Sportgames zijn hierbij dan ook niet echt een goed voorbeeld. Ze zijn dan ook simpeler te programmeren lijkt me. Je hebt immers al vaststaande speelvelden (voetbalveld, tennisbaan enz.), waarbij men ook al vaak echt bestaande stadions e.d. namaakt en je hebt ook allemaal dezelfde characters die men hier en daar wat aanpast voor de diversiteit of waarbij men bestaande spelers nabootst. Maar bij andere type games moet men veel meer creatief aan de gang met omgevingen, characters en verhaallijnen.
Ik ben het overigens verder totaal niet eens met de threadstarter. Hoelang men ook wel niet met een game bezig is geweest en hoeveel mensen er wel niet bij zijn betrokken en hoe groot het budget ook wel niet was, een game kan altijd nog uitdraaien op een mislukking. Andersom ook. Een klein nog onervaren team kan met beperkte middelen in korte tijd een uitstekende game afleveren.
Maargoed, hoe je het ook went of keert, het gaat hier natuurlijk ook altijd nog om persoonlijke meningen. Hoe goed of slecht men een game ook wel niet vind, een ander hoeft die mening weer niet te delen.
Laatst bewerkt: 11 apr 2005