Ach ja... Het is ook steeds hetzelfde liedje, de geschiedenis herhaalt zich steeds weer... Altijd zijn er wel een stel weirdo's die lopen te mekkeren over een bepaald consolesysteem, erg zielig... Ik werk zelf ook mee aan een PS2-website, maar heb ook een Xbox en ga ook niet lopen zeiken, dat heeft totaal geen nut en zin... Gamers die funboyachtige trekken vertonen, proberen andere consoles weg te schreeuwen, en haat te verspreiden... Maar wat is de werkelijkheid van hun psyche? Ze zijn doodsbang dat hun geliefde console in de concurrentiestrijd ten onder zal gaan... Sommige PS2-gamers (redactieleden van bladen daarbij inbegrepen) doen misselijk en proberen de Xbox op de vrije markt te vergelijken met de Dreamcast, die ons helaas ontvallen is (ik heb 'm gelukkig nog)... Maar dat is gewoon allemaal lulkoek, Sega had geen voldoende fiinanciele spankracht om door te blijven gaan met die console en het marketingbeleid was ver onder peil... Iedereen kende en kent de grijze PSX, maar Dreamcast, wat is dat? Microsoft heeft een intensieve campagne gevoerd om de Xbox te promoten, en heeft een gigantische pot geld klaargezet om evt. financiele verliezen op te vangen. Ze kunnen tientallen jaren verlies draaien en dan is er nog niks aan de hand... Sony is ook een gigant, maar volgens mij niet zo groot als Microsoft... De angst van de fanboy is dus dat zijn geliefde console-tje het loodje zal leggen op den duur... Dat zijn vaak van die gasten die net aan geld hebben gehad om bijvoorbeeld een PS2 aan te schaffen... Dus hebben ze geen poen om in de toekomst evt. over te gaan schakelen op een Xbox, mocht het zover komen dat de PS2 van de aardbodem zou worden geveegd door Microsoft... Uit angst schreeuwen ze maar wat ongenuanceerd gebrabbel... Consolewar of niet, het is allemaal gelul van een dronken aardbei... De Xbox is op dit moment gewoon de allersterkste console, en de PS2 zit sterk in het zadel omdat ten eerste die console al langer bestaat (er zijn dus meer games voor te verkrijgen) dan de Xbox, en ten tweede omdat de PS2-hardware een stuk ouder en dus minder krachtig is... De PS2 staat bij mij thuis gezellig naast de Xbox, als twee vrienden... Het zijn mijn electronische vrienden, die via de juiste games veel spelplezier bieden... Ik laat al die idioten gewoon lullen, ze zijn wel irritant, maar bedenk je dat baby's ook alleen maar dreinen als ze moeten eten of poepen, en fanboys zijn net als baby's... Alleen maar schreeuwen en niet nadenken, allemaal angsthazen... Ze proberen gewoon hun angst te overschreeuwen, dat is alles... Zielige figuren...
Laatst bewerkt: 16 okt 2002