Vind het toch wel klasse,dat M$ het repareren gratis doet. En zo help je MS ook,om alle kinderziektes uit de XBOX te halen... althans vind ik. Mijn XBOX is ook een van de aller eerste,maar heb nog niet echt problemen gehad.(afkloppen) de gAroeten!
Ik heb m'n Xbox gekocht op 25 maart, das binnen twee weken na de introductie toch? Dat is er dus ook 1 van de eerste. Ik heb nu een aanlopende fan op m'n GPU, zoals je kunt lezen in deze thread.
Mijn xbox liep ook regelmatig vast met PGR en daarna ook bij andere spellen. Bij mij was het ook zo dat ie wel aan 't zoeken was. Daar begon het pas mee, toen ik een keer een cd naar mijn xbox aan 't kopieren was sloeg ie weer vast, sindsdien doet ie het niet meer. Als ik 'm aanzet piept ie even en dan valt ie 2x kort achter elkaar uit en daarna blijft een rood lampje knipperen, ik heb dan geen beeld of geluid. Als ik de cd lade open en de xbox uitzet gaat ie ook niet vanzelf terug dicht. Ik heb de xbox support nog niet gebelt, ik heb ook geen flauw idee wat het kan zijn. Is er iemand die dat wel weet of die ook zoiets heeft gehad? Oh ja, het WEL normaal dat de xbox cd-rw's afspeelt, hoor.... De mijne deed dat toch in z'n goeie tijd.
mijn xbox is ook van de eerste lading want ik heb hem gekocht op de launch dus kan niet duidelijker zijn denk ik zo, ga hem nu toch nog eerst ff blijven uittesten en als ik blijf problemen hebben ga ik gewoon eerst met m'n game terug en als het dan nog hetzelfde is gewoon boxie terug naar de winkel en moeten ze mij maar een nieuwe geven (of zou dat nadelig zijn omdat deze dan misschien een geupdate versie is van de eerste reeks maybe goedkopere componenten en dus nog meer en vlugger problemen?)
Idemdito. Ik had een luidruchtige processorventilator waar ik over mopperde tegen de MS servicedienst. Zij stelden zelf voor om hem even na te kijken. Verzendkosten: NUL. Duur v.d. reparatie: 3 dagen. Uitvoering: Nieuw moederbord. Extra: Iksboksmuts met stickers en Cd case. De Service is uitstekend (en daarom schrijf ik dat ook met een hoofdletter).
Nou, daar was ik dus ook wel bang voor, dat ze hem omruilen en dat ik straks met een Xbox V2 zit waar geen mod-chip in kan en waar goedkopere componenten in zitten. Maar als bij mij echt de GPU fan verrot is, zullen ze daar niet de hele Xbox voor omruilen denk ik. Als het een groter hardware probleem is, is de kans groter dat ze hem helamaal omruilen, vooral als het nieuwe moederbord niet in een oude kast past, maar dat lijkt me sterk.
Als je nou eerst ff dat spel dat het niet goed doet in een andere box probeert dat weet je waar het aan ligt...
heb ik gedaan en was ook hetzelfde effect, ben dan deze morgen met mn disc naar de winkel geweest, heb hem daar het probleem voorgelegt. Dan moest ik van hem beginnen spelen en ik kreeg ook dezelfde error als bij mij thuis, dus een nieuwe gekregen maar terug geen oplossing want ik heb hem direct geprobeerd en weer dezelfde melding, ik denk ook maar eens MS op te bellen. Is de support in het nederlands of engels?
Dan vrees ik dat van dat spel alle schijfjes hetzelfde probleem hebben. Maar bellen kan geen kwaad. Ze spreken Engels daar maar er zit geloof ik wel één gast die Nederlands spreekt. Vaag man, meer spellen leveren problemen op. RSC, Crazy Taxi 3 en nu deze weer. Ik hoop maar dat dit niet standaard gaat worden.
Had het nu een spel geweest dat ik niet graag speel ofzo dan liet ik het zo maar Madden is voor mij toch op zich al iets wat ik altijd al op console en op TV hebben willen spelen, krijg je dan dit in je gezicht. Ik was tot op heden zeer tevreden over alles wat m'n xbox mij heeft geboden maar dit is meer dan zomaar klote.
Wacht even, een nieuw moederbord vanwege een verrotte fan? Dat lees ik nu pas goed... Dat zou wel balen zijn. Kunnen ze niet gewoon de fan alleen vervangen? Heb je nu een V2 moederbord denk je?
Nee, in die tijd bestond V2 nog niet. Er het maakt mij niet uit of ik V1 of V2 heb. Ik heb besloten om mij neer te leggen bij de beperkingen die in de Xbox zitten en dus wordt er geen mod ingebouwd. Kwa duurzaakheid maakt het me eveneens niet bijzonder veel uit, want ik weet nu al dat ik de nieuwe Xbox zal kopen zodra ie uitkomt. Dus mag deze Xbox gerust in 5 jaar afschrijven.