phocus tv probleem

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Vengo, 22 mrt 2005.

1. Vengo

Vengo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb laatst een Phocus tv gekocht. Het blijkt een samenwerking te zijn van philips en lg. Dus een goed merk, lijkt me. Ik heb alleen last van diagonale strepen die snel door het beeld kruisen, waardoor het lijkt alsof het beeld telkens flikkert. Vooral bij wit licht in een spel kun je het goed zien. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen???

Het is een tft-lcd XGA / VGA sherm van 26 inch. Met digitale kamfilter (Mengfilter voor een helder beeld).
    1280X786 pixels
    Groothoekperspectief
    CTI kleur overdracht scherpte functie
    LTI zwart wit overdracht scherpte functie
    50 Hz

Enne... Dit is zeker geen HDtv?? Ik had gehoopt van wel... Ik nam juist een lcd tv, omdat die beter en scherper beeld zou geven. Alleen nou heb ik er weinig aan... Ik heb trouwens de instellingen op de dashboard van de xbox aangepast naar breedbeeld en 60 Hz.

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft.

Alvast bedankt.

Vengo

2. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    je heb een 50 Hz tv, en je zet je instellingen van xbox op 60 Hz? niet doen, zet hem gewoon op 50 Hz, dan is je probleem denk ik verholpen.

3. Vengo

Vengo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, heb ik al eerder geprobeerd. Het beeld lijkt dan juist slechter te worden...

4. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Al die domme filters al is uitgezet?

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    "waarsschijnlijk heb je betere kabels nodig" Toen ik mijn nieuwe tv kocht resonneerde het beeld als een gek ... toen ik een advanced scart kable kocht was het probleem verholpen

6. Vengo

Vengo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De filters kun je er niet uithalen. Ze kunnen niet aangepast worden... Je kan alleen de scherpte aanpassen. Als je de scherpte op 100% zet, zeg maar, zie je heel duidelijk de lijnen, maar als je de scherpte lager zet wordt het beeld erg wazig. een evenwicht tussen wazig en scherp ziet er ook niet uit bij mijn tv.

Zelfs bij de AV zender zit storing. Dat kan toch niet??

7. Vengo

Vengo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is die advanced scart-kabel???

8. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    lijkt me ook niet, meestal is de storing gewoon vanuit de kabelprovider :confused:

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    als je een goede tv hebt heb je goede kabels nodig ... dus goud gecoat

10. Vengo

Vengo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja idd. De scart-kabel is wel van goud-geelkoper. Die zal wel goed zijn toch? Ik heb em bij de xbox gekregen, toen ik em kocht.

Maar het zou dus kunnen liggen aan resonantie, wat jij ook had Fardo? Dat ik dus een adv. scartkabel moet kopen om het prolbeem op te lossen?? Zit in die kabel wel een uitgang voor geluid, zodat ik mijn stereotoren er direct op aan kan sluiten??

11. Barbatruuk

Barbatruuk huub huub huub

Leuk Bevonden:
    2
    Die kabel die je bij je xbox krijgt is echt poep (die van mij tenminste). Een advanced scart cable is sowieso beter, dat kan je dus proberen. Kost je wel weer 30€, misschien kan je ergens een 3rd party kabel vinden.

12. Vengo

Vengo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ok. De resolutie van games is normaal op screenshots en filmpjes gewoon goed, maar bij mij ziet alles door de diagonale strepen iets blokkeriger. Maar het ligt dan aan de verbinding van de xbox met de tv, toch?? Dan ga ik gewoon zo'n kabel halen bij dixons of zo.

Deel Deze Pagina