Forza vs. GT4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Meneer Stefan, 24 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaspero

Jaspero ajax

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind FORZA veel realistischer en dan heb ik het niet alleen over de baan maar ook de wegligging en tuneopties enz...

2. JeePee

JeePee Guest

:confused: Forza is realistisch, klopt. Waar waarom is GT4 het dan niet. En die tune opties: GT4 heeft ze in mindere maten, maar zijn ze daardoor minder realistisch :confused:

3. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Hij zegt niet dat GT4 niet realistisch is, hij vindt Forza realistischer. Dat is wat anders ;) Qua tune-opties is Forza idd uitgebreider en daardoor meer realistisch.

4. JeePee

JeePee Guest

Die van NFSU2 zijn ook uitgebreider, maar zeker niet realistischer. Dus 'en daarom' kan je weglaten.

5. TeiZ

TeiZ FeliXthaHouseCaT no1

Leuk Bevonden:
    0
    Maar NFSU valt ook niet onder de racing sims neem ik aan? Appels met peren vergelijken...

6. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is waar, maar wat '[Jell!e] HALO' zei niet. Tenminste, dat wat JP aangaf, daar had JP wel gelijk in, maar jij nu ook (en nee, ik probeer niet mee te lullen:9)

7. JeePee

JeePee Guest

Heb jij eigenlijk ook NOS bij Forza. Dat vind ik bij GT4 wel vet. (dan is het niet net zoals NFSU2 dat je tankje in één keer leeg is, en ook niet dat je een vuurzee achter ja aan krijgt, maar gewoon realistisch) Heeft FM dat ook....

8. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Ik heb het nog niks over gelezen of gezien. Van mij hoeft het iig niet.

[eidt]
    Hmmmm,........ net even op gezocht Forza heeft ook NOS!!

FF Googleën bracht mij het antwoord in het volgende leuke artikel op IGN!!!

_0/ bye bye GT4....bye bye _0/ :)

Hoppa, nu kan deze thread ook weer dicht! }:]

[/edit]

Laatst bewerkt: 1 mei 2005
  9. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    leuk artikel, nu weet ik nog ckerder dat ik ze allebei moet hebben :p |:- :cool:

10. jponline

jponline Maxi!!!

Leuk Bevonden:
    0
    er is al eens eerder of het realisme van tijden op de n-ring gesproken. volgens mij is dat bij forza namelijk stukken realistischer. JPracegamer reedt 5,30 min op de n-ring in gt4. ik denk dat dat veel en veel te snel is. ik kan het mis hebben, want ik weet niet wat er in het echt met een audi r8 word gereden op de n-ring. misschien kan iemand dat posten, en dan kunnen we de boel ff vergelijken :9 .

11. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Jep ik zag laast bij Top Gear dat die ene presentator er precies 9,59 min. Over deed in een aardig snelle auto. Maar ik weet niet hoe hard JP ging.

12. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Over de R8 heb ik niet gezocht, maar ik wist nog dat er in de GTO wat over stond. Eerst dit:

Carrera Ringmeister

De Porsche Carrera GT, met 612 pk sterke V10, heeft het record van snelste productie-auto op de N-Ring op zijn naam gezet. De gemiddelde snelheid op de 22,6 kilometer lange baan lag op 164 km/h. In 1995 was de snelste rondetijd 7,52 minuten, de Carrera GT stelde die nu scherp op 7,32.

En een maand later:

Porsche verpulverd

Het oude ronderecord voor de productie-auto's op de N-Ring stond nog maar net op naam van de Porsche Carrera GT of de Donkervoot 270 RS dook er met bijna 15 seconden onder. De 270 RS, met een tot 270 pk opgefokte 1,8-liter Audi-turbomotor, is een afgeleide van de D8 270 die in het voorjaar leverbaar wordt. Het ronderecord werd door de Duitse Dondkervoort-dealer Michael Duchting scherp gezet op 7:18,01

Dus 5 en een halve minuut is vrij rap :)

13. music_maniac196

music_maniac196 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij was het onderwerp forza vs gt4 ipv forza/gt4 vs real track _0/

maar heb eindelijk forza aan het werk gezien. ff in het kort forza en gt 4 naast elkaar:

tracks graphics forza: iets minder detail, geen pop up (althans, niet echt opvallend), een beetje aliassing. lekker soepel.

tracks grapics gt4: meer detail, geen pop up (althans, niet echt opvallend) behoorlijke aliassing, maar ook lekker soepel.

car's (aantal en detail) forza: 8 wagens van bijna het nivo van gt4, dus via systemlink of live lekker met nog 7 andere mensen gamen. vet koel. het stuuren zal best lekker gaan. maar dat zal ik pas echt weten als het spel uit is.

car's (aantal en detail) gt4: 6 wagens met hoog detail. via systemlink met 6 spelers. wel leuk, maar toch hadden 2 (of meer) extra tegenstanders wel leuk geweest. het spel stuurt als een tierelier.

en toch kan ik niet wachten om forza in mijn boxje te douwen. maar ik weet zeker dat gt4 de mooiste is, ook al heeft die aliassing probleempjes. dat zit nou eenmaal in de playstation 2.

14. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ja wat JPracegamer daar doet op de ring is een tikkeltje onrealistisch. Met 200 door de bocht.. lijkt Burnout 3 wel :)

15. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Check ff de head-to-head op IGN, dan 'zie' je dat Forza mooier is, geen twijfel over mogelijk, zeker niet als je de beelden naast elkaar ziet.

16. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Maar veel vinden dat Forza er een beetje 'cartoony' uitziet. IMO is Forza ook gedetaïleerder, de lijnen wat scherper en je kan bijv. veel verder de diepte in kijken. Maar in de stelling van: GT4 heeft realistischere GFX kan ik me wel (een beetje) vinden.

17. JeePee

JeePee Guest

Ik had die tijd gereden met hulpmiddelen aan. Hulmiddelen uit is veel realistischer (duhh). Maar een echte coureur had een keer op zowel de N-ring als in het echt, en de N-ring in GT4 gereden. Tijdsverschil was 4 seconden.

@ Wessiej,
    Dat was een Jaguar S-type. Die vrouw reed trouwens 9.12, maar die auto is echt niet te vergelijken met een Audi R8 RC.

@ Hordo,
    200 is wel te snel ja, maar dan moet ik er wel bij zeggen dat Downforce op het maximum stond, en dat ik hulpmiddelen gebruikte. En lang niet elke bocht ging 200.

@ Pindakaas,
    Ik had m'n audi getuned tot 1120 pk. Hij is lichter, 2x zo krachtig, heeft een betere wegligging en meer downforce dan die carrera GT. Dus dat hij sneller is verbaast me niet zo veel. ;)

18. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft een echte R8 (die je in het echt ziet) ook geen hulpmiddelen dan, want best veel raceauto's hebben ook hulpmiddelen.

19. JeePee

JeePee Guest

Nee, volgens mij geen ABS en TC. Dat hebben de meeste raceauto's niet. F1 heeft wel TC, maar meer ook niet. DTM heeft ook niks, en ik dacht dat het bij de Le Mans ook zo was. Maar als je de hulpmiddelen uitzet bij een auto die in het echt wel hulpmiddelen heeft, dan blijven ze gewoon. De hulpmiddelen zijn er alleen voor auto's die het in het echt niet hebben. Maar ik rijd normaal zonder hulpmiddelen, en dan is die audi toch echt van een anders soort kaliber. Dus ja, hij heeft in het echt geen hulpmiddelen.

Laatst bewerkt door een moderator: 2 mei 2005
  20. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Even een update wat betreft de Nurnburgring:

De tijden hiervoor weergegeven betreft productieauto's, mischien leuk om te zien hoe hard dat dan gaat. Kijk maar naar dit filmpje van een Radical. Die rijdt hem in 7 min en 19 sec.

Wat is dan echt het record op de Nurnburgring: 6 min 11 sec door Stefan Bellof. De snelste tijd op een motor is 7 min 49 sec door Helmut Dähne.

5 en halve minuut lijkt me niet echt realistisch ook niet voor een aangepaste R8.. Wie weet wat de toekomst ons nog brengt.

Niet dus! In het artikel staat duidelijk dat GT4 mooier is, maar dat Forza schade bevat en dat je de auto's kunt aanpassen met tig layers. Vandaar dat de 1 op 1 screens iets minder mooi "mogen" zijn. Zie hieronder:

Laatst bewerkt: 2 mei 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina