[Downloaden] Wat is legaal en wat is illegaal?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Roberto, 12 apr 2005.

1. Roberto

Roberto ....

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de zoekfunctie gebruikt en gezocht naar Downloaden legaal/illegaal, maar helaas geen topics gevonden. Ik zit met een paar vragen.
    Er is altijd grote onduidelijkheid over downloaden. Is het legaal of niet.
    Dit zijn mijn vraagjes :

- Is het downloaden van MP3 Strafbaar?
    - Is het downloaden van films strafbaar?
    - Is het downloaden van games strafbaar?

-Is het uploaden van MP3 Strafbaar?
    -Is het uploaden van films strafbaar?
    -Is het uploaden van games strafbaar?

Ik hoop dat deze thread niet dicht gaat, ik heb geen kwade illegale gedachten ofzo, maar ik wil gewoon weten wat nou wel en wat nou niet mag.

Mijn verzoek dus, kan iemand die ALLES 100% zeker weet op alles een antwoord geven? Dus niet dat je iets denkt , echt zeker weten.
    Bij deze, alvast bedankt :)

2. politrix

politrix Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  3. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    in nederland is het downloaden van alle soorten software/mp3's/films of wat dan ook NIET strafbaar!

het uploaden (verspreiden in welke vorm dan ook) echter wel!

4. Roberto

Roberto ....

Leuk Bevonden:
    0
  5. Socks

Socks a.k.a sokken

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij kraken die mensen een game en zetten ze op internet, ze verspreiden dus illegale games/films/muziek.
    Volgens mij mag je inderdaad het wel downloaden, maar er was wel iets vaags mee. Ik weet het ook niet precies. Zoiets als je mag het wel downloaden, maar niet bezitten/gebruiken :{

6. politrix

politrix Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ohjee kan je niet tegen een beetje opbouwende kritiek? het is maar goed dat jij dan een aantal websites nog niet hebt gezien

wat betreft de razzia, brein komt nu op tv met het feit dat ze rechtzaken gaan beginnen tegen mensen. in werkelijkheid is het zo dat ze rechtzaken moeten gaan beginnen tegen internetproviders om de persoonsgegevens van individuen vrij te krijgen.

brein verspreid een mailtje waarin ze op vrij onbeschofte manier geld eisen terwijl ze niet eens weten hoe de personen heten laat staan waar ze wonen.

anyway, razzia tegen het zere been? ga dan eens kijken op sites als geenstijl.nl en volkomenkut (www.vkmag.com)

7. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    films/muziek: ja
    software/games: nee.

Verspreiden mag niet.

8. politrix

politrix Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  9. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Dingen moeten toch altijd eerst geupload worden voor je kan downloaden :confused:

10. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt natuurlijk het probleem dat als je download je vaak ook verplicht bent te uploaden en dat je hierdoor dus eigenlijk wel weer strafbaar bent. Was dit het addertje dat je bedoelde of niet?

Maar verspreiden mag indd helemaal niet, downloaden van muziek en films wel games weet ik niet zeker.

11. politrix

politrix Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het lijkt ondertussen wel op het softdrugs beleid

telen mag (gedeeltelijk) maar je mag het niet verkopen aan koffieshops in koffieshops mag je weed kopen maar die mogen eigenlijk geen weed inkopen

downloaden kunnen niet zonder uploaders
    uploaders kunnen niet zonder downloaders

12. The Pulser

Leuk Bevonden:
    0
    dat is het punt... jij mag het wel downloaden (nou ja mag... het is niet strafbaar laten we het zo zeggen) maar degene die het upload is wel strafbaar...

13. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    om je vragen in volgorde te beantwoorden

- nee (mits puur en alleen voor eigen gebruik)
    - nee ''
    - nee ''

- ja
    - ja
    - ja

14. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    Games downloaden is WEL illegaal, films en mp3's niet. zelfs big geeft dat toe.

15. Xboxmansion

Xboxmansion Xbox Hooked:D

Leuk Bevonden:
    0
    Lekker duidelijk maar weer gister op het journaal was er een interview met zo'n hoge pief, wat een gezeik alsof ze dat downloaden/uploaden kunnen uitbannen uiteindelijk is er wel weer een andere optie om ergens te downloaden, en het gezeur dat games duurder zijn omdat er zoveel gedownload word is dikke bullshit aangezien vroeger in games rond de 100/200 gulden kosten!.

16. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb vroeger ooit eens perfect dark gekocht voor 169,99, en om nou te zeggen dat er en erorme handel van illegale n64 games was..

17. The Pulser

Leuk Bevonden:
    0
    pffffh 170 viel nog mee bij n64...

conker was 210 gulden (!!!)

Deel Deze Pagina