Beter gezegd. Je moet inplaats van een PS2 een XBox kopen. Zo zit het in elkaar. Ik bedoel, er is gewoon geen enkele reden waarom je nu nog om een PS2 gaat. Ik bedoel, voor hetzelfde geld kan je een veel betere console kopen.
Ik vind het jammer dat de meeste mensen hier zo kortzichtig zijn. De huidendaagse console's( XBOX, PS2, Gamecube) hebben alle drie games die exclusief op één van de console's verschijnen. Daarom alleen al is het handig om alle drie de console's te hebben(plus een aantal andere), om altijd de beste games te kunnen spelen. Ik zal nog één keer alle drie de console's met enkele bijbehorende exclusieve games posten, die vrij bekend zijn bij de massa. Natuurlijk zijn er nog diverse andere exclusieve games, maar ik denk dat dit een aardige indruk geeft van het huidige games aanbod: XBOX: Halo, Ninja Gaiden, Project Gotham Racing, DOA 3 en DOU Ultimate, Fable, Forza, Doom 3, Unreal Championship, Steel Battalion, en natuurlijk XBOX live. PS2: Metal Gear Solid, Final Fantasy, Gran Tourismo, Tekken, Ace Combat, Devil May Cry, Killzone, Virtua Fighter, EyeToy. Gamecube: Resident Evil 4, Donkey Conga, Doney Kong Jungle Beat, Mario, Zelda. Zoals je kunt zien heeft het geen zin om een flamewar over console's te beginnen. Alle console's hebben geweldige games.
Als je goede console hebt met slechte games heb je er geen zak aan. Je moet kijken naar de (exclusieve) games van elke console en dan beslissen of je een ps2, xbox of gamecube koopt.
Da's wel jammer. Maar ik kies toch voor de Xbox Betere online ondersteuning, betere graphics, harde schijf... etc. Verder gaat de ps2 sneller kapot. Misschien klopt dit niet, maar bij een vriend ging z'n ps2 echt snel kapot(binnen 2 maanden). Vooral bij het draaien van GTA: San Andreas en GTA: Vice City. Bij San Andreas is dit bijna een bekend verschijnsel. Ik zeg weet niet zeker of het klopt, maar uit mijn ervaringen kan ik zeggen dat de ps2 sneller kapot gaat.
Ik zou de Xbox nemen. Veel betere graphics, sneller, harde schijf, betere online mogelijkheden, enz... Er komen over een tijdje ook hele goede spellen uit, zoals: Oddworld: Stranger's Wrait, Brothers in Arms, TimeSplitters Future Perfect, RainbowSix Lockdown, Unreal championchip 2, enz... En ik vind dat de Ps2 nou niet echt bijzondere spellen meer heeft. Ik heb ze ook allebei, maar die Ps2 staat nu in de kast. Ik speel daar dus gewoon niet mee. Daarom zal ik dus echt voor de Xbox kiezen, en je zal zeker geen spijd krijgen, Ps2 is dom. NIET NEMEN DUS, naar mijn mening. Laat maar verrotten die Ps2's in de kasten bij de Bart Smit enz...
Beide hebben zijn voordelen en hun nadelen Een Xbox heeft een harddisk, betere graphics en is sneller. Alleen hij is aardig groot. Een PS2 is veel kleiner en compacter. Alleen voor savegames heb je een memorycard nodig... Beide consoles hebben ook nog een paar mooie exclusieve titels bijv: Xbox: Halo 1 (ook voor PC) en 2, Ninja Gaiden, Project Gotham, Fable etc. PS2: GTA San Andreas (nog wel), Killzone, Gran Turismo etc. Kies maar wat beter bij je past...
Dan vergelijk ik GT4 weer met Forza en San Andreas hebben wij ook over een tijdje. Dus dan zouden ze het moeten doen met Killzone. Maar zo geweldig is dat toch ook weer niet?