crossed netwerkkabel

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door drolloe2080, 26 apr 2005.

1. drolloe2080

drolloe2080 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    beste xbw'ers

ik heb een vraag. ik probeer d.m.v. een crossed netwerkkabel een verbinding tussen mijn pc en laptop te maken. Dit brengt echter problemen met zich mee. Mijn pc herkent de netwerkkabel wel, maar mijn laptop niet. Ik krijg telkens "geen of beperkte netwerkverbinding". Op alletwee zit windows XP. Op mijn pc heb ik geen firewall maar op mijn laptop wel ( zo'n windows firewall ) Wie kan mij vertellen wat ik kan doen om een netwerkverbinding te maken........................
    :confused: :confused:

2. $martgun

$martgun kzie je L!VE

Leuk Bevonden:
    0
    zit er wel een netwerk kaart in je laptop??

3. drolloe2080

Leuk Bevonden:
    0
    ja...er zit wel een netwerkkabel in mijn laptop

4. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Zijn de drivers geinstalleerd? zijn beide pc's updated?

5. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Stel je IP adressen goed in. Beperkte mogelijkheden melding krijg je als je laptop geen ip krijgt van dhcp server, die er in dit geval dus niet is.

6. drolloe2080

Leuk Bevonden:
    0
    hoe stel je een ip-adres in...want op me laptop heb ik geen ip-adres volgens mij........ :confused:

7. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    dan zal deze hem automatisch krijgen, wat je moet doen is je verbinding zoeken (bij netwerklocaties) dan moet je rechterklik-----> eigenschappen ------> zoeken naar een vinkje met iets als "firewall op deze verbinding uitschakelen"
    dr zit waarschijnlijk een firewall beveiliging op je laptop, is standaard namelijk :)

8. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    tuurlijk wel, ga naar start > verbinding maken > alle verbindingen weergeven

Daarstaat als het goed is je modem, dan rechtermuisknop erop > eigenschappen > internet-protocol (tcp/ip)

daar klik je op en dan op eigenschappen, daar kun je een ip instellen, waarschijnlijk staat hij bou jou op automatisch.

9. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Ehm, hij sluit z'n laptop op z'n pc aan via lankaartjes, ik zie NERGENS iets over internet/modems staan. Zet anders ICS op je pc aan, als daar internet op zit.

Deel Deze Pagina