Ik vroeg me af of er een programma bestaat waarmee je alleen de muziek bij filmpjes kunt weghalen. Dus als ik bijvoorbeeld een trailer van Forza heb met muziek, dat ik dan de muziek kan weghalen maar de motorgeluiden etc. nog wel hoor. Is hier een programma voor? (en welk programma is dat dan )
eindelijk es iemand die het vraagt,, ben ook benieuwd naar het antwoord maar ik kan je helaas niet helpen...
dat gaat je niet lukken, of je moet het muziek op een appart spoor hebben zitten maar als je een filmpje hebt zit dat (op internet iig altijd want als ze daar apparte sporen moeten gaan doen word het filmpje veel groter en dat is gewoon zonde, als je een DVD hebt of iets word het een ander verhaal) al het geluid op hetzelfde spoor en moet je dus in 1 keer al de geluiden verwijderen. Dus sorry, maar dat is onmogelijk.... (als ik het goed heb)
Licht eraan wat voor fimlpje hoe het in het elkaar zit. Want meestal zijn ze zo gemaakt dat de geluiden bij elkaar zitten. Maar bij .avi .mov .wmv etc. zijn meestal niet meer te rippen. Van die movie maker projecten kunje het wel eruithallen omdat die nog niet gecomprimeerd zijn. Maar dat soort files kom haast nooit tegen.
probeer eens met Virtualdubmod te kijken of het lukt? Klik in het menu op video > direct stream copy daarna weer op de menu balk Streams > stream list. Als het bestand is opgebouwd uit vershillende onderdelen moet je het hier weg kunnen halen en ander toevoegen.
Bedankt, maar helaas er is maar één geluidsbestandje. Dus dan lukt het sowieso niet? Geen enkele andere manier???
niet dat ik weet, je kunt dat geluidsbestandje natuurlijk wel weer apart maken, waardoor je misschien in een muziek bewerk programma dat kan gaan proberen.
Ik ben totaal niet thuis in die muziek bewerk programma's maar denk je dat dat lukt? En heeft iemand dan nog een makkelijk (voor leken) te gebruiken programma? (want heb nu wel wat gedowload maar snap er niets van).
nou ik heb wel een converter, maar daar heb je niks aan kan je wel uitleggen hoe je muziek van je film af kunt halen (exporteren)
ok ikzelf heb geen verstand voor het bewerken van geluid, misschien iemand anders en zoek anders op google naar fora waar dit onderwerp besproken word.
je hebt adobe audition, dat is volgens mij een aardig profesioneel geluids bewerking programmatje maar dan wens ik je meteen ook héél veel succes....
het is sowieso idd een lastig programma adobe kennende en het is volgens mij gewoon een tering karwij (om het zo maar ff uit te drukken) om zoiets te gaan doen, áls het al mogelijk is, wat ik betwijfel...
De enige manier waarop het uberhaupt mogelijk KAN zijn is als je écht exact dezelfde muziek kunt vinden (en dat wil niet zeggen dat het alleen hetzelfde klinkt) zonder de geluiden die je wilt hebben. Anders is het (als het idd in één kanaal zit) onmogelijk omdat geluid trillingen zijn ongeacht of het nu muziek is of motorgeluiden. Of het maar ff basic te zeggen
Zo ver ik weet wel. Het is iig minder moeite de geluiden ergens anders vandaan te halen of zelf op te nemen