Ja, ja, ik hoor vaak genoeg geklaag over de prijzen van Xboxspellen. Maar waarom eigenlijk? De echte topspellen zijn gewoon een investering van € 70,- waard. Kijk maar eens naar spellen als Halo, DOA3, PGR, RCS.... De meesten van jullie die deze spellen hebben zullen uren, dagen en/of weken hieraan besteed hebben. Dus als je gaat terugrekenen is het uiteindelijk allemaal z'n geld wel waard. Tsja, dan heb je natuurlijk de mindere spellen, daarvoor is € 70,- te veel geld. Maar ja, die spellen moet je ook niet kopen. Gewoon geduld hebben, wachten op de toppers die wel hun geld wel waard zijn. Je moet ook niet het doel hebben om een grote verzameling op te bouwen. Dan zal je spellen hebben die je zeer weinig speelt, of je kan ze met verlies tweedehands kopen. Ik heb bijvoorbeeld in plaats van 5 bagger spellen, een Gamecube met 2 goede spellen gekocht.
Nou deathrow kost 59.95 euro, ik vindt dit persoonlijk een topgame!!! En als je hem bij FRS koopt krijg je nog 10% korting. Dus heb je voor 54 euro een topgame bij je Xbox collectie
en op www.dvdcrave.com kan je voor (veel) minder dan 70 euro Xbox Games kopen ! en de games zijn Pal/Europe Compatible ja ! Site van Dvdcrave
Ja, ik weet ook wel dat er manieren zijn om spellen goedkoper te krijgen dan € 70,-. Maar daar gaat het mij niet om..... Ik had deze thread meer gemaakt omdat ik in mijn omgeving maar ook soms ook op het forum regelmatig hoor dat spellen te duur zijn. Dat is de reden waarom er genoeg mensen zijn die hun Xbox laten ombouwen. Sterker nog, ik ken mensen die alleen een omgebouwde Xbox willen kopen.... Ik vind dus dat die prijzen redelijk zijn (vooral met internetwinkels, mediamarkt, enz.) voor wat je koopt!
Daarom zijn de prijzen omlaag gegaan... ZOver ik weet.. De Xbox games kosten nu €59,99.. En dat is al een stuk beter.. Je hebt ook Xbox games die nog goedkoper zijn... Niet verkeerd vindt ik.. Maar je moet tegen die mannetjes van die speelgoedzaken gewoon even zeggen dat alle Xbox games overal een stuk goedkoper zijn, en dat ze op deze manier geld mislopen... Proberen kan geen kwaad..
Zelf heb ik nu DOA3, Turok: Evolution, Genma Onimusha, Desert Storm, Munch's Oddysee en Prisoner of War en ik heb maar 1 vergissing gemaakt, dat was PoW. Alle andere spellen waren voor mij een groot succes, dus het geld is het waard, mijn eerste spel DOA3 heb ik al sinds ik de XBOX heb dus ongv. 5 maand en speel ik nog steeds. Dus conclusie, Die games die je mooi vindt, is die 70 euro echt waard.
Op zich geldt; het is maar wat de gek ervoor geeft. Wat mij voornamelijk stoort, is dat er een bepaalde prijsstruktuur gehanteerd wordt, zodat er absoluut geen ruim verschil in prijs en aanbod is. Bij normale marktwerking staat het iedere aanbieder vrij om een prijs voor zijn produkt neer te leggen. Echter, console fabrikanten (en software fabrikanten onderling) dwingen een bepaalde ondergrens qua prijsniveau af. Dit is een verkapte vorm van kartelvorming die onder het excuus "licentiekosten" goed worden gekeurd.
&euro 69,95 is gewoon 154 piek voor een spelletje hoor. Ik vind het een hoop geld, en de enige reden dat ik spellen koop is dat ik me niet realiseer hoe duur het is, danzij de euro...
als ik geld over toevallig 70 euro of koop ik weer een spel, tot grote ergenis van me moeder die vind het allemaal maar te duur.
ik vind 70 Euro wel erug duur voor een spel. Jij hebt waarschijnlijk een goed betaalde baan. Maar je moet er rekening mee houden dat de meeste gamers scholieren zijn met slecht betaalde banen en veel huiswerk. Als je dan ook nog veel moet werken dan kom je helemaal niet aan xboxen toe.
Vergeet niet dat er voor de SNES en voor N64 jaaaaaaren geleden al spellen waren die 250 gulden kostten. Dan zou je met inflatie etc. nu al op 300 a 350 gulden kunnen zitten. Dus 59 euro is helemaal niet zo erg....
Juist.. Games die gewoon F189,- ballen kosten.. Dat waren dure tijden.... We hebben het maar easy nu..
Hoe moet je een poll maken? Anders zou ik een poll willen maken over wat de gamers hier vinden van €60,- voor een (top)spel....(redelijk, te duur, te weinig)
Snikt.. Ik zag ooit een game voor F289,-.... Weet alleen niet meer welke game.. Was wel een supergame.. Laatste SNES game die ik haalde was Killer Insinct.. Samen met Donkey Kong Country de mooiste game op de SNES... Wat een tijd.. Maar weet je wat ik ook echt mis. De Zapper... Waarom is dat thema weg gelaten.. Een console met een gun kickt ass.. Dan nog een coole gungame en klaar is kees.. Vroeger kreeg je zoveel meer bij je console..
helemaal mee eens... 154 schrikt veeel meer af dan 70. Zo erg vind ik het qua games niet zo, maar t is niet alleen op games dat alles minder lijkt..