Fujitsu Scaleo T: warranty seal

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door BFalcon, 31 mrt 2005.

1. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Beste medeforummers,

Ik ben al sinds een paar maandjes in bezit van een Fujitsu Siemens Scaleo T desktop, waar ik tot nu toe ook nog erg tevreden mee ben (zie nu dat de AMD processor goed presteert, was voorheen nogal hooked aan P).

Nu heb ik misschien een domme vraag. Maar toen ik afgelopen week de pc open wilde maken om te kijken wat de mogelijkheden waren wat betreft het overplaatsen van HD uit mijn oude pc naar mijn nieuwe...
    Ik stuitte alleen op een warranty seal! Houdt deze in dat hun daarmee garantie afgeven aan mij door te laten zien dat er bij detaillist niks mee gebeurd is, of dat ik met mijn fikken van de kast af moet blijven omdat mijn garantie dan verloopt?

In geval van het laatste, vind ik dit zeer idioot! Hoe kunnen ze dan immers adverteren met uitbreidbare extra pci poorten etc... als je de kast toch niet open mag maken?
    Ik vind ditr erg vreemd en hoop dat iemand van jullie al ervaring op dit gebied heeft. Alvast bedankt voor jullie hulp...

2. Afroman

Afroman Becaus i got high

Leuk Bevonden:
    0
    dat is je gerantie ik weet niet hoelang je gerantie hebt maar als die verlopen is kan je hem uitbreiden

3. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat wist hij waarshijnlijk ook wel denk ik.

anyway zoals jij het beschrijft lijkt het toch op situatie twee. het is slimmer om de helpdesk te bellen, dan weet je het 100% zeker.

4. xboxgangsta

xboxgangsta Reƫel

Leuk Bevonden:
    2
    Haha, echt vreemd van die lui, gewoon even de helpdesk bellen of je dat ding gewoon mag openbreken of niet.

5. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Het is idd voor de garantie, als je die zegel verbreekt verlies je de garantie. Zag laatst in een wat oudere packard bell dat ze ook stippen op de originele onderdelen hadden gezet. Weet alleen niet of ze dat tegenwoordig ook nog doen. Maar je kunt altijd zeggen dat je je kast openmaakte om hem schoon te maken. Dat MOET namelijk af en toe gebeuren. Lijkt mij reden genoeg ;)

6. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Heb het eraf geknipt. Echt te triest gewoon dat je niet eens je kast mag openhalen.

7. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf ook een Fujitsu-Siemens, maar bij mij hebben ze de seal al open moeten breken toen mijn DVD-brander vervangen moest worden. Maar als je hem zelf breekt, kan je de garantie vergeten. Het is wel logisch dat ze dit doen, maar het erge is dat ze bij het Service Center niet eens alle informatie hebben. Om het wattage van de voeding te weten moet je de computer wel openen, want de medewerkers weten het niet eens! Bleek dat er maar 250 W in zat, maar dat wist ik pas nadat ik hem had laten vervangen.

Standaard zit er trouwens 1 jaar garantie op de computer.

8. ToanToan

ToanToan nicceee

Leuk Bevonden:
    1
    toen ik mijn pc naar de media markt bracht, haalde ze dat ding er gewoon af. maakt niks uit lijkt mij.

9. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat stom zeg, pc's zijn appratuur waar redelijk vaak aan wordt gesleuteld. en zij zetten er een preventie dingetje op... belachelijk if you ask me.

10. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Super bedankt voor jullie reacties al!

Nou ja, het trieste van dit hele gebeuren vind ik dat die warranty seal dus voorkomt dat de consument de kast open kan maken om wat uitbreidingen te doen of, net als in mijn geval, een HD (die zelf nog redelijk nieuw is) vanuit een oude pc naar deze nieuwe wil zetten.
    Maar ja, puur en alleen van de fabrikant uit bezien is het misschien wel logisch dat ze op deze manier een oplossing hebben gevonden.

Maar nu komt voor mij het kromme: waarom adverteren ze ZELFS OP DE DOOS dat pc beschikt over 5 uitbreidbare pci sloten en blablabla... Van dat soort praat waar iemand die de kast niet open mag maken helemaal geen r*k om geeft.
    Dan heb ik zoiets van: zet het er dan ook eerlijk op. Iets in de trend van: Geachte consument, deze pc heeft veel te bieden en is aan te passen naar uw eigen individuele wensen, echter hier zal u een jaar op moeten wachten!

Ik klink nu allemaal erg negatief, maar ik wil wel even duidelijk maken dat deze negativiteit puur en alleen te maken heeft met deze schijnbaar irritante warranty seal!
    PC zelf functioneerd goed!! Al is deze vreugde vandaag beetje getemperd toen ik las dat schijnbaar de AMD socket 754 dood is en niet meer ontwikkeld word vanuit de nieuwe processoren!
    Kijk ik schemaatje, wat blijkt: mijn AMD64 3400+ is de snelste CPU die op de 754 loopt!! En dat terwijl ik ergens in achterhoofd zoiets had van, die 64 4000+ (bij wijze van spreke) koop ik dalijk wel wanneer is stuk goedkoper is!! Ik bedoel, mijn moederbord kan deze snelheid aan volgens boekje.
    Nja daar baal ik beetje van...

11. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Dat van die processor had je kunnen weten, is al een hele tijd bekend.
    Maar die seal is inderdaad belachelijk. Aan de andere kant (zoals jij al zei) is het heel logisch voor de fabrikant. Als er nu problemen komen bij de pc, ligt het zeker weten aan hun apparatuur. En niet aan zooi die mensen er later bijgepleurd hebben.

12. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Mijn pc wordt maandag opgehaald.
    Waranty seal mag je doorknippen (heb ik ook gedaan).
    Heb gezegd dat er 2x512 mb nieuwe ram inzit en daar maken ze notitie van en was verder geen probleem.

13. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Volgens mij gingen ze door tot de 3700+, maargoed.

Je kun ook altijd nog overclocken. Met een 3400+ en een goede koeler kom je ook makkelijk aan de 4000+, zonder een bak geld eraan uit te geven. Voorwaarde is dan wel dat je weet hoe het moet ;).

Heb zelf een 3200+ die op een dikke 4000+ draait

14. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    FF oud topic omhoog halen (kwas op google aant zoeken, kwam toevallig hier)

Dat plastic zegeltje mag je door knippen (ik heb zelf ook een fujitsu siemens) dit is alleen zodat je zeker weet dat je bij aflevering een pc hebt die niet na de controle geopend is, zo vertelde mij een f-s medewerker.

Deel Deze Pagina