Een game met een productie tijd onder de 2.5 jaar ZUIGT!

Discussie in 'Algemeen' gestart door Blubba, 10 apr 2005.

1. Freeloader

Freeloader Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben met die stelling helemaal niet eens, misschien is de grafische bende dan wel een beetje verouderd, maar als ik weet bijvoorbeeld zeker dat rare goede games af zal leveren.

2. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    wat dacht je van galleon? 7 jaar in ontwikkeling en hij zoog.nee het ligt gewoon aan de ontwikkelaar en de grote van het buget en het team.

3. Afroman

Afroman Becaus i got high

Leuk Bevonden:
    0
    dit is gewoon onzin. Kijk maar eens naar de sport spellen die maken ze hooguit in een paar maanden af, je denkt toch niet dat ze al weten wie er over 3 jaar bij welk team speelt.

4. Sindagon

Sindagon use the clumsynes

Leuk Bevonden:
    2
    jullie zien wel over het hoofd dat Splinter Cell 2 (pandorra tomorrow) door een ander team is gemaakt dan deel 1 en 3. Het team van deel 1 en 3 was al aan deel 3 bezig toen deel 2 nog niet eens af was.

En de topic starter zegt ook niet dat elk spel wat meer dan 2,5 jaar in ontwikkeling is geweest gelijk een topper is. Hij zegt dat een spel dat onder die tijd zit geen topper zal worden.

5. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Sportgames zijn hierbij dan ook niet echt een goed voorbeeld. Ze zijn dan ook simpeler te programmeren lijkt me. Je hebt immers al vaststaande speelvelden (voetbalveld, tennisbaan enz.), waarbij men ook al vaak echt bestaande stadions e.d. namaakt en je hebt ook allemaal dezelfde characters die men hier en daar wat aanpast voor de diversiteit of waarbij men bestaande spelers nabootst. Maar bij andere type games moet men veel meer creatief aan de gang met omgevingen, characters en verhaallijnen.

Ik ben het overigens verder totaal niet eens met de threadstarter. Hoelang men ook wel niet met een game bezig is geweest en hoeveel mensen er wel niet bij zijn betrokken en hoe groot het budget ook wel niet was, een game kan altijd nog uitdraaien op een mislukking. Andersom ook. Een klein nog onervaren team kan met beperkte middelen in korte tijd een uitstekende game afleveren.

Maargoed, hoe je het ook went of keert, het gaat hier natuurlijk ook altijd nog om persoonlijke meningen. Hoe goed of slecht men een game ook wel niet vind, een ander hoeft die mening weer niet te delen.

Laatst bewerkt: 11 apr 2005
  6. party crusher

party crusher VGcats is de shit

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben et helemaal met je eens GothicRulez
    een gigantische developer met oneindig veel middelen kan nog een bagger spel maken in 4 jaar. het hangt er gewoon allemaal vanaf of het spel concept goed is en dat men er een leuk verhaaltje in stopt.
    zo kan een kleine developer nog met een goed idee een legendarisch spel maken.

7. cybermans

cybermans Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan moet de nieuwe duke nukem 4ever wel uber vet gaan worden, is tenslotte al $veel jaren in ontwikkeling. Ik denk dat de ontwikkeltijd niet altijd alles zegt. Als je meer tijd hebt zal je natuurlijk meer features kunnen maken maar dat maakt ook niet een goed spel. Neem nou bv Civ 2 (jajaja dat zullen de meeste van jullie niet kennen) dat spel is vergeleken met nu oerlelijk maar de gameplay is gewoon nog steeds goed. Ik denk dat niet de graphics maar de gameplay de goedheid van een spel maken. Doordat tegenwoordig de meeste publishers op safe spelen zal je alleen maar meer van hetzelfde uitmelk concepten krijgen. Op het moment dat er weer echte vrijheid ontstaat en minder tijdsdruk zal zijn zal je zien dat er meer vernieuwende games zullen zijn.

8. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    B.C. dan, die is ook echt al jaaaaren in ontwikkeling, 2 keer per jaar komen nieuwe screenshots. Ben benieuwd wat ervan overblijft.

9. Grote Smurf

Grote Smurf Tsjah...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik meen me te herinneren dat Goldeneye op de N64 door maar een heel klein groepje is gemaakt, en dat dat binnen 2 jaar gedaan was. :9

10. Rovak

Rovak Guest

Ik weet nie hoelang ze over halo 2 hebbe gedaan (2,5 jaar volgens mij) maar het is wel een zware kutgame geworde :confused:

11. UmbraAlias

UmbraAlias Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik het niet mee eens, Knights of the old republic 2 is in 1 jaar gemaakt, dat noem ik geen slecht spel hoor!

12. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Ach ja, kijk naar Galleon 7 jaar productie en hoe is deze game: Nix aan....Tsja tmaakt allemaal nix uit hoelang het duurt...Als je maar genoeg mensen hebt om de game temaken.

13. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    volgens mij is B.C. niet eens meer in ontwikkeling.. ze waren er tijdelijk mee gestopt ofzo omdat ze de voorkeur gaven aan een aantal andere titels.

Ik vind halo2 geen kutgame hoor.. jij misschien wel omdat je verwachtingen te hoog waren.. Als je al verwacht dat het een kutspel word, dan kan het alleen maar meevallen, en daarom is het voor mij een van de beste spellen op de xbox

maar goed.. ik denk dat de productietijd helemaal niks uitmaakt. Als je als team maar zorgt dat het idee goed uitgevoerd word. ook maakt het uit met hoeveel man je aan het spel werkt!

14. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    The King of Fighter series hebben mij nooit teleurgesteld moet ik zeggen, maar ik begrijp een beetje wat je bedoeld.
    Over het algemeen is het wel zo, goede spellen nemen eenmaal wat tijd in beslag. Dat geldt natuurlijk niet voor elk spel.

15. abruzzese

abruzzese abruzzese

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand hoelang ze bezig zijn met ForzaMoterSport .
    Deze game gaat zowiezo een topper worden.

16. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Liever kwaliteit dan kwantiteit

Deel Deze Pagina