afdingen

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door mars15, 29 mrt 2005.

  1. mars15

    mars15 Guest

    Morgen ga ik een 2e xbox halen alleen zijn er geen leuke pakketten, nu wil ik rainbow six 3 er bij kopen,

    alleen die xbox is al 149 euro best duur voor een 2e xbox

    nu wil ik rainbow six 3 er gratis bij waarde van 20/30 euro

    Hoe zijn jullie ervaringen met afdwingen ?

    Ik wil graag dit spel ff afdwingen zodat die gratis is :+

    Hebben jullie tips }:]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mrt 2005
  2. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Waar wil je hem afdwingen? De meeste winkels hanteren de prijs die vermel staat bij het product en gaat afdwingen niet door. Koop een Xbox + spel etc voor hetzelfde bedrag. Verkoop het spel en koop Rainbow Six 3 op Xbazar voor een leuk prijsje. ;)
     
  3. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Ten eerste is het afdingen als je het om zeuren om korting. Afdwingen is heel wat anders ;)

    Ten tweede hoort dit niet in de Green Mile thuis. Verplaatst naar Xbox Algemeen.

    Ten derde: succes ermee, ik geef je weinig kans. De marge op die dingen is minimaal.
     
  4. BattleCry

    BattleCry ..

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    bedoel je niet afdingen? datgene wat je op de markt doet, om spullen goedkoper te maken? Ikzelf ben er niet super-goed in, maar ik weet niet waar je je xbox wou kopen, maar volgens mij doen ze aan die dingen niet in gewone winkels. Daar hebben ze gewoon een vaste prijs, en als je hem niet wil voor die prijs, dan niet. Zoiets gebeurd volgens mij alleen op markten.

    Edit:\\ sorry beetje laat O-)
     
  5. halo nerd

    halo nerd i like halo

    Berichten:
    425
    Leuk Bevonden:
    0
    uhm we zitten hier in nederland niet in turkijen he 8)
     
  6. nfsu dragmaster

    nfsu dragmaster Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    afdingen zal die vast bedoelen jah whaha
     
  7. mars15

    mars15 Guest

    ja sorry maar goed
    soms krijg je wel een extra bij je xbox

    ( vriend van me kreeg er een gratis afstandbediening bij )
     
  8. nfsu dragmaster

    nfsu dragmaster Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    ben ik jou vriend?

    kreeg dat namelijk ook:)
     
  9. mars15

    mars15 Guest

    wat deed je er voor ? ;)
     
  10. Xam

    Xam Woo-Hah!

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon vriendelijk praatje maken, zielig doen ("Ja maar het is wel vee lgeld hé, zoveel heb ik egenlijk niet, daar moet ik drie jaar voor werken") en eerst in de mediamarkt proberen ;) Succes
     
  11. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee, maar het kan net zo goed in Nederland in de winkels. Alleen lijkt het me een kleine kans dat je wat eraf zou krijgen.
    Ten eerste is het in verhouding een laag bedrag. Afdingen wordt eigelijk het meest gedaan bij hogere bedragen, denk aan een laptop of een meubel.
    Ten tweede, en dat zei DW ook al, de marge is erg klein. Dus gratis lijkt me niet te behalen, wel misschien het spel voor de helft, of een korting van 20-30%.

    Denk eraan om aan te kaarten dat het je toch wel veel geld kost, vraag eerst om een korting, doen ze dat niet, vraag dan of ze misschien wat leuke extraatjes hebben (geen idee wat maar vraag er maar naar).
    Lukt het niet? Zeg dan dat je er anders nog even over wil nadenken. En ga het proberen bij een andere winkel.

    Ik wens je succes!
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2005
  12. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    had ik laatst ook toen ik keepershandschoenen moest kopen... maar ik wilde er niet te veel geld aan uitgeven, en dat zei ik een paar keer tegen die verkoper, en toen haalde ie er sow 10 euri van af... vond ik wel een mooi bedragje :p heb ik meteen ff beltegoed van gekocht :D

    dus je kan et proberen... misschien maak je de meest kans bij de kleinere gamesboeren.... bij grote winkelketens maken ze daar meer een probleem van...
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2005
  13. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het gedaan met me mp-3 speler bij de it's dat is een echt goede afding winkel maar volgens mij verkoopt de it's geen xdozen toch?
     
  14. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    It's is een multimedia zaak... zal tog wel??
     
  15. Sushi

    Sushi Niet eetbaar

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    Koop het altijd voor de gewone prijs... Anders word me de deur wel gewezen^_^
     
  16. clusterbuster

    clusterbuster Less is more

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt korting op de console vergeten: hier wordt nauwelijks op verdiend. Je kunt het proberen op de software; misschien lukt het je om 10% korting te krijgen op de software als je de console erbij koopt. Je kunt beter vragen om "iets" leuks erbij. Meeste kans maak je bij een onafhankelijke gameswinkel...misschien kun je iets meer korting op de software krijgen als je er een 2e hands spel bij aanschaft. Succes!
     
  17. mars15

    mars15 Guest

    Bedankt voor de reacties leuk om te zien wat sommige hebben bereikt :)
     
  18. Humorke

    Humorke God of Fire

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    De kansen lijken me inderdaad zeer klein. Als je er iets bijkrijgt is dat meestal omdat ze die er zelf ook bij hebben gekregen, of omdat ze er geen weg meer mee weten.
    Prijzen deze dagen zijn vrij stabiel, zeker als het om een console gaat. Afdingen werd vroeger gedaan, of op de markt, maar ik zie mezelf nog niet in een Free Record Shop staan over de prijs te handelen. Dit zijn verkopers, die gewoon hun werk doen en de prijs moeten ontvangen dat er van gevraagd word.

    Je kan altijd proberen door inderdaad, een goed praatje (geloof me, dit doet wonderen bij afdingen, ook al blijven de kansen klein, op dit vlak dan)
    Ook zou ik je aanraden bij een kleinhandel te gaan. FRS is een keten, een groot warenhuis ga je niet beginnen afdingen :9 Dus praten, zielig doen, maar niet te, zodat het op hun zenuwen werkt.

    Nou, veel succes, zet er je hoop niet op, de kansen zijn erg klein.
     
  19. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    de kansen zijn idd erg klein, en een Xbox kost zonder game al een stuk minder, en RB6 kan je zoals eerder gezegd hier op de Bazaar hale...
     
  20. Caps13

    Caps13 Guest

    Wat je bijvoorbeeld wel kan proberen is zeggen dat je hem ergens anders (veel) goedkoper hebt gezien. Zo ook bij mij. Hij zei: ik laat me niet aftroeven door één of andere speelgoedzaak. Dan heb je dus kans dat hij bijvoorbeeld een afstandsbediening erbij geeft.
     

Deel Deze Pagina