Dodelijke vertraging bij "grab character"

Discussie in 'Algemeen' gestart door alexbox, 26 apr 2005.

1. alexbox

alexbox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik baal een beetje. Gisteren heb ik SCCT gekocht en merk dat het aan een heel vervelend mankementje lijdt. Ten eerste vond ik de videofragmenten onwijs haperen en kreeg ik het introotje niet geskipt, ookal druk ik de start-knop dwars door de controller heen. Maar wat nog veel irritanter is is dit:

Telkens wanneer ik achter zo'n schurk aan sluip en 'm bij z'n kladden wil grijpen (en er dus snel een spannend muziekje moet worden ingeladen) hangt het spel gedurende 2 à 3 seconden. Wanneer het spel weer herstelt staan ze inmiddels lekker op je schieten en weten ze allemaal dat je er bent.

Niet tof dus. Kennen jullie dit probleem of moet ik terug naar de shop?

Laatst bewerkt: 26 apr 2005
  2. VEN0M

VEN0M BLaCK VEN0M NL

Leuk Bevonden:
    0

ja met dat filmpje vond k ook heel kut,want t veraad beetje van t spel.

bedoel je als je 1cm van hem afstaat,dat sam nog helemaal moet opstaan en pakken of is het echt een schok van een paar sec.?

als het een schok is ligt het aan je disk,of xbox.
    want ik heb soms wel dat de terrorist iets te verstaat,en glijd sam zegmaar over de grond en dan pakt hij hem pas.

3. alexbox

alexbox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, het gaat echt om een zware delay wanneer de Xbox een spannend muziekje moet inladen (dat gebeurt dus vaak bij het vastgrijpen van iemand). Het stomme is dat er totaal geen vuil of krasjes op de CD zitten.

4. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    dan zou het aan je dvd speler kunnen liggen in de xbox, heb je er al over nagedacht om xbox te bellen?

5. alexbox

alexbox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me sterk dat het daaraan ligt... alle andere games draaien probleemloos en er is nooit iets raars mee gebeurd.

6. Renco

Renco Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De mogelijke oplossing: Zet je Xbox op Pal-60 (60 Hz). De schokkerige filmpjes horen dan over te zijn (was bij mij en m'n broer iig zo), en waarschijnlijk heb je dan geen (of minder) last meer van die vertragingen bij het laden van nieuwe muziek. Waarschijnlijk weet je wel hoe het moet, maar voor het geval dat: Xbox Hoofd Menu > Settings > Video > Pal-60 > Yes. Je tv moet wel 60 Hz ondersteunen, anders begint je beeld raar te doen.

Is het proberen waard :)

7. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Het ligt inelkgeval niet aan het spel. Heeft verder tot nu toe niemand last van gehad.

8. alexbox

alexbox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Renco: Thanks. Dat ga ik sowieso even proberen. PAL 60 (Hz) heeft trouwens alleen betrekking op de vernieuwingsfrequentie van je beeldscherm en heeft geen invloed op het geluid of het inladen van andere zaken vanaf de CD.

@ Pimmy: Nee inderdaad. Ik vrees dat een corrupt bitje op de CD al het probleem kan zijn... Toch maar even terugbrengen dan.

9. CasPerZerZ

CasPerZerZ *Sorteert Pallets

Leuk Bevonden:
    0
    En beter? ;)

Bij mij is pal 60 een ware uikomst,wel heb ik dat sam ''glijdt''over de vloer om bevoorbeeld een computer te bereiken.Niet hinderlijk.Best wel cool eigenlijk.Wil ik ook leren :+

10. HomerJ

HomerJ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan dat filmpje soms ook niet skippen. Echt heel raar is dat. Dat kan pas op 3 kwart van het filmpje. Soms kan het wel, soms niet. Weet iemand hoe dat komt? Of hoe dat te voorkomen is?

11. alexbox

alexbox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga altijd op alle knoppen duwen en dan kom ik er vaak wel voorbij, maar pas na 5 - 10 seconden inderdaad...

12. Renco

Renco Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet het, maar ik kon de training video's niet bekijken omdat ze zo schokkerig gingen, en het geluid ging ook niet lekker. Nadat ik dat Pal-60 aanzette was het beeld én geluid weer goed, dus misschien helpt het. Ik heb trouwens ook af en toe dat ik 1/10e seconde vertraging heb bij het inladen van nieuwe muziek, maar lang niet zo erg als jij het beschijft.

En het spel word (denk ik) geladen onder het spelen van de filmpjes, daarom kan je de filmpjes soms niet doorskippen. Zeker als je eerst een anders pel hebt gespeeld duurt het soms heel lang voordat je de filmpjes kan skippen. Hier zal iedereen wel last van hebben denk ik.

13. alexbox

alexbox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb inmiddels SCCT geruild voor een nieuwe, de controller van een collega geleend, de settings op Pal 60 gezet, maar nogsteeds duurde het ruim een seconde voordat ik de eerste kerel in de eerste missie (die over de touwbrug heen komt) wurgde, nadat ik "Grab character" losliet. Met de Xbox van m'n zwager duurde het iets minder lang...

14. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb ook zon probleem. Maar bij mij is het niet alleen met het grabben. Als de vijhanden me zien dan loopt het spel soms 1 seconden vast. Niet echt iriterent maar wel jammer.

Ik vind het grabben nogal klote bij online versus. Je moet er echt precies achter gaan staan en de vijand mag bijna niet bewegen. Gaat nogal moeilijk.

15. alexbox

alexbox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ HaloTrooper: Dat is het dus :) Mooi. Dan weet ik dat het in ieder geval niet aan m'n Xbox ligt.

16. Zephyrus

Zephyrus ...

Leuk Bevonden:
    0
    hoe weetje het wanneer je beeldscherm raar gaat doen bij PAL60 wanneer het dat eigenlijk niet ondersteund?
    wat voorn rare dingen gaatie dan doen? ^^

17. Han de Man

Han de Man Provocant

Leuk Bevonden:
    1
    bij mij ging het het scherm halverwege in de hoogte naar binnen staan, en de kleuren werden heel slecht. In de singleplayer liep de pal-60 lekker, de schokjes waren uit de filmpjes en ik had nergens last van. Alleen bij PES4 en ook bij de versus van CT ging ie dus vaag doen... raar ding, en dat terwijl mijn tv 100hz heeft...

18. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    Ga heel veel deathmatch spelen. Gewoon met vrienden voor de lol. Je krijgt het dan heel snel onder de knie, en durft ook een merc aan te vallen.

19. SpiNNeNMaN

SpiNNeNMaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De 1e keer dat je sc:ct speeld laat hij het hele filmpje zien, daarna kan je dat filmpje elke keer skippen. Maar wat vreemd is, is dat als je veel andere spellen hebt gedaan en daarna voor de 2e keer sc:ct gaat doen, dat hij dan dat filmpje opnieuw heel lang laat zien.
    En voor je xbox zou ik een disc & lens cleaning kid aanschaffen. geloof 8 euro ofzo via lik-sang en 15 in een shop in nederland.

20. Zephyrus

Zephyrus ...

Leuk Bevonden:
    0
    okay
    hier komtiej
    De Uitleg van het Intro Filmpje

De eerste keer datje het spel opstart laat hij het hele filmpje zien, ondertussen doet hij dingen op de harde schijf zetten, een soort 'loading' dus.

En als je SC CT speelt en daarna ermee stopt, weer terug komt en dan weer SC CT kan je het filmpje overslaan
    hij heeft immers alles al op de harde schijf staan van de vorige keer dat het filmpje speelde.

maarrr
    als je dan een ander spel gaat spelen wat óók gebruik maakt van de harde schijf (Halo2, Ninja Gaiden, dat soort zaken) dan is de SC CT data weg van de harde schijf
    en de volgende keer dat je dan SC CT opstart laat hij het filmpje zien, en tijdens het filmpje laadt hij weer en zet hij weer dingen op harde schijf.

Dit is mijn theorie, en vind hem heel logisch al zeg ik het zelf :)

Deel Deze Pagina