Kingdom under fire

Discussie in 'Algemeen' gestart door Victor, 25 dec 2004.

  1. Temptation

    Temptation Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt moeilijk is het niet en ik heb het als volgt aangepakt:

    Lucretia in het meest noordwestelijke gedeelte van het bos laten. Dan je Sappers voor Lucretia een rijtje van 3-4 traps laten plaatsen. Desnoods kun je een scout vooruit laten sturen om te zien of er vijandelijke troepen in de buurt zijn (Sappers kunnen nl een boel lawaai maken :)). Je Sapper terug laten trekken en een scout 1 voor 1 de vijandelijke troepen naar de traps lokken. De vijandelijke troepen zijn dan al zo verzwakt dat je ze makkelijk(er) met Lucretia kan verslaan. Doe dit zo'n 4-5 keer en de linker oever is zo goed als vrij van vijandelijke troepen. Daarna kun je naar de overkant gaan en proberen de Floodgate te openen. Het is trouwens onmogelijk om het kamp in de hens te zetten, dus de Floodgate is de enige optie. Wat ook wel leuk is om de noordelijke Knights naar de traps lokken en afmaken met Lucretia :D. Levert weer wat EXP op.
     
  2. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Wow, thanx
     
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ja, ik ben er nu nog altijd niet voorbij, want die units weglokken lukt me wel. maar er is een groep van knights in de buurt van de rivier die ik maar niet wegkrijg. als ik ze melee aanval lijd ik wel een aantal verliezen. en het kamp aanvallen is geen optie want er zijn knights maar te veel archters.
    en als ik die water gate moet openzetten loop ik gevaar geraakt te worden door die Mortars! Nog andere taktieken of tips?
     
  4. Temptation

    Temptation Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed, je bent dus al zo ver dat je aan de andere kant van de rivier bent. Het is niet noodzakelijk om de Knights weg te lokken (dat was alleen maar om wat EXP extra te verdienen). Je bent ook op de hoogte dat je via het meest zuid-oostelijke gedeelte naar de floodgate toe moet? Als je daar eenmaal bent dan is het zo gepiept: val met je Sappers de Mortars in wide formation aan. Op het moment dat de mortars in gevecht zijn kunnen ze namelijk geen mortars afschieten. Schiet dan je sappers te hulp met Lucretia. Even een Lightning spell er over heen en weg zijn de mortars. Dan nog even de tweede groep mortars (in de buurt van de floodgate afmaken) en de weg is vrij.....
    Mijn taktiek:
    1. Traps plaatsen
    2. Alle gewone troepen in de bossen op de linkeroever vernietigen
    3. Met Lucretia naar het kamp gaan totdat Cirith/Morene voorstelt om de floodgate te openen
    4. Naar het noorden gaan om wat Knights te mollen
    5. In het midden oversteken naar de rechteroever
    6. Naar het meest zuidoostelijke gedeelte gaan om het "terrein" op te komen
    7. Mortars aanvallen met je Sappers
    8. Lucretia in het gevecht mengen
    9. Traps verwijderen
    10 Floodgate openen.
     
  5. Temptation

    Temptation Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik lokte ze juist niet mijn kant op maar alleen naar de Swamp Mammoth :D. Mijn troepen liet ik mooi op veilige afstand achter de Swamp Mammoth staan. Vrij pittige missie trouwens.

    Ga nu met Kendal beginnen....
     
  6. Hamster 333

    Hamster 333 Beest

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt het eerste deel heb ik nu gehaald maar als ik bij dat altar of destrction ben geweest en daarna die paar troepjes vermoord heb, krijg je die patriarchal guards van level 25....
    en die kan ik nou net niet de baas, zelfs niet als ik blijf aanvallen met de riders en blijf healen met de archers.
    Maar er zit niet anders op dan gewoon proberen.
     
  7. Chohan

    Chohan Grammaton Cleric

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de missie net gespeeld. Na het begin melee gevecht kom je tegen een groep van 2 mortars 1 archer groep en 2 palandin groepen. Het beste kun je met Orc riders de archers rushen. Met Regnier mortars killen en de computer Orcs met de paladins laten vechten. De mortars hebben dwarf general die snel killen en verder gaan met de healende paladins of archers en vervolgens de andere mortars killen.

    Hierna krijg je 3 melee groepen aan paladins, ze komen allemaal in een kluit, de 3 generals killen en met je orc riders de 4de groep aanvallen zodat die niet healen.

    Helemaal naar het noorden gaan en daar kom je een archer groep + 3 melee groepen tegen. Je moet ze helemaal killen, het beste gewoon met je orc riders of de archers rushen of de paladins lokken.

    Veel Regnier gebruiken met z'n vuur wapen. En alleen healen, geen General Specials doen. Je moet ze helemaal killen.
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2005
  8. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    oké. ik krijg de infantry wel weg. maar de knights niet. en als ik die knights aanval bij de rivier word ik geraakt door archers en raak ik in gevecht met infantry en knights!
    die taktiek heb ik al geprobeer, maar meestal lukt het gewoon niet. is er geen manier om het anders te doen?
    Please
     
  9. Victor

    Victor Guest

    Ik zal het zo ver ik me nog kan herrineren je vertellen hoe ik het heb gedaan.
    Eerst plaatste ik traps een beetje als een halve cirkel rond Lucretia. Mijn sappers trokken terug en ik lokte een voor een de troepen. Geen paniek als ze met zijn alle komen, als Cirith een beetje hoge lighting spell heeft dan maak je ze vrij makkelijk af. Ik raad je ook aan Lucretia een zwaard met lighting te geven en dit ook voor je troepen. Volgens mij stonden in dat camp ook knights. Cast eerst Lighting op ze en als je al met ze in gevecht bent; gebruik echt zo vaak mogelijk Cirith en laat eventueel je sappers meevechten. Vervolgens ga je naar de onderkant van de map een loop je door tot in de hoek rechtsonder. Vervolgens loop je langs de zijkant rechts heel voorzichtig naar de floodgate. Ik werd niet aangevallen door mortars; ze waren te ver weg. Ga met Lucretia naar de hoek rechtsboven een stuur je sappers naar de floodgate. Do i need to say more?:cool: Zo ging het ongeveer bij mij. Ik herriner het me waarschijnlijk fout maar ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen.
     
  10. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    'k ben er al voorbij.
    maar die verhalen lopen toch niet goed samen. Hironeidon word toch alleen maar aangevallen door Ghouls en undead. er waren toch geen Elfen met die missie met Gerald
     
  11. Temptation

    Temptation Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi zo! Mag ik weten hoe je het nu hebt gedaan? 'k Vind het altijd wel leuk om tactieken van anderen te lezen en uit te proberen ;)
     
  12. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    ik heb eerst zoveel mogelijk units weggelokt en vervolgens ben ik met al m'n troops naar die cliff gegaan en dan langs de uiterst oost kant zonder dat de Morters me raakte de Water-gate geopend
     
  13. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Heey, ik heb weer een vraagje na zo'n 5/6 uur spelen aan één missie. ik ben bij de missie dat je je moet terugtrekken maar het lukt echt niet. je kan het daar niet goed oraganiseren aangezien er alsmaar Battaloons komen, tips?
     
  14. Victor

    Victor Guest

    Leg het even wat duidelijker uit. Dan kunnen we je mischien helpen.
     
  15. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    ik ben er al voorbij. met Kendal bezig
     
  16. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    men, weet iemand wat de beste tacktiek is voor de 2e missie met Kendal, maakt niet uit of ik de linkse of rechtse pak. bij welke maak ik het meeste kans
     
  17. Temptation

    Temptation Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Damn, jij gaat lekker snel. Ik heb pas tijd om van het weekend met Kendal te beginnen :'-(. Nu je toch bezig bent, zou je kunnen/willen proberen om een Paladin mercenary in te huren en deze toe te voegen als een officer. Ik heb namelijk op een engels forum gelezen dat deze officer dan Curatio tijdens het gevecht kan gebruiken.
     
  18. Victor

    Victor Guest

    Curatio healt erg slecht tijdens een gevecht of je holy is 10.
    Dan kun je een beetje pas goed healen.
     
  19. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    ik heb al iets bedacht. er is een officier van infantry die een paladin kereltje is. ik heb deze verwisseld met een andere officier. Thomas, zo'n irri lijp gastje
     
  20. Chohan

    Chohan Grammaton Cleric

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt Thomas wel nodig tegen scorpions, die kil je in een seconde of 2. Of je haalt hem eruit, zo vaak kom je scorpions toch niet tegen. Ik zet ook altijd een paladin in de groep neer. Healen is wel zo handig aangezien Duane z'n special niet echt effectief is.
     

Deel Deze Pagina