In de krant van gister (16-03-05 BN de Stem) staat: dat er al zon 50 vorderingen de deur uit zijn gegaan. Deze belopen in de 10duizenden euro's. Alleen moeten de ISP wel privéinformatie van klanten geven wil Brein deze vorderingen innen. Als de ISP's dit doen worden zij voor het gerecht gesleept.
BIG is ook alleen maar een waarschuwingscampagne omdat er in de toekomst heel wat gaat(kan) veranderen. Ook al ziet die campagne er niet serieus uit het wordt toch nog serieus. Voor al als europa steeds meer één wordt met name komende grondwet en verdere wetgeving. Ik weet niet of mensen het al weten maar 60% van de wetgeving komt nu al uit Brussel. Dus onze privacy wetgeving zal dan onderdruk komen te staan (net als ons gedoogbeleid
) In Brussel was al een voorstel om ISP's al het dataverkeer 7 jaar te bewaren en is gelukkig niet aangenomen, maar je ziet al welke richting men in wil.
Ik las ook ergens deze thread dat je niet gevonden kan worden en ip's niks zijn. Laat ik je ff wakker schudden, de gewone mensen niet maar justitie wel mits de ISP's meewerken. Voorbeeld is die afperser van Campina die via een anonymous ISP/email werkte is ook gepakt. De NL justitie is toen met die ip naar de FBI gegaan en die heeft de gegevens bij de ISP opgevraagdt. Zo goed als iedereen is is te achterhalen alleen is de rol van de ISP dus erg beslissend.
Het downloaden is nu echt mainstream geworden, vroeger waren het maar een happy few die het konden en nu kan elke N00B het. Muziek en software,eigenlijk alles is gewoon veel te duur geworden. 70 eurie(154 gulden!)een game, 22 eurie(48gulden!), andere voorbeelden zijn supermarkt oorlog, bouwfraude. We worden zoals eerder gezegt gewoon opgelicht en uitgekleedt.
Producenten stuwen zelf hun prijs op. Een goed product verkoopt zich zelf, maar aangezien er bijna alleen maar bagger uit komt hebben ze bakken met geld nodig voor marketing en promotie. Waarom zou je eigenlijk nog een cd kopen? Je vindt toch een artiest goed en niet het label of producent. Een artiest mag blij zijn als 60 cent per 22eurie krijgt!! Als je ziet hoe rijk sommige artiesten zijn, hoe rijk zijn de label/producenten/winkels wel niet????
Maja we zien wel hoe het allemaal loopt intussen gewoon lekker gamen en d/l *)
Klik om te vergroten...