Wanneer komt er een goed Formule 1 spel ?

Discussie in 'Algemeen' gestart door ron, 5 mrt 2005.

1. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Licenties maken de game niet. Zie fifa VS Pes :)
    Maar ik heb ook weinig vertrouwen in een goede f1 race titel op de xbox.

2. Sjakiejojo

Sjakiejojo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :{
    hehe, dat hoop ik ook bij elke start van het seizoen. Maar ie ***** schumi verpest alles. En albers wordt niks joh in zijn Minardi. Had zoiets gelezen van aan het begin van de gp ''mee doen minardi onzeker''. Kwam doordat ze nog met het oude chassic reden, wtf :{ . Dus minardi timmert wel weer ff aan de auto zodat ze wel mee kunnen doen. Ben benieuwd hoe lang hij het volhoud. En ie Autstralier elk jaar maar lullen dat dit jaar het jaar van minardi gaat worden. Hebben we gemerkt met Jos _0/

3. Pimbech

Pimbech Halo 1 FTW

Leuk Bevonden:
    0
    Echt, ik vind het ook kansloos dat Sony de arrogante idiots de rechten moeten hebben van F1.

Maar kijk, na een seizoen is je spel al weer hopeloos verouderd. Daarom moet je gewoon op de pc een F1 spel hebben. Dan kun je namelijk elk seizoen de nieuwe auto's, circuits en coureurs (met profielstatistieken ensow) downloaden en uploaden in het spel.

Ik heb dat zelf namelijk jaren gedaan met het spel Grand Prix 2 van Microsoft. Echt een oud spel maar het blijft gewoon leuk om te spelen.
    Ik heb dan ook telkens de teams geupdate met Gp2Editor. Daarbij kon je ook de snelheid van de auto's afstellen, kon dus gewoon dik 500 km/uur rijden, dat is pas spezend.

Maar als er overigens een Xbox F1 game komt koop ik m denk wel, en dan leen ik ff Wibi zijn game installatie. Want die pianogeek heeft echt een dope halve F1 wagen waar je dan in kunt zitten ensow.

mrjah... ps2 is gewoon crap

4. Redje

Redje Mafketel 1ste klas

Leuk Bevonden:
    0
    @Sjakiejojo
    Op de PC vind ik de beste moderne F1 racer (raar maar waar) EA F1 Challenge ;)
    Dit is niet te vergelijken met de bagger op de console maar echt een lekkere race sim. Deze game is overigens gemaakt door ISI, dit zijn de mannen die SportsCar GT hebben gemaakt, de engine voor GTR en nu zijn ze bezig met rFactor, niet verkeerd dus.
    GP4 vind ik minder puur omdat het allemaal te stabiel rijdt, F1C geeft je echt het gevoel in een lichte bak te rijden met veel PK's.
    De mod community is ook heel groot, je kan dus gewoon banen downloaden, autos van nieuwe seizoenen etc.

btw. Ze hadden bij RTL/SBS deze game ook een tijd gebruikt.

@Pimbech
    Volgens mij bedoel je Microprose (maker van GP series), ik heb nog nooit een F1 spel van MS gezien ;)

5. floris.sp

floris.sp Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat binnenkort wel een f1 spel op de xbox uitkomt maar het zal dan wel geen goede zij gewoon effe op internet kijken.

6. jj_joow

jj_joow Win Or Just Die!

Leuk Bevonden:
    0
    serieus

FUCK SONY.... Laat microsoft ook is de rechten van formule 1 kopen
    ik heb speciaal n xbox gekocht omdat de racegames dan n stuk beter dr uit zouden zien dan op ps2.... kom ik er nu achter dat sony de rechten heeft:mad::mad:

7. Feodor

Feodor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Rustig maar. Binnenkort is er FM en Juiced. :)

Ik weet het, het is geen F-1 spel maargoed je zult er toch wel wat gouden game-uurtjes mee doorkomen. :p

Laatst bewerkt: 6 mrt 2005
  8. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Maar het verschil tussen tunen en F1 racing is vrij groot :) Zijn 2 totaal verschillende soorten race games. Maar dat Sony de rechten opkoopt, om er vervolgens geen FUCK te doen met die rechten..... :{:{

9. Feodor

Feodor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is minder..

10. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Ze doen wel wat met die rechten, goede F1 spellen maken namelijk. :)

11. Sjakiejojo

Sjakiejojo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jep. F1ch op de pc had ik ook even gespeeld, maar dat was alleen voor het online rijden. De besturing in vooral langzame bochting is gewoon slecht. Je moet dan een beetje gas geven in ie langzame bochten anders zak je als een soort pudding in elkaar. Bij rfactor hebben ze dit zo goed als weg gewerkt en ook bij gtr is het gelukkig een stuk minder. Ook de f1 banen waren in gp4 1000x beter dan in f1ch. Het geluid en het gevoel voor snelheid was in f1ch weer beter. En je had in gp4 idd te veel grip, het remmen was ook behoorlijk onrealistisch maar had toch meer het gevoel dat ik echt aan het rijden was.

12. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Kent de ps2 goede (recente) F1 titels dan? :eek:

13. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Tja, het is wat je goed vindt. Zover ik weet is ook F12004 flink arcade. Lekker hard door de bochten en over het gras dus.

14. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind Formula 1 2004 echt vervelend rijden, maarja iemand anders kan dat weer fijn vinden.

15. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Ja inderdaad, goede recente F1 games zijn dus FO 2004 en binnenkort FO 2005.
    FO 2004 vond ik ook niet perfect maar naar mijn mening wel erg goed. :)

16. ron

ron The Am.Staff. Man

Leuk Bevonden:
    0
    strange !!! op www.xbox.nl kun je namelijk wel een filmpje zien van Grand Prix 4 voor de xbox.......zou deze game nog uitkomen of is ie gecancelled ?
    haha en 10 punten voor Nick Heidfeld, klasse zoals ie schummie te grazen nam, overigens schummie's eigen fout met zijn schijnbeweging naar binnen toe richting Heidfeld...haha _O_

17. Feodor

Feodor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is ie niet gecancelled maar ik heb er niet veel over gehoord..

18. JeePee

JeePee Guest

Het spel is redelijk simulatie. Je kan niet vol door het gras heen stampen, en je moet wel degelijk remmen (net zoals in het echt) voor de bochten.
    De rempunten wijken niet veel af van dat in het echte formule 1.

19. jj_joow

jj_joow Win Or Just Die!

Leuk Bevonden:
    0
    Kerol... keb Juiced al lang gespeeld bij n vriend met n modded Xbox....
    Hij valt ZWAAR tegen.... wel lache is dat je de lak met 3 lagen kunt aan passen _O_

20. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.949
    Hij is juist wel gecancelled omdat de makers failliet zijn :mad:

Deel Deze Pagina