1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 2: Geruchten en feiten

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door JKI, 7 feb 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Meeste verkopers smeren hun klanten ook een playstation aan...

    Ik erger me altijd dood aan de meeste verkopers met het verstand van 0,0
     
  2. hemster

    hemster Active Member

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    de playstation onthouden veel mensen ook omdat het vaak voor kleine kinderen is en xbox is mer voor de oudere 'kinderen'
     
  3. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    nah, de eerste playstation was gewoon goed ne hebben mense nook veel over gehoord, tja als je er dan een 2 achterzet en zecht dat het beter is, dan is de keuze snel gemaakt.
    Maar goed dat is algemeen bekend.

    Even over die keynote en de screenshots. Daar word als voorbeeld genomen Halo2 en Forza motersport, zijn het nu acht screenshots van de Xbox2 en lijkt het backwarsd campatible, of gewoon een photoshop met hoe het er uit komt te zien en die 2 games gewoon als voorbeeld.
     
  4. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
  5. tomdamasker

    tomdamasker wachten duurt lang

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    0
    De nieuwe Xbox zal een samensmelting zijn van de volgende principes:




    Een uitgebalanceerd systeem met meer dan een Teraflop aan rekenkracht

    Een multicore processor architectuur met behulp van IBM

    Een op maat gemaakte GPU uit de labs van ATI ontworpen voor de HD Era games en aanverwanten.



    Daarnaast zullen bekende softwarepakketten zoals DirectX, PIX, XACT en de pas geleden aangekondigde XNA Studio de hardware aanvullen en daardoor de developers helpen de kracht van de nieuwe Xbox onder de knie te krijgen.

    Bron: DGS online
     
  6. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    brin: gdc conferentie van twee weken geleden, en al 100 keer in deze thread genoemd en al talloze malen op de XBW frontpage gemeld in het afgelopen jaar (2004)...
     
  7. Ross

    Ross The Father

    Berichten:
    193
    Leuk Bevonden:
    0
    jah maar M$ maakt geen reclame voor de xbox zelf en dat doet sony wel voor de ps2 dus het is logies dat de massa voor die lelijke ** ps2 gaat.
     
  8. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
  9. DIABLO

    DIABLO Your Soul Is Mine!

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    0
    Die zogenaamde xbox 2 screenshots, zouden dat al niet de ps2 graphics worden toen der tijd? :p
     
  10. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    das leuk voor ons!
     
  11. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    ...en slecht voor hun :cool: .

    Waarschijnlijk komen er nu alleen nog maar mario-spellen op de nintende uit :+ (of misschien geven die uitvinders het ook wel op, dan zit Nintendo zonder spellen 8) ).
    Jammer dat er de laatste tijd geen nieuws meer is om deze thread mee te vullen. Zou wel leuk zijn.
     
  12. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    Nu is het wachten geblazen op de E3.
     
  13. ITNL3

    ITNL3 Jedi Knight

    Berichten:
    776
    Leuk Bevonden:
    5
    waarom vergelijken sommige (niet zo slimme mensen) de xbox 2 specs toch met pc specs??? Het lijkt er nog niet eens op, een paar blzs terug zag ik iemand klagen dat de xbox 2 weer pc cpus gaat gebruiken... WTF Die power pc shit die in de xbox 2 komt LIJKT nog niet eens op een p4 ofzo. Is echt vele malen sneller/beter dan de snelste cpu voor de pc nu. En 256 ram is ruim voldoende als je bedenkt dat de xbox1 nu 64 ram heeft en ook zeer mooie beelden tevoorschijn kan halen.
    En het is logisch dat ze dvd gebruiken. Waarschijnlijk (eigenlijk zeker) gaat blu-ray NOOIT zo`n succes als dvd worden. Iedereen heeft namelijk net een dvd speler gekocht en stapels dvds en nu verwachten ze dat iedereen weer blu-ray koopt voor een kwaliteitsverschil wat je niet eens ziet. Waarschijnlijk wordt het zoiets als mini-disc. Redelijke flop
     
  14. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je op die paar pagina's terug ff had doorgelezen had je gezien dat dit hele antwoord al bijna precies hetzelfde daar is gegeven, had je een heleboel moeite kunnen besparen :cool: .
    En wat dan nog? Wat als de Blu-Ray wél een succes wordt? Wat is er dan mis met de dvd? Precies: helemaal niets. Op een dubbelzijdige dvd kan 8 gig, dat is ruim genoeg om een game op te zetten. Waarom zou je dan een Blu-Ray willen gebruiken? En als er Blu-Ray gebruikt zou gaan worden zou je waarschijnlijk ook geen dvd's meer af kunnen spelen op de xbox en ook geen xbox 1-games (als dat al zou kunnen). Dus ik vind het ook niet erg dat ze gewoon dvd's blijven gebruiken...
     
  15. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    GTA sa gebruikt nu al een dubbel-layer dvd en da's een game van deze generatie, ja, het spel is heel groot, maar de graphics zuigen. Wat denk je wat dat moet worden met next gen games met bijna fotorealitsiche graphics? daar heb je heel wat opslagruimte voor nodig en als GTA sa nu al dubbel layer gebruikt denk ik dat next gen games op gewone dvd's wel heel erg krap kunnen gaan worden. Dat is nou het nut van blu-ray, ruimte zat ;)

    kijk naar Half life 2 dat op gewone dvd's staat, door die zware graphics staat het op meerdere schijfjes, en dat voor games die nu al uit zijn. Veel plezier dan om halo 3 op 6 dvd's ofzo te kopen, lekker duur en onhandig ;)
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2005
  16. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    De Xbox 360 zou rond de kerst met een miljoen exemplaren in Europa moeten landen. Vervolgens moet er in maart 2006 nog eens een half miljoen consoles deze kant op komen.

    Het gerucht doet de ronde dat de Xbox 360 echter niet backwards compatible zou zijn. Dit zou een reden zijn voor veel developers om de huidige Xbox ontwikkelingen stop te zetten en deze door te voeren naar de Xbox 360.

    Opvallend natuurlijk dat Microsoft - mocht het gerucht waar blijken te zijn - de Xbox 360 niet backwards compatible maakt. Daar moet een reden zijn, en ik suggereer nu even dat daar een technische reden voor is. Wat is Microsoft allemaal wel niet van plan met die 360?

    The source also suggested that Xbox 2 would not be backwards-compatible with current-gen software, fuelling speculation that many publishers were now deliberately holding back key releases to ensure they are made ‘next-gen ready’ to insure against ongoing shortages.

    bronnetje
     
  17. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Tja er is ook een gerucht dat hij wel backwards compatible is als je de hardisc koopt dus... :)

    En over HD-DVD. Naast een grotere opslagcapaciteit, is er ook een veel snellere datatranser mogelijk waardoor je veel meer, sneller kunt streamen. Onmisbaar in next-gen games, dus hopelijk verzinnen ze daar iets op en stoppen ze niet die langzame DVD lezers d'r in die we nu gebruiken...
     
  18. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    of ze stoppen er 2 spelers in! een gewone(voor oude xbox spellen) en bv een HD-dvd :D
     
  19. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Volgens mij zijn DH DVD spelers gewoon compatible met normale DVD's! :)
     
  20. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    weet niet of dit plaatje al is geweest want ik heb niet alles doorgekeken (anders was ik een UUR bezig :p )
    [​IMG]

    hehe 8)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina