De 'Dirty or damaged disc' thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door StealthViper, 23 nov 2004.

  1. nee als je het spel in je lade doet (en uiteraard dicht) dan gaat de xbox de game laden en dan krijg je de bewuste melding(connect the dvd kit).niet vaak gehad, enkel met true crime en nu ook met star wars republic commando
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 mrt 2005
  2. Tomschayk

    Tomschayk ...

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    What the f*ck :eek: . Hoe ingewikkeld is dat. Als ik een Samsung drive in wil bouwen moet ik op deze kijken of niet: http://www.xbox-scene.com/articles/samsung-616t.php. Ik snap er geen hol van. Volgens mij is een nieuwe xbox zelf bouwen makkelijker. Als ik in mijn xbox moet gaan solderen kan ik hem net zo goed nu alvast weggooien. Ben bang dat ik toch maar een nieuwe moet gaan halen. Scheelt me een hoop frusterend werk wat gedoemd is om te mislukken. Bedankt voor de link maar weet niemand een makkelijkere manier of een nederlandstalige tutorial.
     
  3. Lambers

    Lambers Active Member

    Berichten:
    355
    Leuk Bevonden:
    0
    je moet ff naar de casemod thread gaan, daar kunnen ze je verder helpen met het inbouwen.

    ja je kunt ze inderdaad bij de mediamarkt kopen of in een CD-winkel, en volgens mij hebben ze ze ook bij de blokker en de hema. kost inderdaad ongeveer een tientje.
     
  4. floris.sp

    floris.sp Active Member

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem gekocht op 6feb 2004 (ik weet het zo precies omdat ik het bonnetje nog heb) en af en toe krijg ik bij pgr2 ook een melding: This is a xbox game disc ut it in your xbox to play. Zoiets staat er dan erg vreemd.
     
  5. floris.sp

    floris.sp Active Member

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem gekocht op 6feb 2004 (ik weet het zo precies omdat ik het bonnetje nog heb) en af en toe krijg ik bij pgr2 ook een melding: This is a xbox game disc put it in your xbox to play. Zoiets staat er dan erg vreemd.
     
  6. Lambers

    Lambers Active Member

    Berichten:
    355
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat heb ik ook wel eens gehad, dat kreeg ik als hij eerst iets van 5 zei dat mijn disc damaged or dirty was. nu heb ik daar geen last meer van.
     
  7. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Heb gister zo'n clean setje gehaald. Heb maar liefst vier potjes pes 4 op live kunnen spelen, begon er net in te komen en ja hoor focking klote disc error!!!!!! Dus dan maar weer Halo 2 erin. Die doet het tenminste!!!
     
  8. Lambers

    Lambers Active Member

    Berichten:
    355
    Leuk Bevonden:
    0
    dan moet je ff de clean cd er nog een keer in doen.
    dan wordt de lens nog schoner.
     
  9. idd erg vreemd, de DVD-kit verhelpt dit probleem bij mij op een of andere vage manier bij True crime en Star Wars: Republic Commando.
     
  10. Raad

    Raad Quicksavoholic

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dit probleem ook, met ieder spel dat ik heb. Film-Dvd's of CDR's speelt-ie gewoon niet meer. Volgens mijn Xbox moet ik er dan toch écht een Xbox- dvd of gewone Dvd in stoppen. Sommige oudere spellen, zoals Splinter Cell, Dave Mirra 2, Halo 1, SSX Tricky enzoverder herkent-ie niet eens als Xbox-schijfjes.

    Met Splinter Cell-PT krijg ik pas na een tiental minuten een disc-error. Net als bij PGR2, SSX3 (hierbij speelt de muziek ook niet), Sudeki, Morrowind, Fable, GTA3, GTA VC en UC. Of ze spelen gewoon niet. Nieuwe spellen houden het over het algemeen wel iets langer uit, dwz dat ik ze een dag of wat kan spelen totdat er een error optreed.

    Ik heb toch geen garantie meer, dus ik heb hem laatst opengemaakt om alle stof er eens uit te halen. Tot mijn verbazing werkte dat...voor een uurtje of twee. Daarna was het weer als vanouds Disc-error om de minuut. Ik denk dat ik maar eens een nieuwe Dvd-drive er in ga zetten :confused: Ik heb m'n Xbox gekocht toen-ie pas uit was, dus misschien dat het apparaat gewoon oud is..
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2005
  11. Raad

    Raad Quicksavoholic

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Trouwens, ik heb het internet net even afgespeurd, maar ik kan nergens een site vinden waar je een nieuwe DVD-drive voor je Xbox kan bestellen. Weet iemand een plek waar ik een Samsung Dvd-drive kan kopen?
     
  12. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    neem een nieuwe philips, werkt even goed, leest alleen minder cd-r. nieuwe samsungs lezen helemaal geen cd-r meer trouwens..

    http://www.gamestore24.de
     
  13. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3

    Je noemt het zeer moeilijk, maar dat is alleen omdat de tutorial moeilijk te begrijpen is, kort samengevat:
    *Sluit de samsung op je pc aan en flash de firmware met een makkelijk te begrijpen programmaatje
    *Soldeer 4 draadjes aan de samsung 616t
    * verbind die draadjes met het originele gele draadje in je xbox
    * Draai de richting van het motortje om, gewoon draadjes verwisselen.
    * Stroom aansluiten via Y-kabel vanaf de HDD
    * Spelen maar!


    Als je het niet aandurft zijn er altijd wel mensen die het voor je willen doen (zoals ik).
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2005
  14. conqubite

    conqubite always unlimited !!!

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    Lang geleden dat ik hier iets poste of zelfs maar langskwam hiero, maar nu heb ik weer een reden. Alleen niet de reden die ik me wens :mad:

    Mijn xbox is blijkbaar ook kapot. Ik heb de mijne in mei (geloof ik) 2002 aangeschaft. Vanaf eind 2003 kreeg ik steeds vaker de melding dat de disk niet gelezen kon worden. Ik vond toen al dat ie vrij snel (te snel) stuk ging. In februari 2004 heb ik hem uiteindelijk laten repareren en kreeg ik weer een frisse en zelfs een nieuwere xbox retour. Nu net een jaartje later heeft ook deze weer de geest gegeven. Na een paar keer de melding "kan de disk niet lezen" blijft ie nu maar laden. Als ik de disk er in stop blijft ie maar laden (knop blijft knipperen) en gebeurt er helemaal niets. Ik kan er trouwens nog wel cd´s ,ee afspelen :confused: De helpdesk gebeld waar ik te horen kreeg dat ik op een reparatie drie maanden garantie krijg en dat ik hem kan laten repareren maar dat dit tenminste 110 euro kost. :confused: :mad:
    Ik heb de xbox vrij weinig gebruikt omdat ik weinig tijd heb. Ik vind het eigenlijk heel slecht dat het apparaat tot twee keer toe na één a anderhalf jaar al stuk gaat. Ik kreeg het advies maar een nieuwe te kopen. Ik twijfel heel erg of ik dat wel wil. En dan weer na een jaartje het ding laten repareren waarna ik vervolgens na weer een jaartje op hetzelfde punt sta als nu.

    Ik overweeg sterk helemaal te kappen met de xbox. Ik speelde toch al heel weinig en hij werd meer gebruikt als DVD speler. Ik vind dat een apparaat van die prijs langer mee dient te gaan, zeker bij een beperkt gebruik als de mijne.
    Ik zou nog kunnen overwegen te wachten op de xbox 2 maar voor zover ik weet kan de nieuwe de games van de "oude" xbox niet spelen, klopt dit??? Een reden te meer er mee te kappen.
    Ik ben zelf niet handig met electrische apparaten maar ik kan eens kijken of ik hem kan open maken. Zou de lens van de laser vuil kunnen zijn???

    Misschien maar eens kijken naar de nieuwe playstation straks???

    Conqubite (die baalt als een stekker)
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2005
  15. dat nieuwere xboxen geen oude games kunnen afsplen is niet waar. ik heb nu 2 xboxen staan waarvan een uit mei 2002 en een xbox crystal uit september 2004. die uit 2002 is wat slomer met spellen laden (vooral de nieuwe) maar een lens cleaner verhelpt dat wel bij mij (hij is nooit schoongemaakt :) ) die Xbox Crystal van mij leest gewoon alle oude spellen hoor, geen probleem.

    en release Xboxen hoeven ook niet snel stuk te gaan. mijn neef heeft er een en hij doet het nog steeds perfect... :D
     
  16. F-style

    F-style ____________________

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm die dvd cleaner sets die helpen dus niet tegen die dirty disc errors... (bij mij niet iig) Maar ik heb er de laatste tijd wel erg vaak last van, dus ik heb even de helpdesk gebeld, ze komen m binnenkort ophalen en dan hoop ik dat ze een andere dvd drive erin zetten maar dat zien we dan nog wel... Iig die kerel die ik aan de telefoon had zei dat bij Ninja Gaiden het meer aan het spel ligt, omdat daar fokkin veel dirty disc problemen mee zijn... Beetje jammer is dat
     
  17. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Bij mijn ninja gaiden heb ik welgeteld 0 dirty disc errors gehad, op een thomson.
     
  18. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ook...
     
  19. BoxWarrior

    BoxWarrior Active Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0
    'Knock On Wood', maar ik heb nog nooit een 'Dirty Disc error' gehad.
    Weet niet eens hoe het er uit ziet. Heel blij mee overigens.
    Ben heeeeel erg zuinig op mijn doos, maar kan niet bepalen of dat helpt.

    Ben benieuwd over wat voor aantallen ( mensen met echte problemen ), we het hebben als het gaat om de 'installed base' van de xbox?
     
  20. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoel lang heb jij de xbox al dan?
     

Deel Deze Pagina