keus PS2 of x-box

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Jaspergijzen, 7 mrt 2005.

1. Cesar

Cesar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    en wat is op xbox de exclusieve tegenhanger van...

jak en daxter of ratchet and clank?
    van ico of wanda the collosus?
    van metal gear solid 3?

ps2 heeft een mooie en groote lijst van exclusives, maar het lijkt dat iedereen hier enkel gta,gt en FF kent :/

2. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Er zijn geen tegenhangers van die spellen op de xbox. tenminste geen exclusieve.
    De Jak en Daxter en Ratchet and Clank series zijn eigenlijk nog steeds de beste platformers die er zijn. Blinx (2) om maar een titel te noemen haalt niet de kwaliteit.

ICO en Wanda zijn 2 unieke titels, die op geen van de andere consoles te vinden is.
    Echter gaat dat ook op voor b.v. Otogi (xbox) of Jungle Beat/donkey Konga op de Cube.
    Dergelijke unieke titels blijf je nou eenmaal houden en laten we hopen dat geen van de drie gaat proberen om een dergelijke unieke titel in een ander jasje op zijn console probeert te krijgen. Ik hoef namelijk echt geen ICO kloon op de Cube of XBOX.

Tegenhanger van Metal Gear Solid kan je b.v. zeggen is Splinter Cell (ok wel cross platform) of Thief. Niet helemaal vergelijkbaar maar wel een aardig aantal overeenkomsten.

Maar hoe je het ook wend en keert, alle consoles (en ik betrek nu ook even de Cube erbij) hebben titels die de aanschaf van die console waard maakt, zelf zit ik in de gelukkige situatie dat ik ze alledrie heb.
    Dat is natuurlijk niet voor iedereen weg gelegd. Enige goede oplossing kwa keuze is dan eigenlijk voor de console te gaan van wie de exclusieve titels het meeste aanspreken.

En dan moet je je niet laten leiden door grafische pracht etc. Want ja de xbox is idd de meest krachtige van de 3. Maar als de spellen je niet aanspreken zegt betekent dat nada, want uiteindelijk gaat het om het speelplezier. Daarom vind ik opmerking als de ps2 is crap want hij is minder krachtig als de xbox ook een beetje kortzichtig.
    Het verschil in kracht zie je ook eigenlijk voornamelijk bij exclusieve spellen of bij cross-platform spellen wanneer een developer de moeite neemt om idd gebruik te maken van die kracht.
    Maar laten we eerlijk zijn, hoeveel cross-platform spellen zijn nou echt zoveel mooier op de xbox als op de ps2.

3. darkboy

darkboy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    neem gewoon een xbox man

/Mod Een driedubbelpost? Gebruik de EDIT knop eens. - !SIC!

Laatst bewerkt door een moderator: 16 mrt 2005
  4. darkboy

darkboy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  5. darkboy

darkboy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  6. MYSbox

MYSbox MYSboy

Leuk Bevonden:
    0
    Xbox zou ik kiezen, ik heb er zelf ook een, het is grafisch echt veel beter en sneller.

7. hemster

hemster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    xbox zou ik ook kiezen ik heb er zelf ook 1 omdat de games mij aanspreken hij grafisch heel mooi is en ook snel dus de xbox vind ik het best

8. vsus

vsus UEC... je weet togh!

Leuk Bevonden:
    0
    Xbox is gewoon ook meer comfortabel qua gebruik. Denk aan de HardDisk en de hele goede Live! functie. Ook de grafische kwaliteit een stuk beter dan die v.d. PS2. Dan zijn er goede platformers op de PS2 maar op het gebied van shooters legt de PS2 het af tegenover de xbox. Als je alle feiten op een rijtje zet snap ik niet dat de ps2 nog zo goed verkoopt

9. MYSbox

MYSbox MYSboy

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb zelf een xbox en ik heb er geen spijt van dat ik een xb heb maar als ik een ps2 had zou ik wel spijt van hebben dus gewoon voor de xb gaan

10. sammetje

sammetje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    xbox is visueler veel mooier en heeft veel betere games, de goede games die er voor de PS2 zijn(San Andreas) komt nog voor de xbox.

11. A-S-C-A-R-I

A-S-C-A-R-I Guest

ik ben geen ps2 fanboy maarh de ps2 heeft wel mooiere titels vindt ik ,final fantasy = fable beater gt4= forza beater ,god of war,metal gear solid ,jak 3,kingdom hearts en nogh veel meer duzzz eigenlijk is de ps2 meer voor de allround gamer en de xbox is meer voor hardcore gamers die 24 uur en 7 dagen per week achter live zitten en alles verrot knallen om een paar ranks omhoog te komen duss de keuze is aan jou ...xbox = intensieve actie ps2 is veel rpg's met mysterieuze sferen en diepgaande gameplay... it's your choise dude.......

( ga nou a.u.b. niet zeggen dat k geen gelijk heb met gt4 enz omdat we allemaal weten dat dit DE coolste en uitgebreidste race spel is en forza kan dit nooit evenaren het is gewoonweg net iets te minder en als online er niet bij zat dan zou forza gewoon finaal afgeslacht worden dus ZEUR NIET! )

12. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ze allebei en ik vind de Xbox toch net iets beter. Ik vind zelf de spellen voor de xbox beter als voor de ps2. Allebei hebben zo wel hun beste spellen. De controller van de ps2 is dan weer fijner.
    Ze zijn allebei gewoon goed.

Deel Deze Pagina