Profetische Woorden!!!! ....of zoiets... ;-)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door mneerwijk, 13 apr 2005.

1. mneerwijk

mneerwijk Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Profetische Woorden!!!! ....of zoiets... ;-) (Xbox vs PC)

Reply van mij op een topic op www.gamer.nl betreffende het schrappen van de PC versie van Ghost Recon 2.

Misschien grappig om dat hier ook neer te zetten.... anders hoor ik het wel _0/

-----------------------------------------------------
    Grappig deze discussie!

Ben zelf al vanaf het begin een fanatieke PC games geweest, met name Race Games -lang leve het EERSTE en BESTE ForceFB Wheel van Logitech- en FPS -nachten doorgehaald met klassieker s als Wolfenstein 3D en Doom 1 en 2, Rise of the Triad, etc, etc. Over de telefoon -rechtstreeks!- en de eerste coax netwerkjes op Novell met elkaar Multiplayen. Man (en vrouw?) er waren nog niet eens plaatjes op het internet. Gamen met een muis???? Dat hebben we te danken aan Microsoft (Windows) (Damn nou voel ik me opeens oud! ;-))

Voor allebei de oplossingen is er -nog- een plaats in deze wereld........ al zie je wel dat het zich toch langzaam maar zeker gaat verleggen naar de Consoles (sorry!) maar an de andere kant zal een Console weer meer op een PC gaan lijken. -Mediacenters- Hoe dan ook zal de definitie en uitvoering PC gaan verschuiven zoals we die nu kennen, zijnde meer een 'werkplek PC' en een 'thuis PC'..... Mark My Words!!!!!!

Ik hou van beide platformen maar moet toch toegeven -en ik pomp HEEL veel geld in PC's!!!!!- dat ik het HEEL KNAP vind wat er uit de Consoles kan komen aan grafische pracht (Denk bv. aan Riddick en Doom:cool: -en DD is het mooiste wat er is, misschien nog eens in de toekoms DTS?- gegeven de specs. (En JA ik weet dat men op PC's rekening moet houden met de honderden verschillende mainboards, videokaarten, etc. etc.) Maar kijk eens voor de grap -zoals ik al jaren volg- naar de releaselijsten van de verschillende platformen..... daarin is er 1 trend...... duidelijk zichtbaar. Hetzelfde zie je in de diverse gamesbladen waarop ik ben geabonneerd, de Previews/Reviews en andere ongein -hardware/mp manuals/lezersbrieven/reclames worden steeds uitvoeriger -lees meer pagina's- in de PC bladen.... waarom is dat denk je? Juist, precies wat ik al eerder schreef: een verschuiving....

Gamen met een controller moeilijk, dan sluit je toch een toetsenbord en muis aan?! Wat is er relaxter om voor je TV en omgeven door Home-Cinema op de bank te ploffen een schijfje in een console te proppen en je kan gamen. -Om nog maar te zwijgen over de fun die je met een paar vrienden NAAST je in MP kan hebben!-

Deze discussie woedde ook al tijdens de NES en de Megadrive -en zelfs eerder...- en was toen nog duidelijk in het voordeel van de PC qua power -Bovenstaande MP fun en game -ervaring daargelaten.-

...Maar nu staan we toch op het punt dat het tij gaat keren... misschien niet direct maar ZEKER binnen 5 jaar.... en ik hoop dan nog altijd te gamen...

Whatever the platform..... If you're into gaming?!..... GAMES is what it
    's all about!!! ;-)

Grtz,

Micha

Laatst bewerkt: 13 apr 2005
  2. SILVER_bullit

SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

Leuk Bevonden:
    6
    Profetisch? Of zoiets? Wat is het doel van deze thread??

3. Blubba

Blubba Guest

hmm nouh hij heeft wel gelijk wanneer het aankomt bij de releases van diverse spellen ze worden gewoon verschoven ten opzichte van de pc en consoles kunnen meer met minder kracht of lul ik nu helemaal uit m'n nek..?

4. DuckyWarrior

DuckyWarrior ]HuT[ Mysteri0uZ

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap het nut hier niet van.

5. mneerwijk

mneerwijk Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ....en Blubba is de enige die goed kan lezen... en er over nagedacht heeft. _O_

Is toch iets anders dan antwoorden binnen 0,1 seconden... :9

6. A-S-C-A-R-I

A-S-C-A-R-I Guest

jah maarh eyh manneke kun je nu je thread vertalen zodat wij ''leken'' het ook kunnen lezen k ben nie zo goed met die moeilijke woorden ! geef een duidelijke stelling dan zal oe thread wat aantrekkelijker worden denk k!@

7. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Als je dit stukje tekst niet begrijpt, ASCARI, moet je je toch eens af gaan vragen (indien je al zindelijk bent) of je niet eens naar school zou gaan...

8. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Er worden weinig moeilijke woorden gebruikt hoor, is de tekst soms te lang om helemaal door te lezen?

De verschuiving die je noemt is inderdaad aan de gang, en het valt te bezien of die verschuiving positief of negatief zal zijn. Er is gebleken dat consoles heel aardig in de buurt kunnen komen van de graphics van een pc, al wordt het nog niet geevenaard.
    De aanleiding van je stukje is dus het schrappen van Ghost Recon 2 op de PC, zie je dit dan als iets slechts? Het geeft alleen maar weer waar het geld te verdienen is. De concurrentie op de pc is groot, en er is nog ruimte op de consoles. Of dat is op de Xbox/PS2/NGC, dat maakt niet zoveel uit.

Ik vind zelf dat er meer op de pc gelet meet worden, aangezien dit medium een stuk toegankelijker is voor de mensen. Men moet een keuze kunnen maken en niet gedwongen worden om naar de consoles over te stappen. Helaas gebeurt dit wel, en met de consoles kunnen ook de grotere tv's, surround-sound setjes en zelfs beamers een stevigere plek op de markt innemen.

Zolang er dus meer geld richting de consoles gaat zal de ontwikkeling van de PC minder snel gaan, omdat er minder behoefte aan is. Men heeft immers de console.

9. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Maar !SIC!, je vergeet dat er niet alleen games op de pc worden gespeeld, de ontwikkeling zal doorblijven gaan omdat er zo veel andere toepassingen zijn voor de computer buiten games om.

10. Ross

Ross The Father

Leuk Bevonden:
    0
    holy shit ik ga echt geen lap tekst doorlezen hoor. maar waar slaat de topic naam op??

11. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Profetisch betekent voorspellend, fijn dat je ons mee laat delen in jouw incompetentie.

12. politrix

politrix Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    _O_

13. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    Waarom reageer je dan. Lezen is echt niet slecht voor je.

Maar de bedrijven die software maken voor de pc (en dan heb ik het niet over de game-developers) hebben geen concurrentie van de consoles. Dit zal echter waarschijnlijk veranderen bij de komst van de Xbox2 en de PS3.

Bij de komst van de next-gen consoles zal er wederom een enorme aanslag worden gepleegd op de leiderspositie van de pc als het gaat om entertainment.

Zonde? geen idee, ik zou graag andermans meningen horen. :)

14. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Branchevervaging (om maar even economisch te lullen) is onvermijdelijk in bijna alle sectoren van onze grote machine die "de samenleving" heet. Langzamerhand krijgen de monopolisten het voor het zeggen en zullen "oude" apparaten verdwijnen (zoals PC enz.) en zal het entertainment en zullen de informatiebronnen samengevoegd worden in een veel krachtiger media dan de PC, onvermijdelijk, jammer, maar onvermijdelijk ("it is inevitable")

15. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    Nu loop je imo toch iets te hard van stapel.
    De kleinere software bedrijven zullen idnerdaad langzaam maar zeker óf verdwijnen, óf een sterke marktpositie verkrijgen. In het eerste geval zal het in onze samenleving gaan om enorme bedrijven te veel te zeggen hebben.
    In het tweede geval krijg je waarschijnlijk een prettige heftige concurrentiestrijd die geen van de bedrijven de kop hoeft te kosten. Elk bedrijf heeft zijn vaste groep fans/aanhangers en zal dus ook in staat zijn om lang te overleven.

Jij ziet enorme entertainment centers aankomen voor in onze huiskamers?

16. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    JAAA, mega groter servers die automatisch alle mp3's opslaan die bij onze muzieksmaak passen........, nee eigenlijk niet.

Ik ben toch ietwat milder gestemd...
    Maar zoals je zegt, langzamerhand zullen de grote bedrijven groter worden en de kleinere (orginelere) kleiner. Alleen heb ik niet zoveel vertrouwen in de "trouwe" achterban van fans want het geld is toch een keer op. Als zelfs redelijk goed draaiende studio's als Acclaim ten onder kunnen gaan zie ik wel meer bedrijven het onderspit delven ten opzichte van de grotere producenten. Ze worden dan of opgekocht, of ze gaan failliet.

17. Deano2

Deano2 hallow??

Leuk Bevonden:
    0
    snap het nut ook nie!!

Deel Deze Pagina