Profetische Woorden!!!! ....of zoiets... ;-) (Xbox vs PC)
Reply van mij op een topic op www.gamer.nl betreffende het schrappen van de PC versie van Ghost Recon 2.
Misschien grappig om dat hier ook neer te zetten.... anders hoor ik het wel _0/
-----------------------------------------------------
Grappig deze discussie!
Ben zelf al vanaf het begin een fanatieke PC games geweest, met name Race Games -lang leve het EERSTE en BESTE ForceFB Wheel van Logitech- en FPS -nachten doorgehaald met klassieker s als Wolfenstein 3D en Doom 1 en 2, Rise of the Triad, etc, etc. Over de telefoon -rechtstreeks!- en de eerste coax netwerkjes op Novell met elkaar Multiplayen. Man (en vrouw?) er waren nog niet eens plaatjes op het internet. Gamen met een muis???? Dat hebben we te danken aan Microsoft (Windows) (Damn nou voel ik me opeens oud! ;-))
Voor allebei de oplossingen is er -nog- een plaats in deze wereld........ al zie je wel dat het zich toch langzaam maar zeker gaat verleggen naar de Consoles (sorry!) maar an de andere kant zal een Console weer meer op een PC gaan lijken. -Mediacenters- Hoe dan ook zal de definitie en uitvoering PC gaan verschuiven zoals we die nu kennen, zijnde meer een 'werkplek PC' en een 'thuis PC'..... Mark My Words!!!!!!
Ik hou van beide platformen maar moet toch toegeven -en ik pomp HEEL veel geld in PC's!!!!!- dat ik het HEEL KNAP vind wat er uit de Consoles kan komen aan grafische pracht (Denk bv. aan Riddick en Doom
-en DD is het mooiste wat er is, misschien nog eens in de toekoms DTS?- gegeven de specs. (En JA ik weet dat men op PC's rekening moet houden met de honderden verschillende mainboards, videokaarten, etc. etc.) Maar kijk eens voor de grap -zoals ik al jaren volg- naar de releaselijsten van de verschillende platformen..... daarin is er 1 trend...... duidelijk zichtbaar. Hetzelfde zie je in de diverse gamesbladen waarop ik ben geabonneerd, de Previews/Reviews en andere ongein -hardware/mp manuals/lezersbrieven/reclames worden steeds uitvoeriger -lees meer pagina's- in de PC bladen.... waarom is dat denk je? Juist, precies wat ik al eerder schreef: een verschuiving....
Gamen met een controller moeilijk, dan sluit je toch een toetsenbord en muis aan?! Wat is er relaxter om voor je TV en omgeven door Home-Cinema op de bank te ploffen een schijfje in een console te proppen en je kan gamen. -Om nog maar te zwijgen over de fun die je met een paar vrienden NAAST je in MP kan hebben!-
Deze discussie woedde ook al tijdens de NES en de Megadrive -en zelfs eerder...- en was toen nog duidelijk in het voordeel van de PC qua power -Bovenstaande MP fun en game -ervaring daargelaten.-
...Maar nu staan we toch op het punt dat het tij gaat keren... misschien niet direct maar ZEKER binnen 5 jaar.... en ik hoop dan nog altijd te gamen...
Whatever the platform..... If you're into gaming?!..... GAMES is what it
's all about!!! ;-)
Grtz,
Micha
Laatst bewerkt: 13 apr 2005