Beyond Good and Evil? Is ook nog Nederlands vertaald, wellicht iets te lastig maar als er wordt geholpen is het een super leuk avontuur denk ik. En het kost ook nog eens een schijntje! 25 euro ofzo? Verder is Harry Potter leuk, en de disney spelletjes .
Ik heb in mijn tijd bij XBW al een aardig aantal games voor de jongere jeugd onder handen genomen. Shrek is inderdaad een goede. Daarnaast is Finding Nemo voor die leeftijd een absolute aanrader. Feest van herkenning en zeker niet moeilijk. Shark Tale is ook aardig, maar er zitten passages tussen (vooral waarbij virtueel gedanst moet worden) die wellicht iets te moeilijk zijn. Verder is Disney's Extreme Skate Adventure ook leuk voor de afwisseling. Het eerder genoemde Toejam & Earl, Rayman 3 en Voodoo Vince zijn ook leuke, kleurrijke platformers, maar waarschijnlijk nog net iets te hoog gegrepen voor uw dochtertje van 5. The Incredibles raad ik af, dat levert teveel frustratie op en ziet er op het oog ook niet mooi uit. Crash Nitro Kart is nog een leuke, tevens kleurrijke racetitel, maar ik denk dat ze daarmee ook nog een paar jaartjes moet wachten. Finding Nemo is dus mijn absolute tip. Lees ook vooral even de reviews op Xboxworld die deze games wat meer toelichten.
Eigenlijk vind ik de Xbox niet echt een console voor een kind van ongeveer 5 ofzo. Meer vanaf 12 jaar. Hoewel er best veel van die Disney en Disney Pixar spellen zijn. Zoals eerder vernoemd, Finding Nemo. Zo heb je er nog veel meer. Maar meestal houden die kinderen gewoon van maar wat aanklikken. En dan weten ze zelf niet eens of het wel goed was. Zelf zal ik dan gwn ff naar de speelgoedwinkel rijden. En dan neem je gwn een zooi van die games mee voor de PC. Zijn vaak maar €5/€10 per spel. Das niet echt duur naar mijn mening. En dan hebben ze alsnog veel plezier. Zelf was mijn allereerste PC game, Rayman 2. Dat vond ik toen helemaal geweldig. Piraten dood maken enzo. Maar niet met een leuke M16, maar met rare glimmende dingetjes. Ik was toen 6 jaar geloof ik. En er zijn veel leuke cheats voor te vinden, zoals dat je niet dood kan enzo. Dat vond ik toen helemaal geweldig. Maar al snel ging ik toen over op schietgames. Tomb Raider 3, die had ik daarna. Vond ik helemaal geweldig, je kon een tijger in stukken schieten met een rocket launcher. Maar niet echt geschikt voor een kind van 5. Zelf zal ik dus adviseren om dus gwn een zooi van die Disney games te kopen. En daar zijn ze ook een tijd zoet mee. Was ik ook. Maar niet lang.
ik vind als je toch aan de koop gaat dat je het beste een nintendo gamecube kunt kopen, is volges mij nu maar 99 euro ofzo, en dan krijg je mario kart erbij dacht ik.. en is veeeel meer keuze voor kleine kinders... want ik zie inderdaad een kind van 5 niet silent hill the room, of halo(2) gaan spelen ofzo dus mijn tip: koop gamecube
Mijn zoon van 5 is weg van Midtown Madness 3 en Sonic Mega Collection. Daar kan hij uren mee zoet wezen.