart ;) (wat trouwens nog steeds niet genoeg is)

19. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    jups dat weten we...

daarom zeggen we ook dat je een a-merk voeding moet kopen... die hebben namelijk altijd genoeg ampères...

20. Xilvero

Xilvero Flaming Ninja

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu hetzelfde probleem met mijn Geforce FX 5700 256MB. Kan het dat het ook aan de voeding ligt?

Sorry Nature_1 dat ik je topic gebruik. :0

Deel Deze Pagina