waar is die advanced scart cable voor

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door danny17, 7 okt 2002.

1. danny17

danny17 Guest

wat moet ik me voorstellen bij zo'n kabel dat men beeld beter wordt ofzo hoop graag op antwoord

2. DaNnAi

DaNnAi WhO's Ya DaDDy ?!?!

Leuk Bevonden:
    0
    Die zorgt ervoor dat het signaal van de xbox wordt geslip in geluid en video, zodat je een dolby surround setje kan aansluiten.

Als je zón setje hebt, dan moet je echt zo'n kabel kopen. Tevens woorden je grafix wat scherper dan met de standaard

3. Frozen

Frozen With a hart of Ice !

Leuk Bevonden:
    0
    Iets waar ik nog niet achter ben is of die advanced scart cable ook op mijn oude tv werkt die een scart ingang heeft zonder RGB. Heb ik dan uberhaupt wel beeld.

4. Bas

Bas Know one knows!!!

Leuk Bevonden:
    0
    surround

He is de xbox zelf een versterker of moet een aparte dolby versterker kopen wil je dolby hebben??
    Ik heb nu een stereo sound met 5 boxen, zou ik dan niet alleen de advanced scartkable hoeven te kopen wil ik dolby 5.1 hebben???

5. aeon21

aeon21 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jawel je hebt nog wel beeld, maar dan composite en geen RGB. Je zult bij aankoop van een Advanced Scart kabel dus geen vooruitgang boeken m.b.t. het beeld t.o.v. het standaard bij de Xbox bijgeleverde kabel.

6. aeon21

aeon21 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Re: surround

Onafhankelijk van de vraag of er bij een bepaald spel of DVD Dolby Digital geluid bij zit, moet je speler het geluid in eerste instantie kunnen lezen. Je speler is in dit geval je Xbox en deze ondersteunt zowel Dolby Digital 5.1 als ook DTS geluid. Maar dan rest nog de vraag of het ingelezen geluid ook uit elkaar kan worden gepakt. Het geluid zit namelijk gecomprimeerd opgeslagen op de spel DVD of film DVD. En dit is een kwestie van je versterker/receiver waar je je boxen op hebt aangesloten. Kortom: zit er een 5.1 decoder ("uitpakker") ingebouwd in je versterker of niet? Zo ja, dan hoef je slechts nog een optisch kabeltje aan te schaffen (naast je advanced scart kabel uiteraard, voor een optische uitgang) en je kunt genieten van heerlijk 6 kanaals geluid bij de meeste films en sommige spellen! Je moet trouwens wel nog even kijken of je versterker ook een optische ingang heeft. Dat is wel een voorwaarde wil je gebruik maken van de advanced scart kabel.

P.S. Je Xbox is in staat ook 'active' DD5.1 door te sturen. Dat wil zeggen dat het Dolby Digital geluid in real time (zoals sound effects) wordt berekend en dus geen voorgecomprimeerd geluidsspoor is.

Laatst bewerkt: 9 okt 2002
  7. Frozen

Frozen With a hart of Ice !

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt Aeon.

Dat het beeld er niet op vooruit gaat geeft niet zo veel, dat komt wel als ik over een poosje een nieuwe tv koop. Het gaat me er om dat ik mijn xbox aan kan sluiten op mijn DD setje.

Mvg Frozen

8. lekkerbek312

lekkerbek312 Wicked

Leuk Bevonden:
    0
    HEEL BELANGRIJK!!!

Je dolby setje moet wel optical out hebben!!!

Ik zal het zeker halen als je setje het heeft. Het geluid is geweldig. Vergeet ook niet om een optische kabel te halen (die aansluiting moet beide kanten hetzelfde zijn).

9. aeon21

aeon21 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je zult hopelijk optical IN bedoelen, want met een optical OUT op je versterker heb je in dit geval niet veel.

Deel Deze Pagina